Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 12:40
Geldzaken & recht

Hello Fresh niet besteld wel afgeschreven

Begin juni had ik via een influencer een kortingscode voor HelloFresh. Ik ging naar de app en wilde een eenpersoonsbox met 3 maaltijden bestellen. Ik ben dus door het bestelproces heen gegaan en vulde de kortingscode in. Helaas werkte de code niet. Ik kwam toen in het scherm: kies je betalingswijze. Ik zou sowieso voor iDeal kiezen maar omdat de code niet werkte ben ik afgehaakt en heb ik alles weggeklikt. Normaal gesproken voldoende om niet tot een koop over te gaan. 

Op een gegeven moment zag ik op mijn bankrekening dat HelloFresh op 6 juni 2022 een bedrag van €54,99 heeft afgeschreven (het bedrag van een 2 persoonsbox met 5 maaltijden)... Omdat ik al een account had bij HelloFresh van lang geleden kennen ze mijn rekeningnummer. Ik heb dit bedrag terug geboekt want ik heb nooit een bevestiging ontvangen van mijn bestelling (niet per mail of sms) en ik heb de box ook nooit ontvangen omdat ik niet thuis was. Nee natuurlijk niet! Ik heb niets besteld dus waarom zou ik dan thuis blijven?? 
HelloFresh beweert dat ze mij een sms gestuurd hebben zodat ik een andere dag en tijdstip kon kiezen, dit is nooit gebeurd! 

Het bedrag heb ik uiteraard teruggeboekt op mijn rekening. Ik kreeg later betalingsherinneringen waar ik geen gehoor aan heb gegeven en nu krijg ik een incassobureau achter me aan. Ik heb de situatie al uitgelegd maar HelloFresh blijft erbij dat ik moet betalen en dat zij mij wel een sms gestuurd hebben met een dag en tijdstip dat ik de box alsnog kon ontvangen. Dit is niet waar! Dus ik wist van niets, tot het bedrag van mijn rekening is afgeschreven.

Dit kan toch niet???


7724 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 24, 2022 om 13:13
11611 Antwoorden / 51 Vragen
3

U bent mogelijk met open ogen in een valletje gelopen. HET valletje, gratis pakket en stizwijgend abonnenment MITS je op tijd opzegd. En dàt heeft u dus niet gedaan.

Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nooit bevestigd. Normaal moet je nog bevestigen nadat je alle stappen doorlopen hebt. En dat heb ik dus niet gedaan

tenormin
door tenormin Aug 24, 2022 om 13:59
16873 Antwoorden / 108 Vragen

@sanshine11, probleem is, zoals ik het lees: u had Hello Fresh en heeft kennelijk verzuimd dat op te zeggen. Dat zal dan het door @mahadma bedoelde valletje zijn. Dus ook geen sms ontvangen? Nogmaals in conclaaf met Hello Fresh. Ik heb Hello Fresh allang "goodbye" gemaakt, met de juiste opzegging. Krijg ook niets meer van ze, zelfs al bezoek ik de site nog wel eens om rond te kijken wat er is. Ben wel bang dat het u veel moeite zal kosten om van dit bedrag af te komen, ze zijn nogal terriër-achtig, is mijn ervaring.

mahadma
door mahadma Aug 24, 2022 om 18:54
11611 Antwoorden / 51 Vragen

Er is ook een zogenaamde negatieve optie. d.w.z. U moet u Afmelden VOOR VERDERE ZENDINGEN, Bijtijds.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2022 om 13:52
11563 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Sanshine11 , 

De voorwaarden : 

14. Klachten

(1) Kwaliteit staat bij HelloFresh hoog in het vaandel en wij doen er alles aan om klachten te voorkomen. Binnen HelloFresh hanteren wij een klachtenbeleid dat te raadplegen is op onze website www.hellofresh.nl/about/tevredenheid/. We komen binnen vijf (5) werkdagen met een inhoudelijke reactie op de ingediende klacht.

(2) Indien je niet tevreden bent over de manier waarop wij jouw klacht hebben behandeld, kun je jouw klacht melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa. 

Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regel , zie ook m.n. art 10 

https://www.hellofresh.nl/about/algemene-voorwaarden

Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 14:40
Antwoorden / 1 Vragen

Oke, ga ik doen! Bedankt!

marita5
door marita5 Aug 24, 2022 om 15:12
11563 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2022 om 14:00
16888 Antwoorden / 202 Vragen
11

Op de een of andere manier heeft u kennelijk toch uw bankrekeningnummer gegeven met ook toestemming om af te schrijven. 
Mijn vraag is ook hoe u iets kon terugboeken terwijl men van uw rekening afschreef. U bedoelt neem ik aan dat u heeft gestorneerd en zo niet, dan kunt u dat doen en verder: benut de info die @MARITA5 al gaf m.b.t. de klachtregeling en u kunt ook nog een melding doen bij 
wwwq.klachtenkompas.nl . Dat is een gratis service van de consumentebond waar de klacht wordt doorgezet naar Hellofresh. U krijgt indien u geen lid bent geen juridische ondersteuning.

Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 14:40
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik wel een account heb en was ingelogd op dat account (staat ook in mijn verhaal).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 24, 2022 om 14:28
2141 Antwoorden / Vragen
0

Ù heeft een verhaal en Helo Fresh heeft ook een verhaal. Zij eisen en dus krijgt u gegarandeerd de kans uw verhaal te doen en oordeelt een deskundige rechter wie er gelijk heeft en wordt de rekening kwijtgescholden of mag u de zaak alsnog met interest betalen. Feitelijk is dat zoals het hoort.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 24, 2022 om 14:55
16888 Antwoorden / 202 Vragen

@HENKDEZEVENDE: een deskundige rechter komt niet eerder aan de orde dana na het starten van een procedure bij 'Rechtspraak'.
Het is dan toch, ook m.b.t. kosten etc. aan te bevelen zoals al door @MARITA5 en mij gedaan.  Een formele ingebre stelling kan uiteraad altij wel maar zal dan toch de nodige moeite en tijd kosten als die formeel juridisch afgerond zou meten worden. 

gerbera
door gerbera - Aug 24, 2022 om 14:40
7389 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wat had er dan in de SMS moeten staan, dat u een box toegezonden krijgt? Blijkbaar bent u, zoals al vermeld,  ongevraagd een abo aangegaan zou dat maar eens nagaan in het oude account.

panter22
door panter22 - Aug 24, 2022 om 15:50
6599 Antwoorden / Vragen
1

Je hebt een account bij Hello Fresh. Staat de bestelling er in?
Als je het bestelformulier volledig invult en bevestigt, dan zit je aan de bestelling vast. 
Je krijgt dan dat direct een bevestiging.
(volgens de algemene voorwaarden art.4 )
De kortingsbon werkte niet omdat die alleen geldt voor nieuwe klanten.
Heb je een afschrift van je bestelformulier gevraagd met de bevestiging?
Het lijkt er op dat de bestelling van iemand anders op jouw account terecht gekomen is.
Storneren en niets meer van je laten horen is niet handig.
Een klacht indienen wel. Als je dat gaat doen, meldt dit aan het incassoburo en vraag of ze willen wachten met incasseren tot er beslissing op de klacht komt. Kijk antwoord Marita5


 

Je
door Jeff59761 - Aug 24, 2022 om 16:40
43 Antwoorden / 1 Vragen
1

Met het invullen van die code is het account weer actief geworden dus zou maar betalen.

tenormin
door tenormin Aug 24, 2022 om 16:53
16873 Antwoorden / 108 Vragen

Als u had gelezen dat de code niet lukte, is uw antwoord dus eigenlijk overbodig. De TS heeft zich nooit afgemeld als klant van Hello Fresh. De code gold voor nieuwe klanten. En hij was geen nieuwe klant.

