kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 18:51
Geldzaken & recht

Ik heb last van spitsmuizen op loze ruimte dat boven mijn appartement ligt.wonin

woningbouw heeft medewerking getoont door gaten dicht te maken echter is hier het probleem niet mee opgelost, ik hoor ze door het dak binnenkomen langs de verwarmingsbuizen, ben ten einde raad, woningbouw werkt niet meer mee verder, ben het echt zat want het word steeds erger en de woningbouw zegt dat ik gewoon pech heb, wat nu?

8014 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2017 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Effectieve oplossing: kat nemen. Zijn er geen gaten/kieren die je zelf nu dicht kan maken? Bij mij kwamen veldmuisjes via de buitengevel naar binnen achter het keukenblok. Zelf met purschuim dicht gespoten, nergens meer last van.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 19:25
Antwoorden / 1 Vragen

het schijnt dat katten ze ook niet willen , ze pakken ze wel maar eten ze niet op.

Cookies
door Cookies Aug 28, 2017 om 19:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze hoeven ze toch niet op te eten? Katten spelen er net zo lang mee tot die beestjes dood op de grond blijven liggen. Zijn het echt spitsmuizen? Geen veldmuisjes?

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 20:01
Antwoorden / 1 Vragen

ja, zijn spitsmuizen volgens de ongediertebestrijding,dus ze maken ze dan dood en dan laten ze ze liggen, maar hoe moet ik dat doen met een kat, het is een lugubere ruimte en dan moet de kat daar gaan lopen, en dan zou ik mijn parkieten weg moeten doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 28, 2017 om 19:06
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Hoewel spitsmuizen heel veel overeenkomsten vertonen met knaagdieren zijn spitsmuizen toch geen knaagdieren zoals andere soorten muizen. Spitsmuizen behoren tot de insecteneters waartoe ook de egel en de mol aan toebehoort.
Uit de link:
http://muizenplaagbestrijden.nl/muizen/spitsmuis-bestrijden/

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 20:39
Antwoorden / 1 Vragen

ja, bedankt voor de info.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 28, 2017 om 21:05
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2017 om 19:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft uw WBV een bewonerscommissie? Dan daar aan de bel trekken. Anders bij de Gemeente aankaarten van de overlast; kan de Gemeente-afdeling die daarover gaat de WBV aan de staart trekken (van de spitsmuizen). ;-)

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 19:17
Antwoorden / 1 Vragen

ik ga de huurcommissie aanschrijven denk ik, heb ook juridisch hulp gezocht. op die zolder hierboven welke niet tioegangkelijk is via een vaste trap zit het vol kieren en gaten ze zitten ook in de spouwmuren, boven mijn slaapkamerraam zijn heel veel keutels gevonden.

ha
door hankooy - Aug 28, 2017 om 21:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

De naam Parkiet doet vermoeden dat u niet snel over zal gaan op de aanschaf van een kat met gezond jachtinstinct. Wat dat is werkelijk het enige dat helpt tegen muizen of ratten. Deze diertjes kennen alle val- en vangtechnieken en zullen nooit ook maar één hapje nemen van verlokkelijk uitgestald vergif. Een kat dus.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 22:33
Antwoorden / 1 Vragen

Zit er nu wel over na te denken, moet ik zeggen.

gerbera
door gerbera - Aug 28, 2017 om 22:37
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Doe een klein druppeltje pepermunt-olie op een watje en druk dit langs de verwarmingsbuizen omhoog. De (veld)muizen blijven dan ver uit de buurt. Zorg er ook voor dat er geen parkietenvoer voor het oprapen ligt.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 28, 2017 om 22:58
Antwoorden / 1 Vragen

heb ik al gedaan, helpt niet.

gerbera
door gerbera Aug 29, 2017 om 16:18
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom werkt dit bij mij dan wel, soms een verdwaalde muis tussen het plavond, wattenstaafje met pepermuntolie langs de cv buis tussen het plavond laten zakken en de muis is binnen de kortste keren gepiept. Zelfs in mijn tuinkas werkt het door een druppel op een theezakje en die in de kas hangen.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2017 om 13:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u daar al last van voordat de parkieten er waren?
Kijk anders eens of de oorzaak bij de parkieten gezocht moet worden.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 30, 2017 om 18:01
Antwoorden / 1 Vragen

Als ik terugdenk nee,voor ik parkieten nam niet.
Heb besloten om een kat te nemen,doet pijn om de parkieten weg te moeten doen,bedankt voor de tips.

aurora1
door aurora1 Aug 30, 2017 om 20:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan wordt iemand anders blij van de parkieten. Misschien voordat u een kat neemt en nadat de parkieten weg zijn, eens goed in die ruimte insectenverdelger spuiten en dat een paar keer herhalen.. Als er geen insecten meer zijn, dan verdwijnen die spitsmuizen mogelijk ook.
Ik hoop dan wel dat u katten leuke beesten vindt en een gemakkelijk type uit het asiel haalt als dat spuiten niets opgeleverd heeft. Ook pas aanschaffen als insectengif en andere bestrijdingsmiddelen de kat niet kunnen vergiftigen of ziek maken,

panter22
door panter22 - Aug 29, 2017 om 19:01
6599 Antwoorden / Vragen

Muizenvallen  kopen en wat pindakaas er op smeren.
Je kunt ook muizengif kopen, extra sterk van die rode korrels,  werkt ook .
Pepermuntolie werkt niet altijd.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 30, 2017 om 18:02
Antwoorden / 1 Vragen

Die heb ik geprobeerd,maar spitsmuizen eten geen gif,zelf val gemaakt met pindakaas geen resultaat.

ha
door harryromijn - Aug 30, 2017 om 13:29
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een vrij nieuw huis, waar ik met geen mogelijkheid gaatjes in kan ontdekken, behalve dan de zg stootvoegen = kleine openingen in de muur om vocht kwijt te raken uit de spouw. verder is alles van steen, metaal, glas enz. en daarboven liggen dakpannen. Toch komen muizen binnen. Tot nu toe werkt één oplossing: muizenval met pindakaas.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 30, 2017 om 18:04
Antwoorden / 1 Vragen

Denk idd dat iemand nooit kan zeggen dat hij geen muizen heeft,ik heb m'n beslissing genomen,ik neem een kat

ha
door harryromijn Sep 4, 2017 om 17:37
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n electronische ongedierte, incl muizen-verjager gekocht voor .. ca € 15,-. De muizenval ernaast, met pindakaas en.. bingo.
Muizen ruiken een kat, dus bij mij... met tig katten uit de buurt regelmatig op patrouille door ook onze tuin, grenzend aan ... dik enkele km's boerenland.. is ons huis de enige veilige vluchthaven. Hoe ze binnenkomen ? Ongediertebestrijdingsdienst al 3 x binnengehad, doch resutaat..."beperkt".
Helaas voor mij, honden- katten enz haren laten me heel erg veel niezen.  Dus... pindakaas.

in
door inasmuch - Aug 30, 2017 om 13:31
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had ook muizen, spits of niet, die vooral verzot waren op zaadjes en olieflessen kapot beten. Alles in bussen en achter (hoge) keukendeuren gezet.
Toen een elektrisch apparaat gekocht dat niet werkte(was een goedkoop ding). Een andere aangeschaft en dat lijkt goed te helpen. Kijk eens op internet want er is op dit gebied van alles te koop. Gif in de keuken lijkt me wel de laatste mogelijkheid die ik zou nemen. "Mijn" muizen kwamen vooral in de  winter binnen, lijkt me logisch.

zw
door zwaardvis Aug 30, 2017 om 14:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb ook elektrische apparaten: TV, radio, wasmachine, koelkast, computer, maar toch komt er wel eens een muis binnen...

li
door lisa de lange - Aug 30, 2017 om 14:33
1 Antwoorden / Vragen

Muizen bestrijden is een tijdelijke klus, en met een kat blijft u ruim 10 jaar lang zitten, dus ik zou het overwegen. Muizen kunnen door een kier van 0,5 cm naar binnen komen. Ik had er ook last van muizen en ik ging op zoek naar alle kieren en gaten, die heb ik dicht gemaakt, sindsdien heb ik er
geen last meer.  Eukaliptus- en menthol olie, muisvrindelijke  muizenvallen met pindakaas heeft bij mij niet gewerkt! Echt! Goed alle gaten dichten... Dit is mijn advies van mijn eigen ervaring. Succes!

ma
door manwijf - Aug 30, 2017 om 15:47
574 Antwoorden / 1 Vragen

Staat nog een item over muizenbestrijding op de Kassasite. Ook daar worden van die ouderwetse muizenvallen aangeraden. Gebruik ze zelf ook. Vermoed dat ze zo uit de tuin naar binnen lopen. Vnl. als het koud wordt.

