Di
door Diana 64 Jul 21, 2020 om 19:25
Geldzaken & recht

Hypotheken

Mag de bank je hypotheek vorm zonder jouw toestemming veranderen

1092 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 21, 2020 om 19:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Nee. Dien een klact in en zie daarvoor o.a. www.kifid.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 21, 2020 om 19:42
2119 Antwoorden / Vragen

Nee natuurlijk, maar dat weten banken ook. Heeft u echt wel goed begrepen dat dit aan de hand is?

getty
door getty - Jul 21, 2020 om 19:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Geef wat meer info, wat is er precies gebeurd?  Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de vorm met voorwaarden etc is veranderd.

bent u toevallig bij NN? Vandaag heb ik bericht gehad dat deze is overgezet, met dezelfde voorwaarden dus.

Di
door Diana 64 Jul 21, 2020 om 20:07
Antwoorden / 1 Vragen

Wat is nn?
Ja heb vandaag rond gebeld met van alles.
En het is de direkt bank.
Maar we gaan ermee naar een jurist. Kijken wat die ervan vind. Bedankt

tenormin
door tenormin Jul 21, 2020 om 22:51
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@diana@. NN is Nationale Nederlanden. Dus dat zal het vast niet geweest zijn.

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2020 om 19:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, en dat doen ze dus ook niet.

Topantwoord

me
door mein33 - Jul 21, 2020 om 19:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Lijkt meer op een reclamespotje voor een autobedrijf, dan op een serieuze financiële vraag.

Maar een dergelijke wijziging is contractueel niet mogelijk en geen enkele financiële instelling zal dit 'zomaar' doen, er kan hoogstens een voorstel hiertoe gedaan worden.

Di
door Diana 64 Jul 21, 2020 om 20:01
Antwoorden / 1 Vragen

Nou geen reclame spotje.
Eerst werd er gezegd dat wij een offerte hadden getekend. Nou stuur maar op dan. Nee was een foutje deze was niet er niet. Deel van de aflossingsvrije hypotheek is omgezet naar annuniteits. Waardoor nu haast dubbele maandlasten

me
door mein33 Jul 21, 2020 om 22:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Is er dan geen gesprek onder vier/zes ogen geweest over uw hypotheek en de mogelijkheden die er zijn om over te gaan tot een vorm waarbij (gedeeltelijk) zal worden afgeslost.

justmeagain
door justmeagain Jul 21, 2020 om 22:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ach, dan lost u in ieder geval snel af en zit u later voor een koopje.

tenormin
door tenormin - Jul 21, 2020 om 19:56
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Denk ook dat u een en ander verkeerd ergens gelezen heeft. Dat kan dus niet. Ik wed er bijna op dat u geen enkele post van dien aard heeft ontvangen van je bank. Of het zou phishing moeten zijn. Alleen zou ik dan niet weten waar "ze" rijker van zouden worden.

rj
door rjw - Jul 21, 2020 om 23:59
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Als ze de aflossingvrije hypotheek omzetten naar een annuiteitenhypotheek is dat in jouw voordeel. De bank verdient er dan minder aan. Je gaat immers steeds minder rente betalen.

Misschien ook even je inlognaam wijzigen. Nogal lullig richting je werkgever.... Of ben je de vrouw van Rob?

sw
door swat1500 - Jul 22, 2020 om 00:21
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Niet tijdens de looptijd. Als de hypotheek afloopt dan zou het kunnen dat verlengen alleen in een nieuwe vorm kan, bijvoorbeeld als uw huis "onder water" staat (dus minder waard is dan de hypotheek die er op rust).