Bitterbleu
door Bitterbleu Jul 14, 2018 om 09:45
Geldzaken & recht

Iemand sluit energiecontracten af op ons adres.

En dan ben je dus de Sjaak. Ik krijg aanmaningen van incassobureaus e.d. Nu heeft deze persoon ook een contract afgesloten bij de maatschappij waar wij klant zijn. En nu gaat het echt gruwelijk mis. Ons contract is opgezegd en de eindafrekening staat klaar. Inmiddels ben ik helemaal wanhopig. Voor de duidelijkheid, dit is een nieuw adres waar wij wonen en zijn wij de eerste huurders. Wat nu?

7981 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2018 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als men een energiecontract afsluit, moet het contract schriftelijk of per mail, bevestigd worden. 

U hebt het over energiecontracten, dus blijkbaar meer dan één, en dan nu weer één bij degene die u al had? 

Bericht die incassoburaus dat u GEEN contracten hebt afgesloten en dat als zij volharden in hun vordering u eist dat zij de door u bevestigde contracten moeten overleggen. 

Neem contact op met uw huidige leverancier en leg de zaak uit. 

Komt u er niet uit, ga dan maandag naar het Juridisch Loket in uw woonplaats, kijk op Google, en laat u helpen.

me
door mein33 - Jul 14, 2018 om 13:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Voor de duidelijkheid, dit is een nieuw adres waar wij wonen en zijn wij de eerste huurders. Wat nu?

U bent de enige nieuwe huurder of betreft het meerdere nieuwe woningen waar een energiecontract voor moet worden afgesloten en heeft één van de nieuwe buurtjes per ongeluk het verkeerde huisnummer opgegeven.

Wel vreemd dat u nu, als donderslag bij heldere hemel, plotsklaps van incassobureaus en dergelijke aanmaningen krijgt op uw adres, maar nooit een eerder bericht heeft ontvangen over het beëndigen van uw energiecontract, terwijl er wel een afrekening voor u klaar blijkt te staan.

marita5
door marita5 - Jul 14, 2018 om 14:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0
mrnn
door mrnn - Jul 16, 2018 om 12:10
67 Antwoorden / 10 Vragen
0

Zoek in het EAN code boek (www.eancodeboek.nl) op welke codes er genoteerd staan voor uw woning. Kijk dan in die afrekeningen of die EAN codes overeenkomen. Ieder huis heeft zijn eigen codes (voor gas en elektra). Staan er andere codes op die afrekeningen, dan zijn die dus niet voor u.

De verantwoordelijke instanties zijn de transporteurs. Dus bv Rendo en Enexis.

Als de codes niet overeenkomen, moeten zij die wijzigen.

Zoiets dergelijks is mij namelijk onlangs overkomen. Ook door buren die een verkeerd huisnummer opgegeven hadden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer