door 77peter Feb 16, 2009 om 22:27
Geldzaken & recht

Ik wil mijn geld terug

Mei 2008 kochy ik een tweede hands auto, niet erg duur. Toen ik weg reed bleek de transmissie stuk te zijn. Terug gebracht en zou gerepareerd worden. Iedere week gebeld maar niet klaar. In Juli 2008 kreeg ik uiteindelijk een leenauto, ondeugdelijk. Mijn auto ondertussen nog steeds niet gemaakt. Voor de coentunnel breekt er wat af bij de voorwielen. Leenauto totall loss! Geen verdere ongelukken of letsel. Leenauto wordt opgehaald door sleepbedrijf. Blijkt alleen een garage verzekering op te zitten. De eigenaar van de leenauto wordt gebeld en wordt hem verteld dat hij de auto op kan komen halen tegen betaling van de sleepkosten. Dit was 2 december 2008.De eigenaar zou de zelfde middag bij het sleepbedrijf komen. Hij moet echter nog steeds komen. Inmiddels meerdere keren gebeld en gemaild. Ik wil mijn geld gewoon terug, €1350,00 en tot nu negen maanden wegenbelasting. Het bedrijf weigert te betalen. Ze zouden een advocaat op me afsturen maar die moet nog geboren worden denk ik. Wat kan ik doen, help!

967 9 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Feb 16, 2009 om 23:21
1094 Antwoorden / 2 Vragen

U mocht van de occasion in elk geval verwachten dat die auto enige tijd zonder noemenswaardige problemen zou kunnen rijden en helaas is daar niets van gebleken, zodat er sprake is van non-conformiteit zeker nu na 10 maanden de verkochte auto nog steeds niet deugdelijk is geleverd. Voor uw rechten als consument kunt u een beroep doen op de wet en wel 7:17 BW e.v.

Voor de ter beschikking gestelde leenauto is de eigenaar aansprakelijk daar deze kennelijk gebrekkig was (draagarm afgebroken ?). Garage dient dan ook de sleepkosten te betalen. Het niet deugdelijk verzekerd zijn van die auto is het probleem van de garage (Beun de Haas ?).

Ik denk dat u een advocaat zal moeten nemen om deze zaken in uw voordeel te beslissen. Succes ermee.

kiran
door kiran - Feb 16, 2009 om 23:22
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@77peter

Begrijp ik het goed? Dus die auto staat al vanaf vorig jaar juli in die garage?

Auto kopen, na een maand, ellende. Leen auto die door zijn voorpoten gaat? Heet het bedrijf soms B.de Haas?

Info: tweedehands auto  < info

"Het bedrijf weigert te betalen. Ze zouden een advocaat op me afsturen".   ??????

Zou anders eens wat info ophalen bij een Juridisch Loket.

Klik hier  < bellen/mailen/langsgaan.

Hoop er het beste van ..... succes!

door 77peter - Feb 17, 2009 om 00:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi ,                                                                                 bedankt voor je reactie, hier kan ik misschien wat mee. Staat er sinds mei, geen Beun de Haas. Auto Techniek Holland in Purmerend.

Vr. Gr. Peter

door 77peter - Feb 17, 2009 om 00:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Consuwijzer kon mij niet helpen , ga morgen naar loket, zit hier in Zaandam ook, heb hen al gesproken, moet beginnen met een aangetekende brief.

Bedankt, Vr. Gr. Peter

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Feb 17, 2009 om 22:05
152 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi,

je zegt niet bij B. de Haas te hebben gekocht???

Ik heb het bedrijf opgezocht bij de BOVAG, deze garage is NIET aangesloten bij de BOVAG en dus zeer waarschijnlijk wel familie van B. de Haas.

Ik denk dat je een juridische procedure moet starten om nog iets voor elkaar te krijgen.

Enne... google eens op het bedrijf, er zijn genoeg slechte ervaringen te vinden op de virtuele snelweg.

grindweg
door grindweg - Feb 17, 2009 om 23:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als ze bovag lid zijn dan de geschillen comissie inschakelen dat verliezen ze op zeker. ook bij een rechts gang.

door 77peter - Feb 17, 2009 om 23:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reacti.

Zijn dus geen Bovag-lid

Groet Peter

door 77peter - Feb 17, 2009 om 23:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie,

heb al het één en ander gevonden, geen zuivere koffie dus.

Groet Peter

grindweg
door grindweg - Feb 18, 2009 om 20:33
2308 Antwoorden / 28 Vragen

heeft u een rechtsbijstand verzekering.? anders via een rechts winkel of naar de rechter en eis dan ook gelijk dat die kosten ook voor hun zijn . nadat u ze aansprakelijk en in gebreken steld hebt en wel aangetekend. succes