mi
door miskoop10 Sep 20, 2016 om 18:02
Geldzaken & recht

Iemand ervaring met voordeelscooters.nl

Vraag: ik een scooter online besteld bij voordeelscooters.nl en gefinaceerd bij scooter-flex,nu is het zo dat dat voordeelscooters mij een afleverbon/ verklaring van aflevering per mail gestuurd heeft terwijl er nog niks geleverd is !,ze willen hebben dat ik voor afleverdatum 28-09-2016 de afleverbon getekend en wel terug mail naar voordeelscooters.nl,vindt dit raar en ga dan ook niet terug sturen, maar nu hebben ze mij laten weten als ik niet meewerk ( de scooter op grond niet terugsturen afleverbon niet geleverd gaat worden ) wat vinden jullie hiervan? en wat kan ik hier aan doen,heb al een koopovereenkomst maar nog niet betaald dit wordt gedaan door scooter-flex,dat gebeurt pas na goedkeuring mijnerzijts en na in goede staat ontvangen product en zonder schade dan stuur ik de bon getekend terug en volgt uitbetaling.

4082 10 Rapporteer

getty
door getty - Sep 20, 2016 om 18:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom nog een keer?

marita5
door marita5 - Sep 20, 2016 om 18:10
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Miskoop10!!!!!

Waarom stelt u de vraag opnieuw , maar nu onder een andere gebruikersnaam lees hier de gegeven antwoorden klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/heeft-iemand-ervaring-met-voordeelscooters-nl?id=586391

ro
door ronny530 - Sep 20, 2016 om 18:12
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb het idee dat er wat verwarring is ontstaan want een bon voor aflevering is iets anders dan een afleveringsbon. U heeft het krediet middels scooterflex bemiddeling afgesloten en voordeelscooter als leverancier gekozen dus zodra de goedkeuring voor de lening er is handeld voordeelscooter de verkoop af. Zij sturen u een bon voor aflevering en als u die ondertekent retour stuurt dienen zij die bon weer in bij scooterflex die het bedrag dan aan voordeelscooter overmaakt. Zodra het bedrag binnen is gaat voordeelscooter over tot uitlevering van de scooter waarna u bij het in ontvangst nemen de aleveringsbon ondertekent. Dat de bon voor scooterflex een bewijs is dat de scooter is afgelevert klopt niet want zij gebruiken die bon enkel maar om het bedrag naar voordeelscooter over te maken.

Off topic het lijkt wel dubbelpost.

marita5
door marita5 - Sep 20, 2016 om 18:18
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Ronny530 ,

Ts heeft de vraag eerst gesteld onder gebruikersnaam TheoSpeijer deze staat inmiddels op niet aktief .
Ts stelt nu de vraag opnieuw maar onder een andere gebruikersnaam , heeft ook de vraag aangepast , ik begrijp de hele vraag niet wel bon / geen bon .

ro
door ronny530 Sep 20, 2016 om 18:23
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Ik had in dat topic dezelfe reactie gegeven en daar is inmiddels door vraagsteller op gereageerd.

marita5
door marita5 Sep 20, 2016 om 18:26
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , heb ik gezien , maar wat heeft het voor een nut om een nieuw topic te openen met dezelfde vraag onder een andere gebruikersnaam .

Ma
door Mat Matheij - Sep 20, 2016 om 18:43
986 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag lijkt erg simpel. Er kan eenvoudigweg niet iets verzekerd worden hetgeen er (nog) niet is of geleverd is. U moet mij dat niet kwalijk nemen maar heeft u de leverancier en verzekeraar terdege onderzocht. Beiden kunnen met een dergelijke simpele naam niet bestaand of twijfelachtig zijn. U heeft de scooter niet in huis en de verzekering hoort mogelijk eveneens niet tot enige verzekeraar van enig belang. Nog onafhankelijk van enige overeenkomst heeft u het artikel niet ontvangen. Het lijkt op een ketenovereenkomst uit minder betrouwbare bron waarbij u zegt  het hoofdartikel de scooter niet hebt gezien. Het geheel lijkt onbetrouwbaar. Afzeggen dus!. Mvrgr.
Voorzover mogelijk overeenkomst afbreken en melden bij ACM/ Consuwijzer/Justitie.

tenormin
door tenormin Sep 20, 2016 om 18:48
16859 Antwoorden / 108 Vragen

?? @MM

marita5
door marita5 Sep 20, 2016 om 18:50
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Lees deze vraag eens , is dezelfde van Ts , antwoord staat onder @Ronny530 https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/heeft-iemand-ervaring-met-voordeelscooters-nl?id=586391

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 19:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik beantwoord incidenteel vragen. Daarbij kan ik niet als fultime medewerker inzien of enige vraag al eerder was gesteld danwel TS mogelijk onterecht een beoordeling geeft. Dat blijkt in dit specfieke geval wel zo. Zit niet dag en/of nacht op dit forum. Derhalve de correctie.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2016 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij

Het lijkt wel of u het er om doet. Het gaat helemaal niet over een verzekering, maar over een te leasen scooter en financiering.

En wat moet justitie hier nu weer mee.

Lees nou eens de vraag.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 18:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het zal ook wel weer niet. Heeft u nu echt niets ANDERS te doen. Lees vervolg.

Ma
door Mat Matheij - Sep 20, 2016 om 18:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt geen scooter financieren zonder enige afleverbon. U zou kunnen afspreken dat u bij levering bij u thuis of dealer de bon tekent. En ja een financierder kan niks financieren hetgeen niet is geleverd. Het een of het andere. U heeft -zo blijkt- deze vraag eerder gesteld en bent zelf in gebreke. Haal het item op en onderteken de koop/financiering en hou aub op met zeuren.

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2016 om 19:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mat matheij, u stelt dat u "incidenteel" vragen beantwoordt. Ik zie dat wel iets anders, u reageert bijna overal op met doorgaans verhaaltjes die niets met de vraag te maken hebben of met de antwoorden. Het is steeds alsof u vragen en reacties niet leest, daarbij reagaart u ook nogal vaak op reacties en dat is net zo zinloos..

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2016 om 20:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring mee. Ik spaar eerst als ik iets wil kopen en het geld niet direct heb. Bovendien is een op afbetaling (via een lening) gekochte scooter uiteindelijk een stuk duurder dan gewoon in een winkel gekocht en betaald.

marita5
door marita5 - Sep 20, 2016 om 20:07
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@MatMatheij ,

Uw reactie :

DOOR MAT MATHEIJ 20 SEP. 2016 OM 19:14
652 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Ik beantwoord incidenteel vragen. Daarbij kan ik niet als fultime medewerker inzien of enige vraag al eerder was gesteld danwel TS mogelijk onterecht een beoordeling geeft. Dat blijkt in dit specfieke geval wel zo. Zit niet dag en/of nacht op dit forum. Derhalve de correctie.

U kunt als fultime medewerker niet inzien of enige vraag al eerder was gesteld , daar zit juist het probleem u kunt niet / of wil niet lezen .
Ik plaats notabene nog een reactie om 18.10 met een verwijzing ( link) naar de eerder gestelde vraag daar gaat u gewoon aan voorbij .
Uw antwoorden slaan werkelijk nergens op  , u zit niet dag / of nacht op dit forum is maar goed ook .
Als ik in uw schoenen zou staan constant verkeerde antwoorden , forumleden over me heen krijgen dan hield ik de eer aan me zelf en was ik al lang van dit forum verschwunden / of te wel pleite .