ge
door gerans Sep 12, 2019 om 17:04
Geldzaken & recht

Hoe verder met ING?

Beste mensen
Ook ik heb te maken gehad met de ING over de scanner. Het antwoord dat ik kreeg was zeer teleurstellend. Duidelijk kreeg ik te horen dat wanneer je een scanner wilt hebben om te bankieren je de mobiele app niet meer kunt gebruiken en de app komt te vervallen. Wil je alleen mobiel bankieren dan kun je niet ook bankieren met de scanner. Dus de ING stelt je voor de keus.  Of je kiest voor een scanner en dan kun je de app niet meer gebruiken of je kiest voor de  app en dan kun je de scanner niet gebruiken. Dit heb ik geconcludeerd op basis van het verwarde telefoongesprek.


Bij de ABNAMRO bijv. heb ik wel de keus uit twee mogelijkheden. Ik kan bij die bank zowel via de e-identifier als via de mobiele app betalen. De ING laat je geen keuze mogelijkheid.
Ik vind dit een vreemde en vervelende zaak. Je bent niet altijd in de gelegenheid om met een scanner dus op je laptop of desktop te betalen en ook wil je niet altijd betalingen via de mobiele app doen.
Ook deed de medewerkster heel schamper over het gebruik van de QR code. De informatie die via Kassa kwam kende zij helemaal niet.
Ik hoor graag uw reactie


2556 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2019 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik begrijp uw probleem niet zo goed. Als u wilt bankieren op uw laptop, dan bevestigt u een betaling toch gewoon met uw mobiel, heb je geen scanner voor nodig. 

Ik kan gewoon inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, bankieren en op de app een betaling bevestigen.

jantje7
door jantje7 - Sep 12, 2019 om 17:23
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Waarschijnlijk maakt er een niet gemachtigde persoon, met uw toestemming, gebruik van uw inlognaam en wachtwoord. Nu is dat niet meer mogelijk omdat u voortaan een sms bericht krijg op uw telefoon. Nu zult u die persoon moeten machtigen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2019 om 17:28
16867 Antwoorden / 202 Vragen
0

En laat nu ABNAMRO ook de scan van de QR-code introduceren! Maar ook daar kunt u dan ook nog met de identifier terecht.
Niet veel anders dan nu al bij Ing al denk ik dat wij er vanuit mogen gaan dat de werkwijze van ABNAMRO beter beveiligd zal zijn.

Heeft u dit gemist: (Kopie van een door mij gisteren ontvangen bericht)

We informeren u graag nog een keer dat u vanaf medio september niet meer met uw 5-cijferige identificatiecode kunt inloggen in Internet Bankieren. U heeft dan twee manieren om in te loggen:

 

 

 

1. Inloggen met een QR-code. Daarbij gebruikt u uw telefoon om in te loggen in Internet Bankieren. Heeft u het al eens geprobeerd?

 

 

 

2. Inloggen met een e.dentifier. U heeft dan geen telefoon nodig en blijft Internet Bankieren op de vertrouwde manier.

 

 

Zo werkt inloggen met QR-code

 

 

 

 

TIP: Het voordeel van inloggen in Internet Bankieren met een QR-code is dat u geen responsecode hoeft over te nemen van de e.dentifier.

 

 

 

TIP: Maakt u gebruik van de Mobiel Bankieren app? Dan kunt u uw identificatiecode wél gewoon blijven gebruiken voor de app.

 

 

 

Heeft u geen e.dentifier?

 

Als u geen e.dentifier meer heeft, kunt u deze kosteloos aanvragen via onderstaande knop.

 

 

E.dentifier aanvragen

 

 

 

 

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO BANK N.V.

Bas Bisschops
Hoofd Klantcommunicatie 

ro
door ron503 - Sep 12, 2019 om 18:00
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

De scanner is beschikbaar voor klanten die app niet kunnen of willen gebruiken. De app vervangt de tancode per sms en kan zowel met internet bankieren thuis middels pc/laptop of smartphone gebruikt worden. Als ik een Idealbetaling doe krijg ik twee keuzes de QR code scannen en snel betalen of inloggen en bij afronden van de betaling een tancode met volgnummer ontvang. Ik zie uw probleem niet want u kunt pas met app betalingen bevestigen als u bent ingelogd. Daarbij is de QR code voor éénmalig gebruik en kan dus niet nogmaals gebruikt worden.

aurora1
door aurora1 - Sep 12, 2019 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik begrijp uw probleem niet. 
En hoe de ene bank werkt kan een andere bank heel anders doen.
Bij de ING kunt u alle informatie op de website vinden, u hoeft daarvoor niet te bellen.

ingwebcare
door ingwebcare - Sep 19, 2019 om 12:40
73 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste GERANS,

Het is inderdaad of de Mobiel Bankieren app of de ING scanner. Je kan namelijk met de app ook betalingen bevestigen. Hebben klanten deze mogelijkheid niet dan is de ING scanner een goede uitkomst.Er is dus hoe dan ook een betalingsmogelijkheid voor onze klanten.

Met vriendelijke groet,

Jildou 
ING Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer