LB7
door LB7 Feb 4, 2021 om 15:13
Geldzaken & recht

Hoe verkrijg ik een Money Order in Nederland?

De Amerikaanse overheid wil $535 van mij voor het beginnen met mijn green card aanvraag. Dit kan alleen betaald worden per cheque of money order. Géén van mijn banken (Bunq en ING), of welke andere NLse bank dan ook, geven cheques uit geloof ik. ING doet ook geen money orders. Hamvraag: waar kan je in Nederland een money order halen?

Notes: Nee men accepteert geen bankoverschrijvingen of andere 21st century betaalmethodes, ja dit is bizar ouderwets.

7370 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2021 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het eens na op de ambassade hoe anderen dat regelen.

LB7
door LB7 Feb 4, 2021 om 17:42
Antwoorden / 1 Vragen

Goed idee. Normaliter is het een klein project iemand te spreken te krijgen bij de ambassade of consulaat dus dat was een beetje mijn plan B

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2021 om 15:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer het eens bij Western Union, filiaal of online. Filiaalzoeker https://www.westernunion.com/nl/nl/find-locations.html

LB7
door LB7 Feb 4, 2021 om 17:43
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga Western Union corporate even berichten. Ik vertrouw de beste man achter de balie van de tabaszaak/WU filiaal niet genoeg om mij te informeren ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2021 om 18:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u vertrouwt dit forum wel?

LB7
door LB7 Feb 5, 2021 om 12:09
Antwoorden / 1 Vragen

Gezien de irrelevante en onjuiste antwoorden die ik nu allemaal zie; nee ik vertrouw dit forum ook niet haha

tenormin
door tenormin - Feb 4, 2021 om 15:32
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt, Amerika loopt wat dat betreft wel wat achter. Zie de honderden banken op bijna elke hoek van de straat. En Postkantoren. Maar leest u dit eens door over de green card. Je kan natuurlijk aan de Green Card Lottery deelnemen, maar ja, wie dat wint is spekkoper. Edit. Eigenlijk wel vreemd want ik kon in Amerika wel "gewoon" geld overmaken naar mijn ING Bank, wel heb je dan Swift Pick nummer nodig van de bank. INGB NL 2A.

https://www.esta-aanvragen.nl/green-card-amerika/111/122/

LB7
door LB7 Feb 4, 2021 om 17:37
Antwoorden / 1 Vragen

Bankoverschrijvingen bestaan ook wel (ACH overschrijvingen zijn gelijk aan onze IBAN-systeem, werkt instant en gratis), maar de overheidsinstanties lopen vooral achter. Betreft de Green Card: geen probleem, vrouw is Amerikaans staatsburger en we hebben al vier jaar daar gewoond, dus we weten hoe alles daar werkt ;-)

tenormin
door tenormin Feb 4, 2021 om 17:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dan begrijp ik uw vraag niet, u heeft dan toch via het huwelijk (na drie jaar) geen green card meer nodig? Mag u toch gewoon blijven? Ik kon ook in Amerika "gewoon" blijven na aanvraag K1 formulier: dan kon ik gewoon, nou ja gewoon, moest ik binnen 90 dagen met mijn vriend trouwen. Dat ik daar, toen 75 jaar, geen behoefte meer aan had, bleef ik gewoon op en neer reizen. Moeten trouwen om.... ook al zoiets uit de oertijd. ☻

LB7
door LB7 Feb 5, 2021 om 12:11
Antwoorden / 1 Vragen

Crux is: we wonen nu in Nederland (sinds 2019, daarvoor 4 jaar in VS op F1 visum), dus nee dan krijg je niet automatisch een Green Card (dit is een fabeltje waar veel amerikanen ook van overtuigd zijn) Edit: als ik in Amerika was, waarom zou ik dan vragen waar ik in *Nederland* een money order kan krijgen?

tenormin
door tenormin Feb 5, 2021 om 12:40
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Laat maar verder, u lijkt het allemaal zelf zo goed te weten. Heeft natuurlijk ook geen zin om u nog een antwoord te geven. Dus op naar de American Embassy in Wassenaar. Let op de 'korte' openingstijden.

LB7
door LB7 Feb 7, 2021 om 13:28
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet inderdaad alles zelf zeer goed, behalve het antwoord op mijn vraag "waar verkrijg ik in NL een money order?". Ik geloof dat dat ook zeer duidelijk mijn enige vraag was en dat alle additionele, onbehulpzame, feitelijk foutieve input die u heeft geleverd, niet naar gevraagd werd ;-)

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2021 om 15:55
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit kan ook een optie zijn Grenswisselkantoren: https://www.gwktravelex.nl/overzicht-gwk-travelex-geldwisselkantoren

LB7
door LB7 Feb 4, 2021 om 17:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik ook proberen!

mi
door miennaamishaaz - Feb 4, 2021 om 19:56
725 Antwoorden / 1 Vragen

amerikaanse overheid wilt geld?
kan niet via bankoverschrijving?
Money order?

Wilt u soms emigreren?
had u een mail gekregen van betaal nu x voor green card?

Waarom klinkt dit voor mij alsof u op het punt staat opgelicht te worden?

Wat meer context mbt uw probleem zou fijn zijn

tenormin
door tenormin Feb 4, 2021 om 22:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Die vraag van de TS is heel vreemd hoor, HIJ vertelt in een 'aan mij' antwoord dat hij getrouwd is met een
Amerikaanse mevrouw, dus ik begrijp de hele vraag over de Green Card niet. Want na drie jaar huwelijk heb je die Green Card automatisch.

LB7
door LB7 Feb 5, 2021 om 12:23
Antwoorden / 1 Vragen

Wat zijn Nederlandse forums toch heerlijk. Dank voor de zorgen maar de vraag is heel simpel: "Waar kan ik in Nederland een Money Order verkrijgen?"
Op een rijtje:

-"amerikaanse overheid wilt geld?" - Ja de amerikaanse overheid vraagt $535 filing fee voor het indienen van immigratie formulieren I-130 en I-130a.
-"
kan niet via bankoverschrijving?" - Nee dit kan niet zoals ik heel duidelijk, van te voren, in de originele post heb gezet. USCIS accepteerd louter "personal checks, cashier's checks, of money orders"
-"
Money order?" - vroeger in NL ook wel postwissel genoemd. Aangezien checks in Nederland niet meer te krijgen zijn (gecheckt met beide mijn banken).
-"
Wilt u soms emigreren?" - Ja, dat is wel het idee van een Green Card / Amerikaans verblijfsvergunning
-"
had u een mail gekregen van betaal nu x voor green card?" - nee                                              -"Waarom klinkt dit voor mij alsof u op het punt staat opgelicht te worden?" - ik begrijp zonder context dat het wellicht argwaan kweekt, again, dank voor de zorgen.

mi
door miennaamishaaz Feb 5, 2021 om 15:35
725 Antwoorden / 1 Vragen

@LB7

Dank je voor de verklaring in de andere antwoorden.

Ik ging er eerst van uit dat dit om een Green-card scam ging.
Deze gingen eerst in de ronde via email, waarbij je tegen betaling direct een Greencard kon krijgen zonder "achtergrond check" {of dat de Greencard aanvraag was afgewezen en je extra moest betalen.}

Be
door Bewaklu - Feb 4, 2021 om 21:07
135 Antwoorden / 1 Vragen

Stuur een mail naar het US consulate in Amsterdam.  Dat kan via de website. Of bel ze....Alle betalingen gaan via creditcard en NIET via een money order...

LB7
door LB7 Feb 5, 2021 om 12:25
Antwoorden / 1 Vragen

Consulaat niet hulpzaam; sturen mij naar USCIS, USCIS verwijst naar hun website waar staat "$535.

You may pay the fee with a money order, personal check, or cashier’s check.". In sommige gevallen kan het via creditcard (indien al in Amerika), maar in mijn geval dus niet.

Thecla58
door Thecla58 - Feb 5, 2021 om 13:02
870 Antwoorden / 3 Vragen
LB7
door LB7 Feb 7, 2021 om 13:31
Antwoorden / 1 Vragen

Beide forum posten al een keer gevonden en beide hadden andere oplossingen dan in NL een money order verkrijgen helaas. Dank voor het meezoeken.

audb
door audb - Feb 5, 2021 om 15:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Heet het hier niet postwissel?

Maar wat ik er over kan vinden is dat je idd geen cheque meer kan krijgen of zelfs inwisselen in Nederland.

Maar wat je kan proberen is om bij de GWK https://www.gwktravelex.nl/overzicht-gwk-travelex-geldwisselkantorente informeren

LB7
door LB7 Feb 7, 2021 om 13:32
Antwoorden / 1 Vragen

GWK is ongeveer zo'n beetje mijn enige hoop nu, maar je raadt het al: ze zijn voor Western Union betalingen gesloten door de lockdown. Thanks voor het meedenken!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 5, 2021 om 19:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ga tijdelijk naar Canada.... dat zit er naast en daarvandaan regelen ging meestal wel.

GWK is ook flink veranderd dus of ze nog deze service tegen betaling hebben....
Vaak  foute koers en totaal  hoge prijs.

Ik lees dat je via jou bank dit moet betalen,  daar familie laten doen mag ook helaas niet.
Lastig land.

justmeagain
door justmeagain Feb 5, 2021 om 21:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zimbabwe is ook erg mooi.
Als ts naar Canada moet is hij uiteindelijk veel duurder uit.
Advies kan ook zijn.....ga niet. Hou je ook nog 535 dollar over.