co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 14:51
Geldzaken & recht

ING

Ik heb te vergeefs geprobeerd het correspondentie adres van mijn ouders te veranderen in mijn adres.

Ik begreep van mijn eerste telefonisch gesprek met een medewerker dat er handtekeningen nodig zijn van beide ouders

Dat snap ik , onder normale omstandigheden ,maar in dit geval kreeg ik het advies om alle gegevens en kopieën van legitimatie bewijzen , gemachtigde pas ed op te sturen

ivm uitzonderlijke situatie.

Dit omdat mijn vader van 90 jaar besmet is met Corona en mijn moeder opgenomen in een andere instelling omdat hij niet meer voor haar kon zorgen

De prognose is zeer slecht en ik ben nu hun woning aan het leeg maken want ik moet de huur opzeggen

Veel verdriet en ellende zoals u kunt begrijpen

Ik heb alles terug gekregen met de vraag om hun handtekeningen!!!!!

Net gebeld met een andere medewerker en die zegt : jammer mevrouw dit zijn de regels ; zonder handtekeningen rekeninghouders geen adres wijziging

Totaal geen compassie, en klaar !!!

2100 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - May 25, 2020 om 15:00
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Vervelende situatie maar helaas heeft de Ung wel gelijk. Iedereen kan dan namelijk een adreswijziging doorgeven.

co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 16:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

De Ung heeft vast altijd gelijk

ju
door juliomariner May 25, 2020 om 16:29
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Nee maar helaas geldt hier wel regels zijn regels. Hier zijn ze nu erg streng aan vanwege de hoge boetes die de banken hebben gekregen

tijger1
door tijger1 - May 25, 2020 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat heeft niets van doen met "geen compassie", maar zijn simpelweg de regels.

En de huur op aan het zeggen? Is uw vader dan definitief opgenomen in die instelling? Wat is de haast daarmee? Zo ja, dan kunt u het adres wellicht wijzigen in dat adres.

En afgezien van corona is de situatie niet zo uitzonderlijk, een volmacht had eerder geregeld kunnen worden.

co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 16:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vader komt nooit meer naar huis

tenormin
door tenormin - May 25, 2020 om 15:47
16840 Antwoorden / 108 Vragen

U had zelf, al veel langer voor Corona in het land kwam, ervoor zorg moeten dragen dat u een en/of pas had van 1 of beide ouders. Dat de ING bank geen compassie heeft is niet zo; het zijn nu eenmaal de regels. Kunnen uw beide ouders helemaal niet meer een handtekening plaatsen? Het hoeft niet eens zozeer op hun oude handtekening te lijken, de mijne is ook wat bibberiger geworden en wordt gewoon geaccepteerd. Heb zelf enige tijd geleden een flinke aanvaring gehad met hen: ik moest en zou naar de bank komen. Maar dat kan ik niet. Heb toen alles moeten (laten) scannen, van ID, tot Pasport, tot pasje. En ik moest een handgeschreven brief erbij doen en alles opsturen naar ze. Uiteindelijk kon ik weer internetbankieren, maar dat heeft wel erg lang geduurd. Maar goed, helaas voor u (en mij destijds) zo moet het nu eenmaal.

co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 16:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Lees voordat u commentaar geeft aub

ik ben al jaren gemachtigd mét pas!!!!!!!

mijn vader ligt op COHORT afdeling ( stervende als gevolg van Corona )

en sinds half maart zijn de deuren gesloten in verpleeghuizen

waar mijn beide ouders via crisis opnamen terecht zijn gekomen

DUS IK KOM NIET AAN HANDTEKENINGEN !!!!

Ik heb ook alles van hun en mij (op advies van ING zelf) gekopieerd en opgestuurd
maar een andere medewerker zegt weer iets anders

Ben al heel lang bezig!
En helemaal alleen in deze ,dus dan is het vervelend als je tegen regels oploopt ,waar je door deze tijd niet aan kunt voldoen

mr
door mrmoto May 25, 2020 om 16:20
167 Antwoorden / 4 Vragen

geef eens een grote mond in het Cohortenhuis of bij de ING ,eens afwachten wat er dan uw pad kruist .

tenormin
door tenormin May 25, 2020 om 16:33
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@conny, het woord gemachtigden pas over het hoofd gezien. Ze volgen wel keurig alle regels maar in dit geval zou men een uitzondering moeten maken, het vervolg te hebben gelezen. Als u alles heeft opgestuurd. Heel veel sterkte de komende tijd. Zou dan inderdaad maar eens doen wat @mrmoto suggereert.

Tr
door Trostomaat May 26, 2020 om 17:08
239 Antwoorden / Vragen

Dat iemand gemachtigd is tot de rekening en een pas heeft, betekent nog niet dat je adreswijzigingen van de rekeninghouder kunt doorvoeren.

Donuts
door Donuts - May 25, 2020 om 16:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien kunt u gebruik maken van de Postnl doorzendservice? Lees wel goed de voorwaarden door.
https://www.postnl.nl/ontvangen/post-doorsturen/doorzendservice/

co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 16:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel

Donuts
door Donuts May 25, 2020 om 16:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Sterkte met alles, zowel op emotioneel als praktisch vlak.

