Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 12:40
Geldzaken & recht

Hello Fresh niet besteld wel afgeschreven

Begin juni had ik via een influencer een kortingscode voor HelloFresh. Ik ging naar de app en wilde een eenpersoonsbox met 3 maaltijden bestellen. Ik ben dus door het bestelproces heen gegaan en vulde de kortingscode in. Helaas werkte de code niet. Ik kwam toen in het scherm: kies je betalingswijze. Ik zou sowieso voor iDeal kiezen maar omdat de code niet werkte ben ik afgehaakt en heb ik alles weggeklikt. Normaal gesproken voldoende om niet tot een koop over te gaan.

Op een gegeven moment zag ik op mijn bankrekening dat HelloFresh op 6 juni 2022 een bedrag van €54,99 heeft afgeschreven (het bedrag van een 2 persoonsbox met 5 maaltijden)... Omdat ik al een account had bij HelloFresh van lang geleden kennen ze mijn rekeningnummer. Ik heb dit bedrag terug geboekt want ik heb nooit een bevestiging ontvangen van mijn bestelling (niet per mail of sms) en ik heb de box ook nooit ontvangen omdat ik niet thuis was. Nee natuurlijk niet! Ik heb niets besteld dus waarom zou ik dan thuis blijven??
HelloFresh beweert dat ze mij een sms gestuurd hebben zodat ik een andere dag en tijdstip kon kiezen, dit is nooit gebeurd!

Het bedrag heb ik uiteraard teruggeboekt op mijn rekening. Ik kreeg later betalingsherinneringen waar ik geen gehoor aan heb gegeven en nu krijg ik een incassobureau achter me aan. Ik heb de situatie al uitgelegd maar HelloFresh blijft erbij dat ik moet betalen en dat zij mij wel een sms gestuurd hebben met een dag en tijdstip dat ik de box alsnog kon ontvangen. Dit is niet waar! Dus ik wist van niets, tot het bedrag van mijn rekening is afgeschreven.

Dit kan toch niet???

7552 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 24, 2022 om 13:13
11540 Antwoorden / 51 Vragen

U bent mogelijk met open ogen in een valletje gelopen. HET valletje, gratis pakket en stizwijgend abonnenment MITS je op tijd opzegd. En dàt heeft u dus niet gedaan.

Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nooit bevestigd. Normaal moet je nog bevestigen nadat je alle stappen doorlopen hebt. En dat heb ik dus niet gedaan

tenormin
door tenormin Aug 24, 2022 om 13:59
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@sanshine11, probleem is, zoals ik het lees: u had Hello Fresh en heeft kennelijk verzuimd dat op te zeggen. Dat zal dan het door @mahadma bedoelde valletje zijn. Dus ook geen sms ontvangen? Nogmaals in conclaaf met Hello Fresh. Ik heb Hello Fresh allang "goodbye" gemaakt, met de juiste opzegging. Krijg ook niets meer van ze, zelfs al bezoek ik de site nog wel eens om rond te kijken wat er is. Ben wel bang dat het u veel moeite zal kosten om van dit bedrag af te komen, ze zijn nogal terriër-achtig, is mijn ervaring.

mahadma
door mahadma Aug 24, 2022 om 18:54
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Er is ook een zogenaamde negatieve optie. d.w.z. U moet u Afmelden VOOR VERDERE ZENDINGEN, Bijtijds.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2022 om 13:52
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sanshine11 ,

De voorwaarden :

14. Klachten

(1) Kwaliteit staat bij HelloFresh hoog in het vaandel en wij doen er alles aan om klachten te voorkomen. Binnen HelloFresh hanteren wij een klachtenbeleid dat te raadplegen is op onze website www.hellofresh.nl/about/tevredenheid/. We komen binnen vijf (5) werkdagen met een inhoudelijke reactie op de ingediende klacht.

(2) Indien je niet tevreden bent over de manier waarop wij jouw klacht hebben behandeld, kun je jouw klacht melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.

Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regel , zie ook m.n. art 10

https://www.hellofresh.nl/about/algemene-voorwaarden

Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 14:40
Antwoorden / 1 Vragen

Oke, ga ik doen! Bedankt!

marita5
door marita5 Aug 24, 2022 om 15:12
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2022 om 14:00
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Op de een of andere manier heeft u kennelijk toch uw bankrekeningnummer gegeven met ook toestemming om af te schrijven.
Mijn vraag is ook hoe u iets kon terugboeken terwijl men van uw rekening afschreef. U bedoelt neem ik aan dat u heeft gestorneerd en zo niet, dan kunt u dat doen en verder: benut de info die @MARITA5 al gaf m.b.t. de klachtregeling en u kunt ook nog een melding doen bij
wwwq.klachtenkompas.nl . Dat is een gratis service van de consumentebond waar de klacht wordt doorgezet naar Hellofresh. U krijgt indien u geen lid bent geen juridische ondersteuning.

