va
door vanherpen@live.nl Mar 22, 2016 om 14:36
Geldzaken & recht

Ik zou graag de voorbeeldbrief voor teruggave van renteopslag willen hebben

Ik kan de brief niet gevonden krijgen

1618 5 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 22, 2016 om 14:44
302 Antwoorden / 1 Vragen

Alstublieft.

http://kassa.vara.nl/data/files/4040880724.docx

marita5
door marita5 - Mar 22, 2016 om 14:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vanherpen ,

De voorbeeldbrief kunt u hier downloaden ,

http://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/risico-opslag-hypotheekrente-niet-bij-alle-banken-eraf

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2016 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beetje beter zoeken. ;-)

Voorbeeldbrief ‘Korting op je hypotheek’

Deze brief kunt u per brief of per mail sturen naar uw bank/hypotheekverstrekker. Let op: dit is een algemene brief. Vul deze brief aan met jouw persoonlijke gegevens en gebruik de passages die op jou van toepassing zijn. Stuur een kopie of scan mee van:

-de meest recente WOZ-waarde.

-en eventueel van de meest recente jaaropgave van het aflossingsdepot.

(naam bank/hypotheekverstrekker)

(afdeling)

(datum)

Betreft: verzoek voor het verlagen c.q. opheffen van de renteopslagen van hypotheeknummer xxxxxxxxx

Geachte mevrouw, meneer,

Mijn lopende hypothecaire geldlening bij xxx (naam bank/hypotheekverstrekker) bedraagt € xxx (hoogte schuld). Bij het aangaan van deze lening was de verhouding tussen de waarde van de woning en de hoogte van de geldlening reden voor de bank om opslagen te hanteren op de rente.

De WOZ-waarde van mijn woning bedraagt inmiddels € xxx (meest recente WOZ-waarde). Een kopie van de meest recente WOZ-waarde beschikking van mijn gemeente stuur ik als bijlage.

De resterende hoogte van de hypothecaire geldlening bedraagt xx% (hoogte schuld/WOZ-waarde x 100) van de WOZ-waarde.

De opgebouwde waarde van het aflossingsdepot (sparen/beleggen) bedraagt inmiddels € xxx. Ik stuur u bijgaand de laatste jaaropgave. Deze waarde verlaagt eveneens het risico voor u als geldverstrekker.

Ik hoor graag op welke wijze mijn huidige hypotheekrente is opgebouwd en welke opslagen van toepassing zijn op de rente.

Als in de hypotheekrente (rente-)opslagen worden toegepast die op basis van de nieuwe gegevens niet meer van toepassing zijn, dan verzoek ik u deze zo spoedig mogelijk te schrappen.

Tevens wil ik geïnformeerd worden over kortingen die voor mij van toepassing zouden kunnen zijn zoals regiokorting, betaalpakketkorting en dergelijke.

Graag ontvang ik binnen 14 dagen een schriftelijke reactie en tevens een instructie ten aanzien van de te nemen vervolgstappen.

In afwachting van uw antwoord,

(naam en adres )

(telefoonnummer)

(mailadres)

(Bron:Kassa)

Tijger2
door Tijger2 - Mar 22, 2016 om 16:30
302 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje overbodig drie keer.

Cookies
door Cookies Mar 22, 2016 om 19:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Beetje VEEL overbodig. Zie er totaal het nut niet van in.

Tijger2
door Tijger2 Mar 22, 2016 om 19:12
302 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, en ook niet veroorzaakt door het snelle plaatsen. :-))

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2016 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger2,

Maar wel duidelijk. ;-)