Hypotheek verstrekker zit er goed naast
Hypotheek verstrekker verstrekt foutieve informatie.
3 verschillende personen aan de telefoon gehad ivm rentemiddeling wat per maand 100 euro goedkoper uit zou vallen.
Nu is het eindoordeel door het derde gesprek dat dit helemaal niet kan bij mijn hypotheek!
Er is een officiële klacht de deur uit maar wellicht zijn er vergelijkbare ervaringen?
Topantwoord
Ik zie inmiddels dat er meer is dan de eerste zin. Vandaar de net geplaatste volgende zin. En wat is nu de vraag? Als u bedoelt wat nu de doen m.b.t. de hypotheeknemer/ verstrekker van de hypothecaire lening: een kalcht in dieien en zie daarvoor ook www.KiFiD.nl en zie o.a. deze: https://www.arag.nl/particulier/wonen/aankoop-verkoop/klacht-over-hypotheekadviseur/ en dit is ook nog een m.i. goede optie: https://www.hypotheekadviesconsumentenbond.nl/klachten/
Re: ik zie inmiddels dat u al heeft geklaagd. Bij de verstrekker? Benaderen van de Klachten | Hypotheekadvies van de Consumentenbond (hypotheekadviesconsumentenbond.nl) lijkt mij zonder meer toch ook zinnig.
Ja, te snel geplaatst. Dank u, hier kan ik wel wat mee!
Xx
Maar wat wilt u met een klacht bereiken. Schade heeft u gelukkig niet geleden dus schade vergoeding krijgt u niet hooguit excuses.
Ik zou mijn energie ergens anders aan besteden.
Er is helaas wel schade geleden, vond dit in eerste instantie onnodig te melden.
Maar wat is de schade dan?
Als er wel schade is geleden is een klacht inderdaad op zijn plaats en zou ik ook kijken hoe de schade vergoed kan worden.
Dan zijn de links van Heremiet inderdaad handig.
Maar heeft u die telefoontjes dan niet schriftelijk laten bevestigen?
Heeft u andere toezeggingen zwart op wit?
En wat voor schade kunt u nu hebben, er wordt niet gemiddeld, klaar.
@heremietkreeft
Wat moet de Ts nou met Hypotheekadvies van de Consumentenbond?
Dat is helemaal geen klachtensite. Waar u naar verwijst is, als men een klacht heeft OVER Hypotheekadvies van de Consumentenbond.
@TIJGER1, alsd u reageert, lees dan toch eerst even wat de site van de Consumentenbond waar ik naar verwees en u zult zien dat u dit heeft gemist: citaat uit deel van die info:
Wat als je een klacht hebt over een adviseur?
Heb je een klacht over je adviseur, dan moet je die eerst met hem bespreken. Kom je er niet uit, dan kun je de klacht voorleggen aan het Klachteninstituut voor Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid onderzoekt of bemiddelen mogelijk is. Lukt dat niet, dan doet de Geschillencommissie van het Kifid uitspraak.
Niet-bindende uitspraak Kifid
Lang niet alle adviseurs accepteren die uitspraak als bindend. Dit betekent, dat je gelijk kunt krijgen van het Kifid, maar dat de dienstverlener die uitspraak naast zich neer kan leggen. Je moet dan alsnog naar de rechter. Kies dus voor een adviseur die de uitspraken van het Kifid accepteert. Zoek jouw adviseur op in het Kifid Register.
Heb je een klacht over een bankmedewerker waarbij integriteit een rol speelt en je geen schadevergoeding eist, dan kun je terecht bij de Stichting Tuchtrecht Banken.
Er staat nog een link.
Klachten
Wij hopen dat je tevreden bent over Hypotheekadvies van de Consumentenbond. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze producten of diensten.
Dit is onze klachtenprocedure:
- Je kunt je klacht het best indienen per mail; stuur een e-mail naar hypotheekadvies@consumentenbond.nl en zet erbij dat het om een klacht gaat.
- De Consumentenbond bevestigt de ontvangst van je klacht binnen 5 werkdagen. In die bevestiging staat een verwachte afhandelingstermijn genoemd. We nemen vervolgens je klacht inhoudelijk in behandeling. Je ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie per e-mail.
- Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je je klacht online of schriftelijk naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) sturen
En de Ts heeft daar geen advies gevraagd.
Als dat niet kan met jouw hypotheek dan staat er wat over in de voorwaarden lijkt me. Dan had je dat zelf al kunnen uitzoeken voordat je met adviseurs ging praten. Sowieso handig om je er eerst in de verdiepen. Dan krijg je een gesprek i.p.v. eenrichtingsverkeerinformatie.
@heremietkreeft
De eerste zinnen uit uw link.
Dus uw link gaat over hypotheekadvies DOOR de Consumentenbond, en ja, ben je daar niet tevreden over, kan je naar het Kifid.
2 zeggen dat het kan en 1 zegt van niet.
Hoe weet u dat de laatste gelijk heeft en waarom zou het niet kunnen?
Iedere keer dat mensen om vergelijkbare ervaringen vragen denk ik verbaasd; "Wat doet dat er nou toe?" Mag je niet klagen als je de enige bent?
Die derde persoon zal u, denk ik, toch wel uitgelegd hebben waarom het niet kan of heeft u daar niet naar gevraagd. En dat het bij uw hypotheek niet mogelijk is zou wel eens in de voorwaarde kunnen staan. Zou dus maar eerst het antwoord op uw klacht afwachten alvorens naar het KiFid te gaan, en is de hypotheek niet via de consumentenbond gegaan hoeft u daar zeker geen klacht in te dienen.
Aan vergelijkbare ervaringen heeft u niets want elke zaak staat op zichzelf.
Wat denkt u te kunnen hebben aan de ervaringen van anderen?
En u heeft toch al een klacht ingediend?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer