megaman
door megaman Apr 20, 2005 om 19:53
Geldzaken & recht

Infofilter.nl

Ruim twee weken geleden heb ik mij aangemeld bij www.infofilter.nl omdat ik stapelgek wordt van de hoeveelheid telefoontjes, tijdens het eten en 's avonds, van diverse bedrijven die iets willen verkopen. De variatie strekt zich uit van levensverzekeringen tot lid worden van de evangelische omroep.

Ik heb mij bij infofilter.nl aangemeld om er geen/minder last van te hebben. Tot nu toe merk ik er niets van en lijkt het wel of de hoeveelheid storende telefoontjes alleen maar toenemen. Wanneer gaan ze hier eens wat aan doen? Als je vervolgens zegt dat je geen interesse hebt, beginnen ze daar nog eens over door te zagen met de vraag waarom je geen interesse hebt en of ik wel weet hoe belangrijk het allemaal is. Ik heb dan zoiets van: "Laat mij met rust en stoor mij hier niet mee in mijn prive omgeving."

Wie heeft er ook ervaring met infofilter.nl en zet deze instelling wel echt zoden aan de dijk?

1833 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

infofilter.nl is een mooi initiatief natuurlijk. Het probleem is echter
dat de meeste bedrijven die u bellen er niet bij aangesloten zijn. Een
lijst met deelnemende bedrijven staat op:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/public/pdf/gebruikers_15_04_05.pdf

Das dus niet de bubs die u en mij platbellen en ook nog eens aan de deur komen. Vandaag nog meegemaakt.

U aanmelden bij infotilter.nl zal niet meer telefoontjes opleveren, dat
kan ik u garanderen. Wat u wel kunt doen? Bot reageren lijkt me helaas
de enige oplossing, zelf vraag ik ook altijd hoe ze aan mijn
telefoonnummer zijn gekomen. Niet dat ze dat afschrikt, maar goed.

Sterkte

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik wordt gebeld door zo'n telefoonterrorist en die vraagt mij of ze
mij mag vragen waarom ik geen belangstelling heb zeg ik altijd: Nee,dat
mag u niet vragen.

Staan ze meteen met de mond vol tanden en is het gesprek meteen afgelopen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2005 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De volgende keer dat u gebeld wordt, zegt u tegen de degene die belt,
dit soort dingen regelt mijn vrouw/man. Ik zal haar/hem even roepen.
Vervolgens legt u de hoorn naast de telefoon en gaat gezellig door met
wat u deed. Na verloop van tijd hangen ze vanzelf op. Dan kost het hun
alleen maar geld en is de ergernis voor hun.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 21, 2005 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere fraaie oplossing komt uit de serie Seinfeld: Zeg dat je nu geen tijd hebt en vraag of je de telefonist(e) later die avond zelf thuis mag terugbellen. "Nee? Waarom niet?........ Oh, u vindt het vervelend om thuis gebeld te worden?......... Oh, nou, ik ook! --klikl-- tuuttuuttuuttuuttuuttuuttuutt........"

ve
door verwijderd - Apr 22, 2005 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij helpt het heel goed maar je moet wel even geduld hebben. Als het goed is heb je na je aanmelding bij infofilter een mailtje gekregen waarin staat dat het wel enige tijd duurt voordat de (meeste) telefoontjes stoppen. Reken op zeker meer dan een maand.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2005 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste,

ik heb geen ervaring met infofilter, maar wimpel de verkopers op de volgende manier af:

nog voordat ze met de vragenrondes begonnen zijn, vraag ik naar een factuur adres. "Huh?" Ja ik kost namelijk 5 euro per minuut. gevolgt door de de vraag of ze akkoord gaan met deze kosten. zo niet of men mij niet meer wil bellen. tot nu toe werkt dit prima.

succes

ve
door verwijderd - Apr 22, 2005 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik werd eens een keer voor paarden lul uitgescholden en ik kreeg nog meer dreigingen omdat ik zei dat ze mijn ouders niet mochten spreken (en dan ook weer tijdens etenstijd) en als je durion aan de lijn hebt en je beantwoord met je voornaam verbreken ze meteen de verbinding en blijven ze je lijn de hele avond terroriseren

ve
door verwijderd - Apr 22, 2005 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal ludieke manieren om de telefonisten terug te pakken of af te wimpelen. En geloof me, er staan best geinige tussen die ik een keer ga proberen. Maar helaas, die gasten doen het voor hun werk en worden gestuurd door de organisaties die hier achter zitten. Ik ben bang dat hierdoor de hoeveelheid telefoontjes niet zal verminderen. Ze zullen de volgende keer gewoon weer bellen, maar dan voor een andere opdrachtgever. Het lijkt mij overigens wel een verschrikkelijke K-baan.

