Cy
door Cynthiakaars Mar 12, 2021 om 17:42
Geldzaken & recht

Hypotheek verstrekker zit er goed naast

Hypotheek verstrekker verstrekt foutieve informatie.
3 verschillende personen aan de telefoon gehad ivm rentemiddeling wat per maand 100 euro goedkoper uit zou vallen.
Nu is het eindoordeel door het derde gesprek dat dit helemaal niet kan bij mijn hypotheek!
Er is een officiële klacht de deur uit maar wellicht zijn er vergelijkbare ervaringen?

2106 10 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2021 om 17:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie inmiddels dat er meer is dan de eerste zin. Vandaar de net geplaatste volgende zin. En wat is nu de vraag? Als u bedoelt wat nu de doen m.b.t. de hypotheeknemer/ verstrekker van de hypothecaire lening: een kalcht in dieien en zie daarvoor ook www.KiFiD.nl  en zie o.a. deze: https://www.arag.nl/particulier/wonen/aankoop-verkoop/klacht-over-hypotheekadviseur/  en dit is ook nog een m.i. goede optie: https://www.hypotheekadviesconsumentenbond.nl/klachten/

R
e: ik zie inmiddels dat u al heeft geklaagd. Bij de verstrekker? Benaderen van de Klachten | Hypotheekadvies van de Consumentenbond (hypotheekadviesconsumentenbond.nl) lijkt mij zonder meer toch ook zinnig.

Cy
door Cynthiakaars Mar 12, 2021 om 18:12
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, te snel geplaatst. Dank u, hier kan ik wel wat mee!

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2021 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Xx

ju
door juliomariner - Mar 12, 2021 om 18:05
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Maar wat wilt u met een klacht bereiken. Schade heeft u gelukkig niet geleden dus schade vergoeding krijgt u niet hooguit excuses.
Ik zou mijn energie ergens anders aan besteden.

Cy
door Cynthiakaars Mar 12, 2021 om 18:14
Antwoorden / 1 Vragen

Er is helaas wel schade geleden, vond dit in eerste instantie onnodig te melden.

getty
door getty Mar 12, 2021 om 18:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat is de schade dan?

ju
door juliomariner Mar 12, 2021 om 18:22
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Als er wel schade is geleden is een klacht inderdaad op zijn plaats en zou ik ook kijken hoe de schade vergoed kan worden.
Dan zijn de links van Heremiet inderdaad handig.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2021 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar heeft u die telefoontjes dan niet schriftelijk laten bevestigen?

Heeft u andere toezeggingen zwart op wit?

En wat voor schade kunt u nu hebben, er wordt niet gemiddeld, klaar.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2021 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Wat moet de Ts nou met Hypotheekadvies van de Consumentenbond?

Dat is helemaal geen klachtensite. Waar u naar verwijst is, als men een klacht heeft OVER Hypotheekadvies van de Consumentenbond.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 12, 2021 om 18:33
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, alsd u reageert, lees dan toch eerst even wat de site van de Consumentenbond waar ik naar verwees en u zult zien dat u dit heeft gemist: citaat uit deel van die info:

Wat als je een klacht hebt over een adviseur?

Heb je een klacht over je adviseur, dan moet je die eerst met hem bespreken. Kom je er niet uit, dan kun je de klacht voorleggen aan het Klachteninstituut voor Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid onderzoekt of bemiddelen mogelijk is. Lukt dat niet, dan doet de Geschillencommissie van het Kifid uitspraak.

Niet-bindende uitspraak Kifid

Lang niet alle adviseurs accepteren die uitspraak als bindend. Dit betekent, dat je gelijk kunt krijgen van het Kifid, maar dat de dienstverlener die uitspraak naast zich neer kan leggen. Je moet dan alsnog naar de rechter. Kies dus voor een adviseur die de uitspraken van het Kifid accepteert. Zoek jouw adviseur op in het Kifid Register.

Heb je een klacht over een bankmedewerker waarbij integriteit een rol speelt en je geen schadevergoeding eist, dan kun je terecht bij de Stichting Tuchtrecht Banken.

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2021 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat nog een link.

Klachten

Wij hopen dat je tevreden bent over Hypotheekadvies van de Consumentenbond. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze producten of diensten.

Dit is onze klachtenprocedure:

  1. Je kunt je klacht het best indienen per mail; stuur een e-mail naar hypotheekadvies@consumentenbond.nl en zet erbij dat het om een klacht gaat.
  2. De Consumentenbond bevestigt de ontvangst van je klacht binnen 5 werkdagen. In die bevestiging staat een verwachte afhandelingstermijn genoemd. We nemen vervolgens je klacht inhoudelijk in behandeling. Je ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie per e-mail.
  3. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je je klacht online of schriftelijk naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) sturen

En de Ts heeft daar geen advies gevraagd.

rj
door rjw - Mar 12, 2021 om 18:52
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Als dat niet kan met jouw hypotheek dan staat er wat over in de voorwaarden lijkt me. Dan had je dat zelf al kunnen uitzoeken voordat je met adviseurs ging praten. Sowieso handig om je er eerst in de verdiepen. Dan krijg je een gesprek i.p.v. eenrichtingsverkeerinformatie.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2021 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

De eerste zinnen uit uw link.

Wij hopen dat je tevreden bent over Hypotheekadvies van de Consumentenbond. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze producten of diensten.

Dus uw link gaat over hypotheekadvies DOOR  de Consumentenbond, en ja, ben je daar niet tevreden over, kan je naar het Kifid.

ma
door malty - Mar 12, 2021 om 19:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

2 zeggen dat het kan en 1 zegt van niet.
Hoe weet u dat de laatste gelijk heeft en waarom zou het niet kunnen?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 12, 2021 om 21:11
2119 Antwoorden / Vragen

Iedere keer dat mensen om vergelijkbare ervaringen vragen denk ik verbaasd; "Wat doet dat er nou toe?" Mag je niet klagen als je de enige bent?

gerbera
door gerbera - Mar 12, 2021 om 22:05
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Die derde persoon zal u, denk ik, toch wel uitgelegd hebben waarom het niet kan of heeft u daar niet naar gevraagd. En dat het bij uw hypotheek niet mogelijk is zou wel eens in de voorwaarde kunnen staan. Zou dus maar eerst het antwoord op uw klacht afwachten alvorens naar het KiFid te gaan, en is de hypotheek niet via de consumentenbond gegaan hoeft u daar zeker geen klacht in te dienen.
Aan vergelijkbare ervaringen heeft u niets want elke zaak staat op zichzelf.

aurora1
door aurora1 - Mar 12, 2021 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat denkt u te kunnen hebben aan de ervaringen van anderen?
En u heeft toch al een klacht ingediend?