Po
door Pontiac Aug 30, 2017 om 17:10
131 Antwoorden / 5 Vragen

Wat dacht je van een foto plaatsen op de weg naar de zolder van Emiele Ratelband ? heeft bij ons in de stal ook geholpen.

Po
door Pontiac - Aug 30, 2017 om 17:11
131 Antwoorden / 5 Vragen

Wat dacht je van een foto plaatsen op de weg naar de zolder van Emiele Ratelband ? heeft bij ons in de stal ook geholpen.

corpe
door corpe - Aug 30, 2017 om 21:29
13 Antwoorden / 0 Vragen

Wat nu?

Plaats een foto van jezelf in de ruimte waar de muizen zich doorgaans bevinden, succes verzekerd!!! Ze zullen zo schrikken en op de vlucht slaan om nooit meer terug te keren.

gerbera
door gerbera - Aug 30, 2017 om 22:00
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Mocht u overwegen de parkieten weg te doen heeft de aanschaf van eenkat geen zin. Immers parkieten weg, vogelvoer ook weg dus is er niets meer te halen voor de muis.

kareltje parkiet
door kareltje parkiet Aug 31, 2017 om 13:57
Antwoorden / 1 Vragen

De muizen komen niet bij mij in het appartement,ze zitten op een loze ruimte erboven.

gerbera
door gerbera Aug 31, 2017 om 16:08
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dan wordt het moeilijk ze te bestrijden, tenzij u het plavond er uit sloopt. Overigens hoeft u de parkieten niet weg te doen als u een kat neemt. Jaren bewaakte mijn kat mijn vogelvolliere zonder de vogels aan te vliegen. Kwestie van laten wennen.

marita5
door marita5 - Aug 31, 2017 om 10:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kareltje Parkiet ,

N.a.v. uw reactie :

marita5
DOOR KARELTJE PARKIET 30 AUG. 2017 OM 18:01
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Als ik terugdenk nee,voor ik parkieten nam niet.
Heb besloten om een kat te nemen ,doet pijn om de parkieten weg te moeten doen,bedankt voor de tips.

Spitsmuizen in huis krijg je niet weg door het strooien van gif.

Deze muis is namelijk een vleeseter. Omdat de muis beschikt over een muskusklier ( en dat ruik je ) lust de kat hem niet .
Ga als als volgt te werk om spitsmuizen te bestrijden .

Dicht alle luchtgaten in de spouwmuur met opgerold kippengaas. Plaats nu buiten het huis muizenvallen met een stukje vlees. Plaats hierover schuin tegen de muur een dakpan (de val staat dus onder de dakpan). En nu maar afwachten

Bron : huishoudplaza.nl

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2017 om 11:03
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat het hier wel over spitsmuizen, Denk dat u de boel verward omdat ook de huismuis een wat spitse snuit hebben. Gelet op de zaak rond de parkieten is hier gewoon sprake van de huismuis die op het voer van de parkieten af komen. Als u er voor zorgt dat ze niet bij het voer kunnen komen is het grootste probleem al opgelost. bv. de kooi afschermen met een strook plexiglas of acrilglas van zo'n 30 cm. De muis kan daar niet tegen op klimmen, het is te glad, en kan dan ook niet in de kooi komen.

  1. de huisspitsmuis (Crocidura russula Hermann.) — bovenzijde bruingrijs, lichter en rosser dan bij de veldspitsmuis, onderzijde geelachtig grijs, niet scherp afgezet tegen de bovenzijde; staart onduidelijk tweekleurig.

bron;