an
door annie55 Jan 14, 2006 om 10:10
Geldzaken & recht

Hypotheek en verzekeringen

Heb een hypotheek afgesloten, dus een huis gekocht ,en meteen allle verzekeringen waarvan sommige verplicht ,in verband met de hypotheek afgesloten.Nu heb ik schade ,en de rechtsbijstand nodig, nu blijkt dus na een jaar dat ik niet verzekerd ben, nergens voor ,wie is hiervoor verantwoordelijk.We krijgen geen duidelijkheid van de bank, hebben wel een schadepost van vuurwerk,door een minderjarige veroorzaakt, Met getuigen en een politierapport,maar worden doorverwezen als zijnde een verzekeringszaak.Ouders minderjarige werken niet mee.De dader heeft wel bekent met vuurwerk naar raam gericht te hebben , maar zijn vuurwerk kon dat niet veroorzaakt hebben,zijn inziens was dat niet zwaar genoeg.Heb bewijzen dat het wel zo is .

612 5 Rapporteer

mariska_1
door mariska_1 - Jan 15, 2006 om 10:31
8 Antwoorden / 4 Vragen

hallo,

bij het kopen van een huis, en het afsluiten van de hypotheek, worden inderdaad vaak een grote hoeveelheid verzekeringen afgesloten. De verzekeringen die op zo'n moment genoemd worden, zijn echter allen direct gerelateerd aan de hypotheek, zoals bijvoorbeeld een levensverzekering en een arbeidongeschiktsheidsverzekering, die bedoeld zijn om de hypotheek te kunnen blijven betalen onder onvoorziene omstandigheden.

De schade die je beschrijft valt niet onder een dergelijke verzekering, en het is ook niet de verantwoordelijkheid van de hypotheekvestrekker om je hierop te wijzen. Je ben dus zelf verantwoordelijk.

Het geval wat je beschijft lijkt overigens te wijzen op een aansprakelijkheidsverzekering, en dan wel die van de ouders van degene die de schade veroorzaakt heeft. Als zij een dergelijke verzekering hebben lopen, kost het hen geen geld. Ik zou daar eens goed naar informeren. Daarnaast: heeft de politie die bewijzen dan nog niet gezien?

Succes

an
door annie55 - Jan 15, 2006 om 10:40
1 Antwoorden / 6 Vragen

Bij het afsluiten van de hypotheek hebben we ook een rechtsbijstands verzekering afgesloten,achteraf niet dus.We hebben een politie rapport van de schade ,ook hebben we getuigen,maar de politie vind het een verzekerings kwestie.De ouders van de dader willen niet meewerken,we hebben gevraagd om het door te geven aan hunW-A-P- verzekering,die dacht ik verplicht is..Mischien moeten we maar weer terug naar de politie,als die willen meewerken.

dolfijn25
door dolfijn25 - Jan 15, 2006 om 11:05
66 Antwoorden / 28 Vragen

jou verzekeraar(daar waar je je opstal hebt verzekerd) kan ook de jongen cq zijn ouders aansprakelijk stellen de politie zal waarschijnlijk niet zo veel doen.

je kunt een kopie van het proces verbaal cq politierapport opsturen naar je verzekeraar en vragen of hun voor jou de zaak willen afhandelen.

je kunt ook zelf een brief schrijven naar de ouders van de jongen en hen aansprakelijk stellen voor de jou geleden schade. Zorg er wel voor dat je zeker weet dat hun die brief ontvangen door de brief bijv.aangetekend te versturen.

suc6 ermee!

an
door anna100 - Jan 16, 2006 om 21:29
25 Antwoorden / 0 Vragen

Een AVP-verzekering is niet verplicht.

Heb je de schade niet gemeld bij je opstal- of inboedelverzekering (afhankelijk van wat er precies beschadigd was)? Zo nee alsnog doen.

hm
door hmt - Mar 28, 2006 om 18:55
37 Antwoorden / 0 Vragen

Wel een late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan. Als destijds al die genoemde verzekeringen zijn gesloten en de betreffende hypotheekadviseur de aanvragen voor de verzekeringen niet heeft doorgesluisd naar de verzekeringsafdeling, dan is in dit geval die bank aansprakelijk voor de schade die je geleden hebt. Ze hebben daar een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor. De schade is veroorzaakt door een minderjarige. Een eigen kind? Die wordt niet gezien als een derde. Een kind van de buren of zo? U kunt ze aansprakelijk stellen voor de schade. Hebben ze een aansprakelijkheidsverzekering (AVP) dan kunnen ze daar de schade claimen.