door wiekanne Mar 20, 2020 om 10:55
Geldzaken & recht

Huur verhogingen even jitstellen

Gelet op al de spanningen die er al zijn bij ouderen pensioen .Corona  boodschappen ,huur verhoging etc etc een verzoek aan huur corporatie,s stel de huur verhoging een half of een heel jaar uit.

750 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 20, 2020 om 11:02
11569 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wiekanne ,

een verzoek aan huur corporatie,s

Om maar met de deur in huis te vallen , u bent hier op een consumentenforum ,  dat kannewie ;-)) niet .
Schrijf alle huurcorporatie`s aan .

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2020 om 11:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De huurtoeslag wordt gewoon uitbetaald en ook verhoogd als dat nodig is.

Net zoals het pensioen. Ook de verhoging van de AOW per 1 juli 2020 gaat gewoon door. Ook maar niet doen dan?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 20, 2020 om 11:12
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Hierover zijn afspraken gemaakt met de gezamenelijke coörporaties en verdet geld de Overlegwet waarin de huurdersbelangenorganisaties om advies moet worden gevraagd en die ook advies geven. Mijn huurdersorganisatie heeft aangedrongen, samen met een collega organisatie op beperking van de verhoging en in bepaalde gevallen heeft mijn verhuurder ook al verhoging beperkt. Wij als form kunnen er niets mee.

Gr
door Grunn1 - Mar 20, 2020 om 11:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat zijn corona boodschappen? Ken alleen corona bier maar meer niet.

Stel uw vraag aan de regering want die hebben het vast nog niet zo druk. Wat heeft de huursverhoging te maken met het corona virus? Wees blij dat u in Nederland woont waar veel goed geregeld is. Zoals al gemeld, als u huursubsidie heeft wordt die gewoon verhoogd.

rj
door rjw - Mar 20, 2020 om 11:42
3307 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe meer verstoringen je gaat aanbrengen in lopende zaken hoe meer ellende er later komt. Als er gecompenseerd moet worden kan dat beter eenmalig en centraal geregeld worden zodat er een evenwichtige verdeling gemaakt kan worden. 1 jaar geen huurverhoging door kunnen voeren blijft jarenlang impact hebben. En als er centrale compensaties komen moet dat ook van alle kanten komen. CAO lonen zouden bijvoorbeeld bevroren kunnen worden voor een jaar.