jo
door jomjalo 13 feb. 2018 om 23:50
Geldzaken & recht

Identiteitsfraude ING marktplaats

In het programma wordt er gezegd dat banken wettelijk verplicht zijn om klanten te kompenseren in geval van identiteitsfraude. Op grond waarvan kan ik ING hiervan overtuigen want mij is hetzelfde overkomen. Of is het raadzaam om hievoor de rechtsbijstand verzekering in te schakelen?

519 6 Rapporteer
door tijger1 - 14 feb. 2018 om 00:16
37076 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat is u dan overkomen?

door aurora1 - 14 feb. 2018 om 00:18
13071 Antwoorden / 6 Vragen
0

In welk programma van welke zender?

door marita5 - 14 feb. 2018 om 00:27
6943 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hallo Jomjalo , 

Bekijk hier nog eens de uitzending v.a. 16.51 , aan het einde word gezegd wat u kunt doen , klik op de rode regel . 

https://kassa.bnnvara.nl/media/381975

@Tijger1 en @Aurora1 , 

Deze vraag heeft te maken met de uitzending van afgelopen zaterdag , 

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/kassa-nieuws-ing-mobiel-bankieren-kwetsbaar

door aurora1 14 feb. 2018 om 00:53
13071 Antwoorden / 6 Vragen

Dank.

door marita5 14 feb. 2018 om 00:53
6943 Antwoorden / 9 Vragen

Graag gedaan .

door Cookies - 14 feb. 2018 om 00:34
13269 Antwoorden / 36 Vragen
1

Daar heb ik een stukje van gezien. Die man gaf de oplichter een beveiligingscode door om zijn mobiel toe te voegen voor gebruik van mobiele app. Hoe naïef kun je zijn, dacht ik. Duidelijk eigen fout.

door aurora1 14 feb. 2018 om 00:48
13071 Antwoorden / 6 Vragen

Ik herinner me nu dat ook weer (op de achtergrond tv gehoord) en vond ook eigen fout. Dat vond hijzelf ook direct na zijn fout.

door tijger1 14 feb. 2018 om 09:53
37076 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik me wel herinner, was er duidelijk in beeld te zien dat links bovenaan stond:
mobiel bankieren activeren (of woorden van gelijke strekking). Dat doe je toch niet op verzoek van iemand. Maar ja, anderen geven weer alle gegevens aan andere boeven.

door Gerry1969 - 14 feb. 2018 om 00:43
3450 Antwoorden / 25 Vragen
1

Als u kunt aantonen niet nalatig te zijn geweest kan er vergoed worden.
Maar wilt u mij en andere ING Klanten voor uw nalatigheid op laten draaien.
U doet iets doms en de bank en alle klanten dus ook moeten (mee) betalen.

door diumenge - 14 feb. 2018 om 07:38
10065 Antwoorden / 13 Vragen
0

Want u heeft ook een kopie van uw bankpas en rijbewijs/paspoort naar een wildvreemde gestuurd die contact met u opname n.a.v. een marktplaats advertentie? En daarna een code naar diezelfde wildvreemde gestuurd omdat dat nodig was vanwege de zakelijke rekening van die wildvreemde waardoor alleen door die wildvreemde geld naar u was over te maken als u actie ondernam i.p.v. die wildvreemde? Is dat wat u is overkomen?

Stuurt u wel vaker codes naar wildvreemden zodat ze geld naar u kunnen overmaken?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Tr
Truus3 - 18 jan. 2019 om 06:51
Geldzaken & recht
Borg Q-box Qurrent

Borg Q-box Qurrent

Op 28-11-2018 met Qurrent gebeld omdat ik onze Q-box wilde retourneren. Ik heb het retouradres gevraagd en wanneer het bedrag van de borg die ik betaald had voor de box, terug zou krijgen. Ik kreeg het adres en mij werd verted dat ik de borg binnen 14 dagen tegemoet kon zien op mijn bankrekening. Daarna de box opgestuurd. Hiervan heb ik een Track & Trace-bewijs. Volgens de Track & Trace va ... Lees meer

ze
zeiksnor - 16 jan. 2019 om 13:35
Elektronica & tv

Sony cashback actie, doos kwijt, geld kwijt...

Dure TV gekocht van 1700 euro, en 1 van de extra aankoop argumenten was een cash back van 200 euro. Bij thuiskomst in alle opwinding bij TV uitpakken doos daarna beneden bij grofvuil gezet, (66 inch neemt nog wel wat ruimte in zeg maar) wel nog snel een foto genomen van streepjes code, 
200 euro door de neus geboord, Sony weigert uit te betalen, 
Foto was niet afdoende... Ze MOETEN het ... Lees meer

gv
gvrossem - 17 jan. 2019 om 21:00
Geldzaken & recht

Spotify wijzigt ongevraagd abonnement

Spotify wijzigt ongevraagd per januari 2019 mijn premium abonnement in premium family abonnement dat 5 euro duurder is. Bij navraag wordt gezegd dat mijn emailbox een beveiligingsissue heeft en ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Vervolgens kunnen ze mij geen bewijs overleggen wie wanneer en hoe mijn abonnement zou hebben aangepast. Na langdurig moeizaam chatten met twee spotify medewerkers is uitei ... Lees meer