opdepennie
door opdepennie Aug 10, 2020 om 11:20
Geldzaken & recht

Hoe kan ik uitschrijven bij al die mails over bitcoins ? Er zijn er bij die zelfs de mogelijkheid niet bieden op hun pagina !

Ik ontvang dagelijks een hoop rotzooi in mijn emailbox over artiesten en bekende Nederlanders over hoe rijk die geworden zijn door investeringen met bitcoins. Wanneer ik naar de betreffende site ga, heb ik of geen mogelijkheid om uit te schrijven of de site wordt niet weergegeven omdat ik z.g. geen toegang krijg. En heb ik een keer wel kunnen uitschrijven, gaat die onzin na een paar dagen weer gewoon verder !

3471 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2020 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Merk ze aan als spam en ze komen in uw spambox.

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2020 om 11:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar kan je je niet voor uitschrijven en door naar die pagina's te gaan bevestig je mogelijk alleen maar dat ze een werkend e-mail adres te pakken hebben. Dus als spam aanmerken en verder negeren.

opdepennie
door opdepennie - Aug 10, 2020 om 11:28
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik dacht dat het wettelijk verboden was om hiermee door te gaan wanneer de consument zich daar over heeft uitgelaten. Daarbij moet de mogelijkheid duidelijk geboden worden om echt uit te schrijven. Uw antwoord is eigenlijk het probleem verleggen., maar in zoverre wel nuttig ! Dank.

diumenge
door diumenge Aug 10, 2020 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is hetzelfde als tegen een inbreker zeggen dat stelen verboden is...

Denk je dat die mails door legitieme bedrijven worden verstuurd?

opdepennie
door opdepennie - Aug 10, 2020 om 11:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik dacht dat het wettelijk verboden was om hiermee te gaan wanneer de consument zich daar over geeft uitgelaten. Daarbij moet de mogelijkheid duidelijk geboden worden om echt uit te schrijven. Uw antwoord is eigenlijk het probleem verleggen., maar in zoverre wel nuttig ! Dank.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 10, 2020 om 11:29
2094 Antwoorden / Vragen

Ga uw mail hosten bij een fatsoenlijke mail provider die z'n zaakjes technisch op order heeft dit soort rommel netjes in de spambak stopt, en hou op ziggomail, kpnmail of andere mail van uw provider te gebruiken.

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2020 om 11:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Klik in elk geval nooit op een link om naar een site te gaan en volg het advies van @tijger1 op om ze als ongewenste mail te blokkeren. Zo mogelijk kunt u ook het domein van de afzender blokkeren.

ju
door juliomariner - Aug 10, 2020 om 11:42
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Dit soort oplichters zijn blij dat u op de uitschrijf link drukt, hebben ze weer een werkend e-mailadres dat ze kunnen verkopen. Druk dus nooit op dat soort links want dat is een garantie dat u nog veel meer spam zult ontvangen.

mi
door miennaamishaaz Aug 10, 2020 om 13:34
725 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt helemaal.

in alle spam mails die ik in de afgelopen heb gekregen, blijken alle links exact hetzelfde te zijn {via inspect element/mouse hover} had ik dit gezien.

Dus het maakt niet eens uit op welke link je drukt, want de link is toch exact hetzelfde.

mahadma
door mahadma - Aug 10, 2020 om 12:18
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien kan je op die site's je email adres wijzigen naar een gmail adres waar je toch niet op werkt?

diumenge
door diumenge Aug 10, 2020 om 12:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Slim, dan krijg je die spam twee keer....

gerbera
door gerbera Aug 10, 2020 om 12:24
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Klinkt logisch zou je denken maar daarmee ontvang je nog meer rommel maar dan op beide adressen. Want het nu gebruikte e-mail adres zal echt niet verwijderd worden maar het gmail adres is weer handel voor die oplichters.

sira
door sira - Aug 10, 2020 om 12:41
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Juist omdat u naar die betreffende websites gaat en (waar mogelijk) uitschrijft, ontvangt u steeds meer van dergelijke spam, want u heeft daarmee bevestigd dat u een werkend e-mail-account heeft. Helaas komt al deze troep uit het buitenland en is er helemaal niets aan te doen, behalve je er aan ergeren. Zorg dat u een goede spamfilter installeert, maar ook dat geeft geen 100% garantie.

sw
door swat1500 - Aug 10, 2020 om 12:41
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt zich alleen uitschrijven bij nieuwsbrieven waarvoor u zichzelf hebt ingeschreven.
Die bitcoin berichten zijn spam en daarvoor kunt u niet uitschrijven.
U kunt mails bij de meeste mail programma's aanmerken als SPAM of "Ongewenst". U zal die mails met dat e-mail adres dan niet meer krijgen.
Helaas voorkomt u daar niet alles mee want regelmatig wordt een verzemdadres aangepast waardoor alsnog de mail in uw mailbox komt.

Spammen mag inderdaad niet maar de providers moeten daarin actie ondernemen en niet de individuele ontvanger.

mi
door miennaamishaaz - Aug 10, 2020 om 13:32
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas kan dit niet, u zult moeten wachten todat de Spammer/scammer ophoud.

KLIK vooral niet in de links die in die mails staan. want alle links zijn exact hetzelfde.
Het enigste wat u kunt doen is het melden als spam, dan komt het in uw spambox.

Ik krijg ze ook vaak, allemaal van hetzelfde domein/group/oplichter.
op een gegeven moment houdt het op.
ik markeer ze als spam/phishing dan worden ze in de spambox gezet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2020 om 13:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ga na of u het 'verzendadres'compleet kunt blokkeren opdat u deze berichten ook niet meer als spam binnenkrijgt. Hoe dan ook is het zinvol om uw probeem te melden bij de ACM: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/meld-spam-bij-de-acm ; https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier . Hoe meer meldingen, hoe meer kans dat dit 'uit de lucht wordt gehaald'.

ed in den bosch
door ed in den bosch - Aug 10, 2020 om 14:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Om het risico te ontlopen een verkeerde handeling te verrichten heb ik alles wat ik niet dagelijks wil lezen, waaronder ook dergelijke berichten die u vermeld, in een box reclame gezet. Dat is dagelijks best veel. Ik probeer dan ook dagelijks de inhoud te verwijderen. Ik doe dit al sinds jaar en dag maar dat lost het probleem niet op. Ook en spamfilter werkt niet optimaal. Maar nu een ander probleem dat hieraan gerelateerd is. Ik krijg elke dag 2 verschillende meldingen om mij af te melden voor iets. Het is voor mij niet te achterhalen van wie of waar vandaan de meldingen verstuurd worden. Ik durf ze daarom, zoals diverse suggesties aangeven, niet te verwijderen. De tekst is de volgende: "gefeliciteerd, uw uitschrijving is onder behandeling, wilt u dit bevestigen?" en "Uw uitschrijving staat in de wachtrij, graag bevestigen a.u.b.". Heeft iemand hier ervaring mee en eventuele suggesties?

diumenge
door diumenge Aug 10, 2020 om 14:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook dat klinkt weer als een truukje om je op een link te laten klikken. Niet doen dus.