Tr
door TruusR Aug 10, 2018 om 17:39
Geldzaken & recht

Hoge rekening slotenmaker

Mijzelf buitengesloten vanmiddag en via woningbouw een nummer van een slotenmaker gekregen.
De man rammelde aan de deur en haalde een stuk plastick tevoorschijn, ging van boven naar beneden langs de deur en het slot en de deur ging open. Kosten 241 Euro!!
Voorrijkosten: 19,95
Arbeid: 99,95
Deurkaart: 79,95
Btw 21%: 71,96
Dit kan en mag toch niet???
Bedrijf heet Sloterservice RM.
Iemand ervaring mee???

5661 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2018 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had natuurlijk ook zelf even kunnen flipperen.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2018 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas voor jou .... dat kan en mag wel.
Je hebt géén offerte gevraagd.
Je bent dus het haasje.
De arbeidskosten en de deurkaart lijken me (te) duur betaald.
Heb je geprotesteerd?
Zou in ieder geval de woningbouw op de hoogte stellen van dit hoge bedrag.
(Ze zouden zelf een klusjesman in dienst moeten hebben!)

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2018 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
diumenge
door diumenge Aug 10, 2018 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ooh, je was me al voor ;-)

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2018 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De  BTW was 'maar' € 41,96 neem ik aan, maar het is inderdaad een hoge prijs. Voortaan van te voren even vragen wat het gaat kosten, wel zo handig.

cokkebok
door cokkebok - Aug 10, 2018 om 18:35
4 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas de door u gekozen slotenmaker rekende wel veel.
Ook mijn deur was binnen één minuut open, maar ik kreeg een rekening van  135 Euro ....en nog wel in het weekend ... en de sloten maker kwam helemaal uit Zeeland . ( 80 euro voorrijden, plus 35 euro voor het doorschakelen naar zijn telefoon, 20 euro weekend tarief ...)
Hij waarschuwde wel dat er heel veel slotenmakers via internet opgeroepen kunnen worden, maar daar zitten veel zakkenvullers en criminelen tussen .... helaas ..het is belachelijk dat hij de plastic kaart gerekend heeft, want die gebruikt elke keer weer bij een volgende klant ...

marita5
door marita5 - Aug 10, 2018 om 18:50
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Truusr ,

Mosterd na de maaltijd , lees hier eens , klik op de rode regel .

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/item/8979/

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2018 om 18:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als die man zo gemakkelijk je deur kon openmaken, zou ik maar eens achter de oren krabben en dit aan je verhuurder zeggen c.q. eisen dat er een betere beveiliging komt om binnen te komen. Hier kan men "flipperen", maar dat gaat het niet worden. En ja, spreek de WBV maar aan voor hun doorverwijzing. Zeer slecht advies.

marita5
door marita5 Aug 10, 2018 om 19:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , reservesleutel bij buren / familie / of vrienden afgeven dan ben je goedkoper uit . ik heb me jaren geleden 2x buitengesloten kosten €68,- per keer ( als ik de bedragen lees was dit nog een koopje ) . Een ezel stoot zich geen 3x .

tenormin
door tenormin Aug 10, 2018 om 19:14
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Kan gebeuren (denk ik) @marita5, maar al hebben beide buren een sleutel: de één is inmiddels stokdoof ;-) en de ander meestal de hort op. Dus als ik al naar buiten hobbel: van 1 ding zeker: sleutels bij me. Maar @truusr is door WBV naar deze sleutelmaker verwezen: moest niet mogen: de complexbeheerder (hier dan) kan je altijd uit de brand helpen. Niet stante pede maar toch binnen een half uur.

Gr
door Grunn1 Aug 10, 2018 om 19:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, ik dacht dat het was, “een ezel stoot zich geen twee keer” maarja dat kan je moeilijk over jezelf zeggen.

tijger1
door tijger1 Aug 10, 2018 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou de complexbeheerder moeten komen opdraven? En heeft die dan een reservesleutel?

Die deur was niet op het nachtslot, dus als er dan geen inbraakstrip zit, kan je altijd flipperen.

Ik heb de deur ook wel eens achter mij dicht laten vallen, kon ik via de brievenbus met een ouderwetse mattenklopper bij het slot komen en opentrekken. Maar als ik wegging, ging de deur op het nachtslot.

marita5
door marita5 Aug 10, 2018 om 19:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , ik heb geen complexbeheerder. @epcot u mag gerust schrijven dat ik een ezel was , dan heeft u ook nog gelijk Ik vond € 68,- al veel .Buurjongen sloot zich 2 maanden geleden op een zaterdag buiten  € 250,-

tenormin
door tenormin Aug 10, 2018 om 19:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, de complexbeheerder (hier dus wel aanwezig @marita5) heeft van elke flat hier in een speciale kelder (kluis) duplo sleutels van bewoners plus uiteraard de speciale sleutel om een complex binnen te komen. En ook, ik heb geen brievenbus waar ik kan hengelen en nog mattenkloppen ook. Mijn brievenbus is in de centrale hal. Niet met gezellige zitjes etc. ;-) en etentjes etc. En mijn voordeur is zodanig beveiligd dat er niets te flipperen valt.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2018 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dus anders dan bij de Ts.

tenormin
door tenormin Aug 11, 2018 om 20:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

L.w.?

hutch
door hutch - Aug 10, 2018 om 20:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"De man rammelde aan de deur....."
Slotenservice 'RM':  Rammelen Maar? U wist dus dat hij ging..... ehhhh, rammelen.

Mogelijk was een ruit inslaan nog goedkoper...... althans de vervanging daarvan.

hutch
door hutch - Aug 10, 2018 om 20:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

SecuStrip Plus - binnendraaiend - 1500mm wit  - 1010.140.02 tegen flipperen

lo
door lovewinnie - Aug 10, 2018 om 20:55
1210 Antwoorden / 1 Vragen

En u vraagt nu vooraf na de kosten? Ze mogen uiteraard vragen wat ze willen.. Had me laatst ook buiten gesloten buurjongen was zo tof me te helpen. Hij klom uit zijn zolder raam naar buiten en bij mijn naar binnen. Dat koste me klem van mijn eigen raam die helaas gebroken werd a 20 euro en buurjongen 6pack desperados als dank je wel.
Zelf raampje uit tikken en vervangen is nog goedkoper dan dit maar ja het mag.

Volgde keer wellicht ook even de buren mee laten kijken/denken

pe
door peentjes - Aug 10, 2018 om 23:19
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor dat mag. U zoekt niet verder, geeft de opdracht en vraagt geen offerte. Daar zou ik ook voor tekenen als slotenmaker. En reken er maar op dat die deurkaart gewoon een plastic kaartje kan zijn van...een supermarkt?

U bent nog goedkoop uit ivm de tientallen andere slotenmakers die hier langs zijn gekomen. De  voorrijkosten zijn trouwens uiterst laag.

De moraal: Denk eerst.na, probeer zelf een plastic card, bel altijd tenmiste een andere 'deskundige', vraag altijd een offerte voordat u instemt met wat dan ook en klik op internet nooit op een link met 'adv' ervoor. Tenzij u alle vorige stappen hebt gedaan...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2018 om 19:39
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Het BTW bedrag dat u noemt is foutief. Als ik de andere posten optel en dan 21% neem is het BTW bedrag € 41,97.

Zoals ook EDRICK3@ al meld lijken mij de kosten wel heel erg hoog maar het is afhankelijk van de tijd die de slotenmaker er mee bezig is geweest.
Dat geldt dan voorla de optelsom van én voorrijkosten én arbeid. U heeft kennelijk verzuimd om vooraf een offerte te vragen en bent uiutgegaan van de aanbeveling van uw verhuurder.
Om die reden lijkt het mij het beste om (ook) bij uw verhuurder navraag te doen resp. te melden dat de kosten wel heel erg hoog zijn.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat word bedoeld met 'deurkaart' want als dat 'het stuk plastic'is is dat m.i. opnieuw bruikbaar.
Hoe dan ook dient u alsdan in het bezit te zijn gesteld van de gebruikte deurkaart. Kan ik aannemen dat dat niet het geval is?

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2018 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is gewoon een plastic klantenkaart, zoals iedereen er verscheidene in zijn zak heeft.

jo
door jorisw - Aug 12, 2018 om 10:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij dit soort dingen heb je ook nog een ander aspect: wat had het je gekost als je deze man niet had ingeschakeld en het zelf (zonder kennis van sloten) had gedaan? Als dat had betekend dat je bijvoorbeeld een ruit had moeten inslaan was je nog veel meer kwijt geweest. De slotenmaker past gewoon "value based pricing" toe, i.p.v. "cost+ pricing"... Zoals dat bij veel van ons op het eigen werk ook wordt gedaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 13, 2018 om 11:41
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ts had in dit geval klaarblijkelijk ook zelf een plastic kaart kunnen gebruyiken maar ja, mosterd na de maaltijd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 13, 2018 om 11:41
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Kunnen gebruiken

holiday
door holiday - Aug 13, 2018 om 12:16
102 Antwoorden / 12 Vragen

Je mag nog blij zijn dat hij zijn boor niet heeft gebruikt, anders had hij die ook nog in rekening gebracht.
Maar ik vind het ook schandalig.

wildrat
door wildrat - Aug 13, 2018 om 12:46
15 Antwoorden / 6 Vragen

Normaal zijn de kosten tussen €160-€200 slotenmakers zijn duur . Vaak staat iemand buiten, zoals u en moet de slotenmaker inschatten of u daar wel woont.
Vanwege haast en aansprakelijkheids risico zijn de kosten zo hoog.
Staat los van hoe makkelijk of moeilijk deur openkrijgen is.
U had een iets duurdere kan ook aan locatie van uw huis liggen.