ti
door tineque Jun 12, 2012 om 08:25
Geldzaken & recht

Incasso

geachte mevr. hr.
Ik ga 0ver 20 min op vakantie en von de volgend e-mail in mijn box:Van: fgugino@socal.rr.com
Datum: juni 2012 4:13:44 GMT+02:00
Aan: "Tineke van Zuidam"
Onderwerp: Mahnung für Tineke van Zuidam Bestellung 3945321674474

Sicher ist es Ihnen entgangen, dass die Zahlungsfrist der nachfolgenden Rechnung abgelaufen ist. Auf unsere Mahnungsschreiben haben Sie auch nicht reagiert.

Artikel: Dell Ultra RM
Artikelnummer: 2391504609665
Stück: 3
Summe: 804,42 Euro

Aufgrund zusätzlicher Kosten anlässlich des Ausgleichs von Gebührenforderungen erheben wir Mahngebühren und Einschreibegebühren in der Höhe von 10.- Euro inkl. MwSt.

Wir bitten Sie, den ausstehenden Rechnungsbetrag in den nächsten 7 Tagen zu überweisen. Ansonsten sehen wir uns leider gezwungen, ein Gerichtsverfahren in die Wege zu leiten und ein Inkasso Unternehmen für die weiteren Massnahmen zu beauftragen.

Sollte sich dieses Mahnungsschreiben mit der Bezahlung des ausstehenden Betrags gekreuzt haben, so betrachten Sie dieses Mahnungsschreiben bitte als gegenstandslos.

Anlagen:
- Zahlschein
- Artikel

Mit besten Grüßen

FOTO THUN GMBH - dnet24?
Ik heb uiteraard niets besteld, nooit van ze gehoord.
ik ben zaterdag terug en geen beschikking over internet, maak me ernstig zorgen. hoop van u te horen,
vriendelijke groet,
[edit - redactie]

818 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat dit bericht u nog op tijd bereikt. Als u dit bedrijf niet kent en niets heeft besteld hoeft u NIETS te vrezen. Echt niet!
Denk er verder niet over na.

Een hele lfijne vakantie!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De redaktie is gevraagd uw email te verwijderen. Dit is een publiek forum.

Los daarvan, wacht eerst maar eens af. Als u van niets af weet, dan geldt de regel: Wie eist, bewijst!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ontving vanmorgen dezelfde e-mail en kan dus bevestigen dat het om een spambericht gaat. Gooi weg en geniet van je dag!

---
Hallo (...),

Sicher ist es Ihnen entgangen, dass die Zahlungsfrist der nachfolgenden Rechnung abgelaufen ist. Auf unsere Mahnungsschreiben haben Sie ebenso nicht reagiert.

Ihre Bestellung: Nikon Intaste FU
Artikelnummer: 5988705884010
Stück: 1
Betrag: 804,53 Euro

Aufgrund zusätzlicher Kosten anlässlich des Ausgleichs von Gebührenforderungen erheben wir Mahngebühren und Einschreibegebühren in der Höhe von 10.- Euro inkl. MwSt.

Wir bitten Sie, den ausstehenden Rechnungsbetrag in den nächsten 7 Tagen zu überweisen. Ansonsten sehen wir uns leider gezwungen, ein Gerichtsverfahren in die Wege zu leiten und ein Inkasso Unternehmen für die weiteren Massnahmen zu beauftragen.

Sollte sich dieses Schreiben mit der Bezahlung des ausstehenden Betrags zeitlich überschnitten haben, so betrachten Sie dieses Schreiben bitte als gegenstandslos.

Anlagen:
- Rechnungsübersicht
- Ihre Bestellung

Mit freundlichen Grüßen

FOTO THUN GMBH - dnet24
---

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach so.
U heeft niets besteld, dus bent u niets verschuldigd.

M.i. dient aangifte van poging tot afpersing gedaan te worden.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oplichting dus. Je kunt wel aangifte doen, maar je krijgt ze nooit te pakken. Grote kans dat het weer een scam vanuit Nigeria is.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reeds gegeven reakties maken je duidelijk dat het om niets meer of minder dan een grote onbeschoftheid gaat. Heb je daar nooit iets besteld dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Dan is dit bericht alleen maar als belachelijk te zien.

(Mhadma bedoelde dat hij je emailadres heeft laten verwijderen).

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reeds gegeven reakties maken je duidelijk dat het om niets meer of minder dan een grote onbeschoftheid gaat. Heb je daar nooit iets besteld dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Dan is dit bericht alleen maar als belachelijk te zien.

(Mahadma bedoelde dat hij je emailadres heeft laten verwijderen).

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier zie je wel weer het resultaat van al die emailadressen die over het internet zwerven. Kan natuurlijk altijd zo zijn dat er toch iemand gaat betalen uit angst voor 'gerechtelijke' stappen. Zoals er ook altijd weer mensen in fishing mails trappen.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voorzichtig met de bijlage als die er bij zit. Volgens Duitse sites gaat het om een Trojan.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb deze mail ook ontvangen vannacht. Heb hem direct verwijderd! Het is spam en ze proberen je geld te ontfutselen dus ga er niet op in en verwijder de email. Fijne vakantie!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2012 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het schijnt niet om het geld te gaan. Doel is je zo van je stuk te brengen dat je die bijlage opent om te kijken waar het om gaat. Dan heb je dus een Trojan te pakken.