Ka
door Kassagebruiker - May 25, 2020 om 16:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

In basis zou iemand anders, met name een kwaadwillende (in deze situatie), als er geen handtekening plicht zou zijn dus iedereen de "macht" over de bankrekening(en) kunnen krijgen met uw gedachte/idee.

Het probleem om de feitelijke handtekening(en)  te verkrijgen in persoon van uw ouder(s) is duidelijk. Echter, hoe vervelend het nu ook is met de moeilijke tijd voor u op alle fronten zult u mee moeten dealen. Ik wens u daar sterkte bij.

Wat u wel zou kunnen proberen om via een adreswijziging naar het centrum waar uw moeder woont om de post daar naar toe te laten wijzigen. Immers, zij woont daar. Vandaar uit (ik lees dat uw vader kritiek is) kunt u als uw moeder dan wel kan tekenen en zo kunt u de post wel naar uw adres krijgen. Anderzijds kan mogelijk een notaris u een machtiging verstrekken, maar dat is een open vraag.

Of omschakelen naar digitaal en de papierwinkel stopzetten. Dat kunt u wel.

co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 16:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor een antwoord zónder oordeel.

omschakelen naar digitaal lukt niet omdat mijn ouders geen "MijnING" hebben,en ik dat niet kan regelen als gemachtigde

Ka
door Kassagebruiker May 25, 2020 om 20:22
683 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt toch dan uw moeder alleen laten tekenen voor de mijn ing.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2020 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk wel heel boos doen, maar daar schiet u niets mee op. U begrijpt het verschil niet tussen een pas voor een gemachtigde en een volmacht om over die rekening te kunnen beschikken.

Maar het adres laten wijzigen naar het Juridisch adres van uw moeder, zal niet moeilijk zijn, want ik neem aan dat haar inschrijving bij de gemeente ook gewijzigd is.

co
door connyvandenberg May 25, 2020 om 16:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben niet boos maar heel erg verdrietig

me
door mein33 - May 25, 2020 om 17:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@connyvandenberg,

Wellicht een overbodige vraag gelet de leeftijd van uw ouders, maar hebben zij  "Internetbankieren" van ING, want dan kunt u, als u toegang daartoe heeft, het adres zelf wijzigen in "mijnING".

Is dat niet zo dan dient het volgende zich aan:

Als de rekeninghouder niet meer in staat is om zijn/haar bankzaken te beheren en er is geen volmacht** aanwezig, dan kun je beschermingsbewind of curatele aanvragen via de kantonrechter.

** is geen machtiging op de rekening.

Ik denk dat dit de enige weg is die u nog kunt bewandelen.

Sterkte gewenst.    @mein33

panter22
door panter22 - May 25, 2020 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Is het niet zo, dat je vader een eigen woonadres moet hebben zolang hij opgenomen is?
Komt hij niet in de knoei met de uitbetaling van de AOW en het pensioen als je de huur opzegt?
Want dan woont je vader nergens.
Hij is zeer ernstig ziek en komt niet meer thuis.
Je hebt de huur opgezegd, maar het is altijd onder voorbehoud. Overleg eens met de verhuurder over de situatie. Misschien kun je namens je vader de woning nog zolang blijven huren als nodig is.
Ik wens je veel sterkte.

tenormin
door tenormin May 25, 2020 om 18:33
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@panter, ik denk dat @conny heel goed op de hoogte is gebracht over de toestand van haar vader en dus stervende is. Anders zou ze immers ook geen huur hebben opgezegd. En ook, wat jammer is, ze geen Mijn ING op haar ouders naam heeft geopend, vroeger dan. Want dan waren deze problemen van de bank niet aan de orde geweest. Maar goed, het is al triest genoeg hoe alles nu verloopt voor haar. Zonder empathie vaart niemand wel, zelfs niet bij een bank. Dat woord mag natuurlijk in principe ook niet echt voorkomen bij een bank: maar, zie uitzendingen van huis onder water of hoe dat ook genoemd word: ineens kunnen banken wel meedenken, uiteraard in hun voordeel, als je maar een goede accountant hebt.

panter22
door panter22 May 25, 2020 om 18:39
6599 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk weet ze dat wel, maar de huuropzegging kan toch nog wel even een paar weken wachten?

ingwebcare
door ingwebcare - May 26, 2020 om 16:39
73 Antwoorden / 0 Vragen

Dag @Connievandenberg,

Ik begrijp dat dit een onwijs nare situatie is voor jullie als gezin; heel veel sterkte gewenst. Echter geven de andere reacties in dit topic het eigenlijk al aan: Voor een adreswijziging is toestemming nodig van de rekeninghouder, anders kunnen er nare dingen gebeuren als iemand anders dit mag.

Ik zie dat een notariële volmacht genoemd is; dit is wat ook ik aan zou raden. Als notarieel gevolmachtigde mag jij zaken regelen voor je ouders, niet alleen de bankzaken maar mogelijk ook medische zaken. Hier kun je er meer over lezen:
https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/gegevens-wijzigen/beheer-bankzaken/volmacht-uit-notariele-akte.html

Nogmaals veel sterkte gewenst, ik hoop dat het allemaal in orde komt.

Vriendelijke groet,

Roos

ING Webcare