j
door j Horsten Sep 16, 2016 om 16:42
Geldzaken & recht

Ik krijg een factuur na een gratis inloop spreekuur bij een advocaat

in 2014 wilde ik kijken of ik kon procederen tegen mijn ex. ik bezocht een gratis inloopspreekuur bij een advocaat waarin ik ook duidelijk aangaf dat als het te veel koste ik het niet kon betalen. toch stuurt ze me een factuur en zelfs een deurwaarder waar ik het dus helemaal niet mee eens ben aangezien het een gratis spreekuur is. Nu wil men beslag leggen op mijn auto kan dit zomaar.

2272 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 16, 2016 om 16:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat staat er op dat factuur dan? En dit betreft dan zeker niet het eerste factuur, maar een tweede herinnering?

zoekster1
door zoekster1 - Sep 16, 2016 om 16:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een gratis inloopspreekuur is geweest dan kan dat niet. Ook beslag leggen kan niet, dat kan alleen met een vonnis van de rechter. Toch vermoed ik dat hier meer is gedaan dan alleen raad vragen tijdens het spreekuur. Heeft u dossiers overgedragen? Heeft u dit al besproken met die advocaat?
Als u echt onterecht een factuur krijgt zou u ook nog een klacht kunnen indienen bij de deken van de Orde van Advocaten.

Klik HIER voor de procedures

j
door j Horsten Sep 16, 2016 om 16:57
Antwoorden / 1 Vragen

na diverse malen haar er op aangesproken te hebben dat het voor mij onmogelijk was om de eigen bijdragen te betalen van €650,00  en haar medegedeeld heb dat ik dan niet kon procederen wilde ze eerst een deel betaald hebben. ik heb 50 betaald om van het gezeur af te zijn. toen heb ik een tijd niks gehoord. en nu in 2016 staat de deurwaarder voor de deur met een bevel tot beslaglegging volgende week ik ben ten einde raad.

Cookies
door Cookies Sep 16, 2016 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo'n deurwaarder komt niet zomaar uit de lucht vallen. Dan moet je toch al de nodige correspondentie/aanmaningen enz. hebben ontvangen?

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2016 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar is er dan een rechtszaak geweest waarbij u tot betaling veroordeeld bent? Want anders kan er echt geen beslag gelegd worden door een deurwaarder.

En hoe wist u dan dat er een eigen bijdrage was van € 650,00?

Lees dit.

https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/schulden-en-incasso/beslag-op-inboedel

diumenge
door diumenge - Sep 16, 2016 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar was die 650 euro dan voor, dat kan niet vanwege dat gratis inloopspreekuur zijn.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die factuur is je niet toegestuurd voor dat inloopspreekuur.
Er zullen wel werkzaamheden voor je uitgevoerd zijn. En dat doen ze echt niet zonder tgoestemming. Handtekening ergens onder geplaatst?
Dit is nooit het hele verhaal.
En die deurwaarder komt echt niet zomaar ineens uit de lucht vallen.

uwjurist
door uwjurist - Sep 17, 2016 om 10:02
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Men kan - in tegenstelling tot wat sommigen schrijven - voorafgaand aan een procedure tegen u wel degelijk al beslag leggen. Conservatoir beslag heet dat. Wel moet men daarvoor toestemming krijgen van de rechtbank (maar dat lukt eigenlijk altijd) en men moet na beslaglegging op korte termijn overgaan tot dagvaarden.
Het lijkt er verder op dat er meer is gebeurd dan een inloopspreekuur bezoek. Waarom zou men u anders factureren? En waarom hebt u een deel betaald? Daarmee erkent u e.e.a.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

waterjuffer
door waterjuffer - Sep 17, 2016 om 10:17
28 Antwoorden / 19 Vragen

Is hier misschien een fout gemaakt.Ik ben eens bij een advocaat geweest over huurrecht.Die zei dit is zo ingewikkeld u kan misschien beter gaan naar iemand die hierin gespecialiserd is.Als ik het toch doe laat ik het u even weten.Na een korte tijd stond ik weer buiten.Even later krijg ik een enorme rekening.Die ik eerst moest voldoen voor hij verder ging.Ik denk wat is er hier aan de hand Ik zou nog horen of hij het aannam wat raar .Dus even contact opgenomen met die advocaat die was stom verbaast ik weet nog niet eens of ik deze zaak doe .Hij ging navraag bij zijn personeel doen bleek er een over ijverige stagiare  aan het werk te zijn geweest.Ik moest niets betalen, misschien is er bij u ook zoiets aan de hand.

zoekster1
door zoekster1 - Sep 17, 2016 om 12:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan inderdaad een conservatoir beslag zijn, leest u dit

klik HIER door over hoe lang dat mag duren en wat u er eventueel nog tegen zou kunnen doen. Wij weten natuurlijk nog steeds niet wat hier speelt.

ha
door halex - Sep 17, 2016 om 14:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is mij niet helemaal duidelijk. U schrijft "na diverse malen haar er op aangesproken te hebben dat het voor mij onmogelijk was om de eigen bijdragen te betalen van €650,00", heeft u na het inloopspreekuur dan nog contact gehad met deze advocaat om uw zaak te bespreken? Of hebt u haar tijdens uw enige gesprek diverse malen aangesproken dat u de eigen bijdrage niet kunt betalen?
Als u alleen maar naar het gratis inloopspreekuur bent geweest, waarom betaalt u dan toch € 50?  Het lijkt er op dat de advocaat na het eerste gesprek toch dossieronderzoek voor u heeft gedaan. En daar zijn kosten aan verbonden. Hebt u tijdens het inloopspreekuur iets afgesproken over wat de advocaat verder voor u zou doen? Hebt u iets ondertekend? Staat er een specificatie van werkzaamheden op de factuur? En welk bedrag staat daar op? Is dat die € 650 die u ergens in een antwoord aanhaalde?

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2016 om 16:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien TS op dezelfde manier communiceert met de advocaat als hier op het forum... dan zal er wel meer aan de hand zijn. Onduidelijke vraag en nauwelijks reactie op de verzoeken om toelichting.