bi
door bigsan Dec 27, 2005 om 11:31
Geldzaken & recht

Hoe zit dat nou met een half jaar abonnement???

ik heb mezelf via internet opgegeven voor een half jaar de veronica gids te willen ontvangen. Ik krijg nu een acceptgiro, na dat halve jaar, voor een jaarabonnement. Ik heb ze gemailed en gezegd dat ik voor een half jaar mijn toestemming heb gegeven. Zij willen hier niets aan veranderen omdat dit de voorwaarden zijn die in de gids staan vermeld. Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb voor een half jaar de gids genomen niet voor een heel jaar. Ben ik verplicht dit te accepteren??? Ik vind de reclames die ze maken voor een half jaar dan zo gemeen en sniekie. Ik en velen met mij denk ik willen een abonnement voor een half jaar maar dat blijkt achteraf dus niet te kunnen.

Sandra

353 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sandra,

Een abonnement op een tijdschrift, of het nu voor 3 maanden of een vol jaar is, is doorgaans tot wederopzegging. Letterlijk betekent dit dat je lid bent, totdat je weer opzegt, m.a.w. het abonnement wordt stilzwijgend verlengt na afloop van dit eerste half jaar. Dit staat ook duidelijk vermeld op de site van Veronica.

Indien je dus niet tijdig weer opzegt, dan zit je er voor de volgende periode helaas aan vast. Het beste wat je kunt doen is gewoon tijdig en zo spoedig mogelijk alsnog opzeggen, onder de voorwaarden die Veronica stelt (ik weet niet wat deze zijn, maar deze staan blijkbaar in de gids, begrijp ik).

Het spijt me dat ik helaas geen beter nieuws heb. Je zult nog even op de Veronicablaren moeten zitten.

Brynnar

ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beruchte kleine lettertjes:

"Dit abonnement geldt tot wederopzegging. Een jaarabonnement kost 43,25 euro bij automatische betaling (45,25 euro per acceptgiro). Prijswijzigingen voorbehouden."

Ik ben bang dat je het "haasje" bent, je had wellicht beter een abonnement kunnen kiezen dat korter was en vanzelf stopt (ze bestaan)

ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel.

Ik vind dit zulke gemene aanbiedingen. Ik weet dat je de kleine lettertjes moet lezen maar heel vaakniet doet. En daar maken ze zo'n misbruik van. Ik walg daar van. Ik wou dat daar wat tegen gedaan kon worden. Je kan niet eens meer gewoon de aanbieding accepteren maar eerst 2 uur lang alle kleine lettertjes lezen. bah bah bah.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sandra,

Je kunt dit wel gemeen noemen, maar ik mag aannemen dat je zelf ook wel weet waar je je voor opgeeft. Lukraak jezelf opgeven voor mooie aanbiedingen, zonder even te kijken naar het 'addertje' is helaas iets waar nogal veel mensen intrappen.

Iedereen maakt deze vergissing wel eens, dus verwijt jezelf alsjeblieft niets, maar leer er van. Voor de volgende keer.....

Brynnar

ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.Wij zijn weer terug ...

                  Laantje en Thea !!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 27, 2005 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic: Brynnar, Laantje en Thea, welkom terug in ons midden en hopelijk een fijne vakantie gehad....

On topic: Sandra, zoals reeds gezegd, lees ALTIJD de zogenaamde kleine lettertjes. Je moet er altijd van uitgaan, dat zodra er sprake is van een aanbieding, alle alarmbellen bij jou moeten aanslaan; en tevens super achterdochtig worden. Het bewijst tevens maar weer, hoe een schaap in een wolf kan veranderen, zodra er geld in het spel is. Maar ja, je had het kunnen weten.......

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou geloof me bij veronica maakt het echt niks uit of je wel of niet op tijd afzegt....ik heb op tijd afgemeld en heb bewijs in mijn mailbox staan. Na ongeveer een half jaar heen en weer bellen en heen en weer mailen zeggen ze nu gewoon kei hard...'ja maar je kunt de datum heel makkelijk veranderen' !!!!!! is dat niet te absurd voor woorden!?!? Ik ben ten einde raad....