Sa
door Sanshine11 Aug 24, 2022 om 14:40
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik wel een account heb en was ingelogd op dat account (staat ook in mijn verhaal).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 24, 2022 om 14:28
2052 Antwoorden / Vragen

Ù heeft een verhaal en Helo Fresh heeft ook een verhaal. Zij eisen en dus krijgt u gegarandeerd de kans uw verhaal te doen en oordeelt een deskundige rechter wie er gelijk heeft en wordt de rekening kwijtgescholden of mag u de zaak alsnog met interest betalen. Feitelijk is dat zoals het hoort.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 24, 2022 om 14:55
16843 Antwoorden / 202 Vragen

@HENKDEZEVENDE: een deskundige rechter komt niet eerder aan de orde dana na het starten van een procedure bij 'Rechtspraak'.
Het is dan toch, ook m.b.t. kosten etc. aan te bevelen zoals al door @MARITA5 en mij gedaan.  Een formele ingebre stelling kan uiteraad altij wel maar zal dan toch de nodige moeite en tijd kosten als die formeel juridisch afgerond zou meten worden.

gerbera
door gerbera - Aug 24, 2022 om 14:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat had er dan in de SMS moeten staan, dat u een box toegezonden krijgt? Blijkbaar bent u, zoals al vermeld,  ongevraagd een abo aangegaan zou dat maar eens nagaan in het oude account.

panter22
door panter22 - Aug 24, 2022 om 15:50
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een account bij Hello Fresh. Staat de bestelling er in?
Als je het bestelformulier volledig invult en bevestigt, dan zit je aan de bestelling vast.
Je krijgt dan dat direct een bevestiging.
(volgens de algemene voorwaarden art.4 )
De kortingsbon werkte niet omdat die alleen geldt voor nieuwe klanten.
Heb je een afschrift van je bestelformulier gevraagd met de bevestiging?
Het lijkt er op dat de bestelling van iemand anders op jouw account terecht gekomen is.
Storneren en niets meer van je laten horen is niet handig.
Een klacht indienen wel. Als je dat gaat doen, meldt dit aan het incassoburo en vraag of ze willen wachten met incasseren tot er beslissing op de klacht komt. Kijk antwoord Marita5

Je
door Jeff59761 - Aug 24, 2022 om 16:40
43 Antwoorden / 1 Vragen

Met het invullen van die code is het account weer actief geworden dus zou maar betalen.

tenormin
door tenormin Aug 24, 2022 om 16:53
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Als u had gelezen dat de code niet lukte, is uw antwoord dus eigenlijk overbodig. De TS heeft zich nooit afgemeld als klant van Hello Fresh. De code gold voor nieuwe klanten. En hij was geen nieuwe klant.

Je
door Jeff59761 Aug 24, 2022 om 20:23
43 Antwoorden / 1 Vragen

maakt niet uit het invoeren van de code zorgt dat je gepauzeerde account weer actief word al vaker gezien bij mensen. en je weet zelf natuurlijk ook dat je al klant bent dus ts had beter kunnen weten dan toch proberen nu kom je niet meer onder betalen uit als je lang genoeg volhoud willen ze soms nog wel 50% van de kosten halen.

ok
door okkievanos - Aug 26, 2022 om 12:18
4 Antwoorden / 7 Vragen

Komt bekend voor.
Ze doen alles om geld te verdienen.
Ik woon niet eens in Nederland en toch is er een doos met maaltijden bij me afgeleverd. Waar????
Ze blijven me bestoken met rekeningen, die ik dus niet betaal.
Nu ontvang ik incassokosten in het buitenland.
Slechte manier van zakendoen

Ik hoop dat de ontvanger er van heeft genoten.

sh
door shtobe - Aug 26, 2022 om 13:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Dat heb ik ook gehad. Abonnement stopgezet en ineens een pakket. Pakket geweigerd. Geld van mijn rekening, teruggehaald. Uiteindelijk onder druk betaald. Kon hoog of laag springen, maar helaas.
schofterig vind ik dat

mo
door mof - Aug 26, 2022 om 18:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u geen betalingswijze heeft aangegeven danwel ideal heeft aangeklikt maar uw bank geen opdracht heeft gegeven geld over te maken heeft u geen bestelling geplaatst. Het doet er dan ook niets toe dat hellofeesh u een sms herft gestuurd. U heeft niet besteld en dat is alles dat u hoeft aan te geven.

rj
door rjw - Aug 26, 2022 om 20:18
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Kwam je uberhaupt al in aanmerking voor die korting aangezien je al een account had? Dat zou kunnen verklaren waarom de code niet werkte.

Jc88
door Jc88 - Mar 26, 2023 om 19:27
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ooit jaren geleden een box vesteld en nu een kortingscode ontvangen dus ik wilde kijken wat die korting inhield maar vond het niks en de code werkte niet. Ineens kreeg ik mail dat ik een box had besteld ik direct de klantenservice gezegt dat ik niks heb besteld. Nu krijg ik ineens mail dat ik 60 euro moet betalen. Ik heb nooit een box ontvangen of vesteld. De klantenservice is zeer klant onvriendelijk! Ik vraag me af hoe dit is afgelopen en of ik hier onderuit kan? Voordat er ook nog eens extra kosten bijkomen.