em
door emil406 Apr 1, 2004 om 15:17
Geldzaken & recht

Hoe kom ik van vincent container cleaning service af?

In Januari heb ik een contract afgesloten bij Vincent Container Cleaning Service (VCCS) afgesloten. Elke maand zou mn container worden gereinigd. Nu 2 maand later hebben ze 2 keer verzuimd om op de afgesproken data te komen. Ik heb ze gebeld en geklaagd, ze zouden 2 keer de volgende dag komen. Toen zijn ze ook niet geweest. Ik heb ze wederom gebeld met de mededeling dat ik onder mijn contract uit wilde. Dit was volgens de telefoniste geen probleem, ze kon het zich wel voorstellen, ik hoefde alleen even een briefje te schrijven. Dit heb ik gedaan. Een week later kreeg ik een brief dat mijn contract op 14 maart 2005 wordt ontbonden. Maar ik wil direct van mn contract af. Weer gebeld. De telefoninste zei dat ik er niet onder uitkon, omdat ik een contract heb getekend. Maar zei houden zich toch niet aan de afspraak? Ik heb trouwens nog niets betaald. Kan ik onder mn contract uit omdat zei zich niet aan de afspraken houden of moet ik echt tot 2005 lid blijven?

600 2 Rapporteer

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:09
63 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een overeenkomst gesloten om iedere week je container te laten legen. Op het moment dat ze dit niet doen, voldoen ze niet aan de overeenkomst die je gesloten hebt. Nakoming heeft ook tot geen goed gevolg gelijdt, dus ik denk dat je gewoon schiftelijk moet opzeggen en wel om de reden dat er niet aan de overeenkomst voldaan wordt. Een bedrijf zet dit normaal niet op incasso, daar jij sterk staat (als je tenminste bewijzen hebt (brieven) van het wanbeleid)
Succes!

ta
door tamej00 - Apr 16, 2004 om 13:09
15 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een overeenkomst met ze gesloten, waar ze zich niet aan houden. Eerst zal je het bedrijf in kennis moeten stellen dat ze een wanprestatie leveren, doe dit schriftelijk.
Geef duidelijk aan dat je de aantal keren waarin ze niet zijn geweest, zeker niet zal betalen.
Daarnaast stel je ze nog eenmaal in de gelegenheid om de boel te reinigen , binnen een redelijk termijn bijv. twee weken.
Doen ze dit niet dan stuur je een brief waarin je mede deelt dat ivm een wanprestatie de gesloten overeenkomst door jouw als nietig wordt beschouwd.
Je hebt dan het contract opgezegd.
Het heeft in feite niet bestaan.
Ik zou het wel aangetekend doen en afschrfiten goed bewaren, want ze komen natuurlijk om geld, aan de hand van je kopieen kan je evt. later aantonen dat alles wat je gedaan hebt rechtmatig was.