Ik blijf benieuwd of er meer mensen zijn die iets kunnen vertellen over infofilter.nl. Het zou ook mooi zijn als Kassa hier zelf eens in een uitzending aandacht aan gaat besteden.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2005 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me daar geregistreerd - inmiddels een paar maanden geleden, denk
ik - toen hypotheekverstrekkers en handelaars in goedkope stroom me
ineens wel erg makkelijk leken te vinden. Destijds in de stille hoop
dat het zou helpen, maar eigenlijk min of meer onder het motto 'baadt
het niet...'. Twee dagen later leek het inderdaad weinig te baten, want
toen hing er weer zo'n grapjas aan de lijn. Maar tot op de dag van
vandaag is dat ook direct de laatste geweest. Dus het zou kunnen dat
die nog onder 'verwerkingstijd' viel.

Ik kan me overigens niet herinneren ooit een mailtje te hebben ontvangen van Infofilter, zoals hier al eerder werd geschreven...

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Direct na het aanmelden bij infofilter kreeg ik een soort "eindscherm" waarin werde gezegd dat de verwerking van de aanmelding "enige tijd in beslag kan nemen."

U geeft mij weer een beetje hoop dat het misschien toch zal afnemen.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 06:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een telefoonnummer waar je jezelf voor de meeste telemarketing af kan melden.

Dit kan je vragen aan diegene die je belt.

Voorzover mij bekend moeten ze dat nummer doorgeven.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf dit werk gedaan en geloof me deze middelen doen alles behalve niet werken! Het wordt even minder met het gebel en vervolgens komen ze in volle vaart weer terug. Ik sta ze zelf gewoon ter woord (ik weet namelijk wel hoe ik ze onder de tafel moet lullen). Nee is nee en dat heb ik zo'n miep ook al een keer duidelijk gemaakt, ze droop af met de staart tussen de benen. Het beste is altijd vriendelijk te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is. Als jij vriendelijk blijft en vraagt of ze je uit het bestand willen verwijderen doen ze dat 9 van de 10x ook (je hebt altijd rotte appels er tussen zitten). Wordt men erg bot en gaat men schelden dan blijf je in de bestanden staan en wordt men over ongeveer een half jaar/jaar weer teruggebeld. Dus je schiet er geen bal mee op. Zeker niet bij die agressieve verkopers...... Iedereen die mij gebeld heeft is ze niet gelukt om mij iets aan te smeren, ik heb ze allemaal onder de tafel gekregen.

Enne wil je echt dat ze je niet meer bellen? Geef dan bij geen enkel bedrijf je telefoonnummer, want deze bestanden zijn te koop voor deze bedrijven. Zelfs de ptt doet hier aan mee.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs de consumentenbond verkoop/koopt deze gegevens.

Ook deze bedrijven verkopen alles wat los en vast zit: TPG post en KPN, ook adressen van geheime telefoonnummers worden doorgegeven. (kan je wel voor afmelden bij KPN)

Wees zuinig op je geven en geef deze niet zomaar weg.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb na de afmelding via de mail een bevestiging gehad van Infofilter dat mijn adres en telefoonnummer uit hun bestand verwijderd is.

Sindsdien zowel schriftelijk als telefonisch geen last meer gehad.

Bij de afmelding stond wel dat deze maar een jaar geldig was. Dus tegen de tijd dat ik weer last ga krijgen moet ik mij weer opnieuw afmelden.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word ook vrijwel dagelijk gebeld, ondanks dat ik me bij Infofilter heb aangemeld.

De hardnekkige volhouders die toch blijven bellen zijn meestal aanbieders van hypotheken, durion/oxxio en regionale kranten. Voor die laatsten heb ik wel een oplossing. De laatste keer dat ik weer door een of andere dagbladuitgever gebeld werd, vertelde ik hen dat ik analfabeet was en daarom geen krant las. Het werd eventjes heel erg stil aan de andere kant, daarna kwam een zondvloed van excuses en ik heb nooit meer iets van ze gehoord :)

Dat geintje werkt niet bij alle telefoonterroristen uiteraard, maar voor kranten en andere uitgevers kan ik het van harte aanbeven !

