Ha
door Harma 55 Apr 5, 2019 om 13:07
Geldzaken & recht

Incasso

Ik kreeg vanmorgen een incasso via email in opdracht van NS. Ik had een voordeelurenkaart en kon het niet betalen. Toen kreeg ik een herinnering met kosten van 2,50 euro. Volgens mij is dit niet toegestaan. Maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik kreeg vandaag de incasso van Firma Syncasso (die ik helaas niet telefonisch kan bereiken) met de kosten van van 40 euro en 2,50. Totaal rekening van 92,50 euro. Eerste betalingsherinnering begin maart. Binnen een maand van 50 euro naar 92,50 euro. Ik heb zonet gebeld want mijn abonnement is beeindigd e terwijl ik dus 50 euro betaal voor een heel jaar. Het gaat dus over 3 maanden en 3 dagen. Ik heb gezegd dat ik geen problemen had om het verschuldigde bedrag van 3 maanden en 3 dagen direct te betalen maar er werd gezged dat ik eerst de incasso moet betalen van 92,50 euro en dat maken ze me later het bedrag over waar ik nog recht op heb.

1608 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2019 om 13:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt niet betaald, krijgt een herinnering, betaalt dan nog niet en nu komen er € 40 incassokosten bij. Volkomen terecht.

Ge
door Genee - Apr 5, 2019 om 13:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heel zuur maar u heeft het wel aan uzelf te danken.
U zult inderdaad eerst de 92,50 over moeten maken.

panter22
door panter22 - Apr 5, 2019 om 13:43
6599 Antwoorden / Vragen

Als je geen geld hebt voor het abonnement, laat het er dan niet op aankomen.   7 weken voor het nieuwe abonnement krijg je bericht van de NS. Het is achteraf gepraat, maar je had toen zonder kosten het abonnement op kunnen zeggen.
Nu zit je met de brokken en moet de extra kosten betalen voor je van het abonnement af kunt.
Tref een betalingsregeling met het incassobureau.
Heb je nog meer schulden en kom je er niet uit, neem contact op met een sociaal wijkteam of met de gemeente,
Kijk voor info:
https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 5, 2019 om 16:51
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, pindakaas is ook zo'n uitdrukking. De kosten worden terecht in rekening gebracht.

Dan wel dit: u stelt dat uw voordeelurenabonnement is geëindigd maar heeft u dat dan ook zelf tijdig opgezegd?
Uit uw relaas is op te maken dat dat niet het geval is en dat u heeft aangenomen dat het abonnement is beëindigd maar dat door NS is gedaan tegen het einde van nog een jaar.

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 9, 2019 om 09:40
26 Antwoorden / 2 Vragen

Het is inderdaad niet verstandig om te wachten met betalen. Wanneer je een incasso op de deurmat krijgt is er ook eigenlijk geen weg terug. Er moet een incasssobureau worden ingeschakeld. Dit kost de NS dus al geld. Zij gaan nooit meer overstag. Tip voor de volgende keer: betaal op tijd!

Yuneec
door Yuneec - Apr 9, 2019 om 12:08
13 Antwoorden / Vragen

Jammer dat het zover gekomen is.

Het mij is niet duidelijk waarom Syncasso niet bereikbaar is. Als zij de telefoon niet beantwoorden, dan is dat een kwalijke zaak.