Je
door Jeff59761 Aug 24, 2022 om 20:23
43 Antwoorden / 1 Vragen

maakt niet uit het invoeren van de code zorgt dat je gepauzeerde account weer actief word al vaker gezien bij mensen. en je weet zelf natuurlijk ook dat je al klant bent dus ts had beter kunnen weten dan toch proberen nu kom je niet meer onder betalen uit als je lang genoeg volhoud willen ze soms nog wel 50% van de kosten halen.

ok
door okkievanos - Aug 26, 2022 om 12:18
4 Antwoorden / 7 Vragen
0

Komt bekend voor.
Ze doen alles om geld te verdienen.
Ik woon niet eens in Nederland en toch is er een doos met maaltijden bij me afgeleverd. Waar????
Ze blijven me bestoken met rekeningen, die ik dus niet betaal.
Nu ontvang ik incassokosten in het buitenland.
Slechte manier van zakendoen

 
Ik hoop dat de ontvanger er van heeft genoten.

sh
door shtobe - Aug 26, 2022 om 13:01
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,
Dat heb ik ook gehad. Abonnement stopgezet en ineens een pakket. Pakket geweigerd. Geld van mijn rekening, teruggehaald. Uiteindelijk onder druk betaald. Kon hoog of laag springen, maar helaas.
schofterig vind ik dat

mo
door mof - Aug 26, 2022 om 18:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als u geen betalingswijze heeft aangegeven danwel ideal heeft aangeklikt maar uw bank geen opdracht heeft gegeven geld over te maken heeft u geen bestelling geplaatst. Het doet er dan ook niets toe dat hellofeesh u een sms herft gestuurd. U heeft niet besteld en dat is alles dat u hoeft aan te geven.

rj
door rjw - Aug 26, 2022 om 20:18
3300 Antwoorden / 5 Vragen
0

Kwam je uberhaupt al in aanmerking voor die korting aangezien je al een account had? Dat zou kunnen verklaren waarom de code niet werkte.

Jc88
door Jc88 - Mar 26, 2023 om 19:27
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ooit jaren geleden een box vesteld en nu een kortingscode ontvangen dus ik wilde kijken wat die korting inhield maar vond het niks en de code werkte niet. Ineens kreeg ik mail dat ik een box had besteld ik direct de klantenservice gezegt dat ik niks heb besteld. Nu krijg ik ineens mail dat ik 60 euro moet betalen. Ik heb nooit een box ontvangen of vesteld. De klantenservice is zeer klant onvriendelijk! Ik vraag me af hoe dit is afgelopen en of ik hier onderuit kan? Voordat er ook nog eens extra kosten bijkomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ta
tango4 - Jan 4, 2024 om 19:50
Vrije tijd & tuin

Hoe kan ik Post nl bewegen om mijn post te leveren

Sinds 25 november 2023 krijg ik al bijna geen post meer van Postnl, terwijl volgens hun app wel post onderweg is en er zijn belangrijke poststukken bij zoals een sim kaart. Heb bij Lebara al 3 keer een sim kaart aangevraagd en terwijl ze op de app van Post nl staan worden ze maar niet geleverd. Het commentaar is dat ze er weinig aan kunnen doen en ik maar gewoon moet afwachten of dat ik teveel vri ... Lees meer

Bi
Biasp - Jun 20, 2024 om 10:41
Elektronica & tv
Tv kan bij plaatselijke ondernemer niet retourneren

Tv kan bij plaatselijke ondernemer niet retourneren

Wel als deze online bij hun gekocht zou zijn.
Er bestaat toch een herroepingsrecht.
Ik zou gewoon deze tweede TV a € 1199, ook moeten kunnen retourneren bij de plaatselijke ondernemer. nadat ik heb gezien dat wij blijkbaar wel een heel oud showmodel hebben gekocht. En het geld terug moeten kunnen krijgen. Lees meer

Be
Bereket - Jun 20, 2024 om 12:19
Vakantie & reizen

Ik wil graag weten of er meer klachten zijn over Canal Digitaal

Hallo ik heb een flex abonnement bij Canal Digitaal. Nu hebben zij in mei bij de Astra Sateliet de transponders veranderd waardoor ik geen ontvangt meer heb. Om weer via de sateliet te kunnen kijken moet eerst de software geupt-date worden via de dealer. Ik heb extra kosten moeten maken om tijdens de vakantie TV te kunnen kijken. Nu krijg ik wel een maand extra voor mijn flex abonnement maar mijn ... Lees meer