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, als je gebeld wordt, dan vragen of ze je uit het bestand willen schrappen. Voor ongevraagde post: AFZENDER RETOUR !!! Kost het hun ook geld en schrappen ze je uit hun bestand.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is één manier om definitief van alle ongewenste telefoontjes, emails. post enz. af te komen: NIET REAGEREN. en dan bedoel ik ook IEDEREEN. Asl heel Nederland niet raegeert dan lijkt het mij logisch dat bedrijven geen geld meer stoppen in callcenters en post of email vezenden enz. Dit is een heel gewone economische wet. Aanmelden bij Infofilter heeft alleen maar zin als alle bellers hierbij zijn aangesloten en dat is helaas niet zo, de niet bonafide bellers houden zich niet aan afspraken.

Dus vanaf heden:

Ongewenste post: Retour zenden

Ongewenste emails : Niet beantwoorden

Ongewenste telefoontjes: "hoorn op de haak"

en NOOIT voor dit soort bedrijven gaan werken (je hebt toch wel enig respect!) m.a.w. Wilt u niet wat u geschied enz..........

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb mij aangemeld bij infofilter.nl en merk nog niets van minder telefoontjes.

Het is van mij alwel 2 maanden geleden dat ik mijzelf hebt aangemeld

ve
door verwijderd - Apr 24, 2005 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat echt werkt is een geheim nummer.

Ik word nooit gebeld en dat vind ik zeer prettig.

Wat ik natuurlijk niet weet is als je nu een geheim nummer aanvraagd hoe lang het duurt voor de telefoon terror ophoud.

Voor zover ik weet kost het bij KPN niets je hoeft het alleen maar aan te vragen.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2005 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds ik een nieuw telefoontoestel heb, heb ik er geen last meer van. Ik kan deze namelijk zo instellen dat als er iemand belt waarvan het nummer onderdrukt is of 000000 is, dat gelijk de telefoonbeantwoorder aan gaat. Ideaal!!! Ik heb sindsdien geen verkopers meer aan de lijn gehad.

Dus als je aan een nieuw toestel toe bent, kijk dan of het deze optie heeft.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik kreeg vandaag de volgende mail van infofilter:

Geachte heer P.C.G. G*****,

Uw aanmelding is in goede orde ontvangen en geregistreerd. De aangesloten organisaties zullen uw gegevens in hun bestanden blokkeren. Wij wijzen u erop dat dit enige tijd in beslag kan nemen.

Uw gegevens worden voor vijf jaar opgenomen in het bestand. Daarna worden uw gegevens verwijderd.

De volgende gegevens zijn ontvangen en geregistreerd:

Naam:P.C.G. *****
Geslacht:Man
Adres:********
 *****
Emailadres:nl1pge@*****
Post blokkade:Ja
Telefonie blokkade:Nee
Mobiel blokkade:Ja
mobielnummer 1:06*******

Hoogachtend,

Stichting Infofilter

waar nu een *** staat staan in de mail naam adres en tel nummer.

Ik heb me nooit aangemeld bij dat infofilter, sterker nog ik weet niet wat het is tot ik de mail kreeg.

Dit is nu mijn ervaring met infofilter.

mvg  Patrick

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

oud filtertje

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al opgelost, het was een foutje, me vader heeft perongeluk verkeerde gegevens ingevuld

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Suggestie;u heeft een hekel aan telefoonterreur .

Ring: een juffrouw aan de lijn Bla bla bla

Jij. hoe komt u aan mijn adres

Zij telefoonboek[waar jij niet in staat]of marketing buro

Jij Mevrouw mag ik u nam en adres

Zij Naam kan je krijgen maar geen adres

Jij  toch moet dat ,met als reden Volgens een gerechtelijke uitspraak Waar ik te kennen heb gegeven dat ik [je eigen naam] Geen geadresseerde post of telefoongesprekken meer zal ontvangen tegen een boete van  ?2,500 per overtreding. Dit gesprek is opgenomen dus graag een adres van u of u werkgever of diegenen die de boete gaat voldoen.

En gelijk het verzoek mijn gegevens uit het bestand te halen. Tot op heden 8 maanden later niet meer gehoord geen telefoontje geen geadresseerde post

Dus succes

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik irriteer me ook al heel lang aan die telefoontjes. er staan goede tips bij, ik ga de hoorn er ook maar eens naast leggen, maar ondertussen gaan de bedrijven maar door met het lastig vallen van mensen.

Waarom beginnen we geen tegenoffensief ? Bedrijven die aan telefonische verkoop doen noteren en op een lijst voor anti-reclame plaatsen. Daar moet je dus nooit iets bij afnemen. Dan laten die bedrijven het wel uit hun hoofd, dan werkt deze vorm van reclame juist andersom.