Su
door Suet Jun 25, 2019 om 11:39
Geldzaken & recht

Incassobureau

Word benaderd door een incassobureau voor  het hebben van een “seniorenpas” mij onbekend ?

1162 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jun 25, 2019 om 11:40
1348 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor de uitvoerige informatie maar wat verwacht u nu van ons?

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2019 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mij is een seniorenpas ook onbekend. Dat maakt twee.

door 638443090 - Jun 25, 2019 om 11:57
2 Antwoorden / Vragen

Indien u telefonisch bent benaderd: Niet reageren.
Indien per brief of mail bent gecontracteerd kunt u bijvoorbeeld het volgende terugsturen:

Geachte heer/mevrouw,

Het bezit en/of aankoop van een 'seniorenpas' is mij onbekend.

Zou u zo vriendelijk willen zijn een kopie van de koopovereenkomst danwel order danwel factuur kunnen toesturen zodat ik dit met mijn eigen administratie kan vergelijken?

Met vriendelijke groet,

Suet

costnix
door costnix - Jun 25, 2019 om 12:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen
marita5
door marita5 Jun 25, 2019 om 13:09
11554 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , de eerste link werkt al meer dan 1 jaar niet meer .

costnix
door costnix Jun 25, 2019 om 13:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wel wanneer je op he OK knop drukt, dan werkt de link wel (bij mij)

marita5
door marita5 Jun 25, 2019 om 14:02
11554 Antwoorden / 15 Vragen

Dank u wel , weer iets geleerd . Ik wist niet dat je op de OK knop moest drukken

tenormin
door tenormin Jun 25, 2019 om 14:06
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Ook bedankt @costnix, net als @marita5: ook weer wat geleerd. ;-)

costnix
door costnix Jun 25, 2019 om 14:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan dames ????

marita5
door marita5 - Jun 25, 2019 om 13:58
11554 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Suet ,

Lees deze informatie eens door  , als het over seniorenvoordeelpas gaat , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/acm-geeft-seniorenvoordeelpas-tik-op-vingers/

Voorbeeldbrief ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/brief-aan-het-incassobureau-scenario-1/

panter22
door panter22 - Jun 25, 2019 om 14:24
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt niet zomaar een bericht van een incassoburo. Dan moet je lid geworden zijn en niet hebben betaald of binnen 14 dagen opgezegd.Als je niet betaalt, dan krijg je eerst  een betalingsherinnering toegestuurd voor het incassoburo wordt ingeschakeld.
Heeft iemand uit je naaste omgeving je lid gemaakt?
Uit de algemene voorwaarden:
Bij​ ​niet,​ ​niet-tijdige​ ​betaling​ ​–​ ​waaronder​ ​door​ ​stornering​ ​van​ ​de​ ​afgeschreven bedragen​ ​of​ ​wegens​ ​een​ ​ontoereikend​ ​saldo​ ​op​ ​de​ ​aangegeven​ ​rekening,​ ​of onvolledige​ ​betaling,​ ​wordt​ ​een​ ​betalingsherinnering​ ​gestuurd waarbij een termijn van 14 dagen wordt gegund om alsnog te betalen.  ​Bij​ ​het​ ​uitblijven​ ​van betaling binnen deze termijn van 14 dagen, ​ ​is​ ​Senicom​ ​gerechtigd​ ​het​ ​lidmaatschap​ ​eenzijdig​ ​en​ ​met​ ​onmiddellijke ingang​ ​te​ ​beëindigen,​ ​alsmede​ ​achterstallige​ ​betalingen​ ​vermeerderd met wettelijke rente te​ ​vorderen. Over het openstaande bedrag zal Senicom gerechtigd zijn de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over het openstaande bedrag, met een minimum van € 40,=.
https://www.seniorenvoordeelpas.nl/algemene-voorwaarden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 25, 2019 om 14:27
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk eens bij de antwoorden op deze vraag: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/seniorenvoordeelpas-is-deze-site-betrouwbaar
 waaruit ook is af te leiden dat de pas wel degelijk bij ons als experts bekend is en zie ook: https://www.seniorenvoordeelpas.nl/

 U kunt de tip m.b.t. de brief aan het incassobureau benutten om van 'verder gezeur at te zijn maar strikt formeel behoeft u helemaal niets te doen. Het komt helaas, als ook af te leiden uit diverse verwijzingen die te vinden zijn er meer problemen zijn en ook met 'z.g. incassobureaus die proberen hier een slaatjer uit te slaan met bangmakerij.

U heeft geen seniorenpas en wie eist dient te bewijzen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 25, 2019 om 14:31
16888 Antwoorden / 202 Vragen

t' zal door de warmte komen hoewel tijgers daar m.i wel tegen kunnen.:

door tijger1 - 13 jun. 2017 om 08:56
38285 Antwoorden / 21 Vragen

@renë. Gewoon echt niet doen. Al die voordelige zaken waar je eerst voor moet betalen, blijf daar ver van.