li
door liesbeth1 Oct 9, 2006 om 10:08
Geldzaken & recht

Incasso gericht op naamgenoot

vrijdag 6 okt heb ik tot mijn verbazing een incasso gekregen van een bedrijf waar ik nog van nooit gehoord heb. Na veel bellen met het incasso bureau en het bedrijf dat medische rekeningen verzorgt voor o.a. tandartsen kwam ik er achter dat ze mij verwisseld hadden met een ander persoon. Nog sterker ik had niet eens daar gewoond tijdens die rekeningen en de persoon is zo'n 25 jaar ouder dan mij. Hoe ze die adresvertificatie hebben uitgevoerd geen idee.


Maar nu is dit mijn vraag. Ik heb twee dagen met de betrokken personen gebeld en daarbij met mijn mobiel zo'n 24 euro opgebeld. (ik ben student) Bij de vraag bij wie ik dat kan declareren krijg ik van bedrijf en incasso bureau te horen dat dat niet kan. En ik geloof niet dat ik bij die tandarts kan aankloppen..
Is er een mogelijkheid van geld terug krijgen en bij wie zou ik dat moeten doen? ik ga ervan uit dat het incasso bedrijf zijn taak niet goed heeft uitgevoerd.

406 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Oct 9, 2006 om 10:39
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Liesbeth,


ik geloof niet dat u die kosten kunt verhalen op 'iemand'..... Heel misschien zou er wel een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat 'vreet' zoveel energie en ook (extra) kosten, dat u zich moet afvragen of dit wel de moeite loont, buiten het kosten-baten plaatje.


Maar ik zou het eens proberen bij de opdrachtgever van dat incassobureau, oftewel dat bureau wat de rekeningen verzorgt. Stuur dat bedrijf een heel vriendelijk mailtje met daarin uw redenen, waaronder dat u student bent enz.... tevens dat u dus dankzij hun (fout) telefoonkosten heeft moeten maken, die er niet om liegen.


Dit alles onder het mom van: niet geschoten is altijd mis. En mailen kost niets.......


Succes, gr. Hutch

ja
door jaysiea - Nov 25, 2006 om 21:34
7 Antwoorden / 6 Vragen
0

idd zou idd ook proberen een zo duidelijk en vooral "lief"mogelijk mailtje te sturen en idd het hele verhaal uit te leggen en vooral erg duidelijk wezen, dat het niet jou schuld is en dat er fouten zijn gemaakt en uit coulanse, zouden ze het kunnen betalen, ik geef je weinig kans, maar iidd nooit geschoten is altijd mis


want want ik tot zover weet, zijn zij niet verplicht om een telefoonrekening te betalen, want waar gewerkt word, worden fouten/foutjes gemaakt, dan zou iedereen zijn of haar telefoonrekening kunnen declareren..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer