plantsoen_1
door plantsoen_1 Nov 14, 2009 om 10:46
Geldzaken & recht

ING-bank

Andere mensen hadden een huisje geboekt bij een firma en moesten een bedrag overmaken. Ze hebben ( waarschijnlijk) per ongeluk ons rekeningnummer gebruikt bij de ING-bank. Deze mensen hebben een heel andere naam maar de ING-bank kijkt nergens naar en boekt gewoon het geld van onze rekening af. Ik noem het diefstal maar de helpdesk zegt ijskoud dat ze niets voor ons kunnen of willen doen.
Ik vind het schandalig maar wat kan ik nu het beste doen?

3261 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2009 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag plantsoen,

Advies: stuur deze ********bank een briefje met de mededeling dat je een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie KIFID.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2009 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Sorry, ik ben de verwijzing vergeten:

Geschillencommissie KIFID

http://www.kifid.nl/consumenten/

http://www.kifid.nl/consumenten/de+procedure

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG

Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248 ( € 0,10 per minuut )

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien helpt een persoonlijk gesprek met een bankmedewerker. Mocht geweigerd worden een afspraak te maken dan dreigt u dat u naar een andere bank overstapt.

Dit resulteerde bij mij in een uiterste correcte behandeling + het aanbieden van vergoeding van de onterechte incasso's mocht ik het geld niet terug krijgen van de bank van in dit geval een provider.
Uiteindelijk heeft de provider terug geboekt en was het vergoeden door de bank niet nodig.

U kunt ook een klacht indienen bij het hoofd kantoor van de ING. Dat heb ik uiteraard ook gedaan.

http://www.ing.nl/zakelijk/klantenservice/contact-met-ing-klantenservice/index.aspx

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beiden bedankt voor de reactie.
De Kifid kan je pas helpen nadat je officieel per brief een bezwaar hebt ingediend bij de ING-bank.
Aangezien we daar slechte ervaringen mee hebben doen we dat dus niet.
De Postbank ( nu dus ING) heeft het bij ons ooit geflikt om 2 aangetekende brieven te laten verdwijnen.
Net heb ik de 2e suggestie maar eens geprobeerd om via de mail een klacht in te dienen. Ik heb weinig hoop want want banken zijn eigenlijk "legale" criminelen.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

In geval van een onterechte automatische incasso zijn er meerdere mogelijkheden afhankelijk van de zogenaamde terugboekingstermijn. Dit is de termijn die u met de gemachtigde heeft afgesproken.

Een Automatische Incasso boekt u makkelijk terug in Mijn ING als de terugboekingstermijn nog niet is verstreken op de volgende wijze:
- Klik in Mijn ING.nl op ‘Betalen’ in het linker menu.
- Klik vervolgens op ‘Overschrijven’
- Ga daarna naar ‘Incasso-opdrachten’ in het linker menu
U ziet hier een overzicht van de verwerkte Automatische Incasso’s.
- U kunt de details van de Automatische Incasso bekijken door op het groene vergrootglaasje te klikken. De terugboekingperiode wordt aangegeven op de onderste regel met een getal van 0, 5 werkdagen of 30 kalenderdagen.
U kunt de Automatische Incasso terugboeken door op de oranje “X” te klikken. U kunt terugboeken tot de aangegeven periode. Bijvoorbeeld een incasso is op 5 augustus gedaan. De terugboekingsperiode is 30 dagen. U kunt in dit geval het incasso tot 4 september terugboeken. Wilt u de Automatische Incasso definitief terugboeken klik dan op de knop “Incasso terugboeken”. U kunt de details van de Automatische Incasso bekijken door op het groene vergrootglaasje te klikken. De terugboekingperiode wordt aangegeven op de onderste regel met een getal van 0, 5 werkdagen of 30 kalenderdagen.

Heeft u geen Mijn ING, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice: 0900 0933 (10 cent per minuut).

Als u geen recht op terugboeking heeft of als de terugboekingstermijn verstreken is, kunt u een klacht indienen als u denkt dat het incasso onterecht was. Dit doet u bij het bedrijf of instelling dat bij u heeft geïncasseerd. Heeft dat geen succes, dan kunt u binnen een jaar na afschrijving van het geldbedrag bij ING een klacht indienen. Is de klacht volgens ons gegrond (er is geen machtiging verstrekt of de verstrekte machtiging is ongeldig), dan starten wij een procedure 'Melding onterechte incasso' met de bank van de incasseerder. Beide banken controleren vervolgens of u een machtiging heeft gegeven en of deze van toepassing is op uw situatie. Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen twee weken af.

Denkt u dat er bij u sprake is van een onterechte incasso en is de terugboekingstermijn verstreken, neem dan contact op met de Klantenservice: 0900 0933 (10 cent per minuut). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie treft u ook aan op ING.nl

Met vriendelijke groet,

Erik
ING Webcare Team

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan ingwebcare,

Het zou dan wél verrekte handig zijn als jullie ook een e-mailadres van het ingwebcareteam verstrekken, zodat de klant rechtstreeks kontakt kan op nemen met één van de drie medewerkers van het team.

Pedro.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2009 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ingwebcare
Ik zit een groot gedeelte van het jaar in het buitenland.
Klopt het dat jullie eerder ook via Skype te bereiken waren, onder call_ing?
Dit zie ik nooit meer geactiveerd staan.
Verder heb ik ooit ook wel eens gechat met een Ing medewerker , is deze optie ook verwenen?
Kan hierover op jullie site nergens info over vinden.

Vanuit het buitenland is een 0900- nummer niet te bellen dus ook een 'gewoon' telefoonnummer graag, net zoals vroeger bij de Postbank.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@galito: ING is op diverse manieren bereikbaar. Vanuit buitenland kunt u gebruikmaken van +31 205 611 619.

Ook via Skype zijn we bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Helaas wordt om technische redenen de status indicator niet altijd correct weergegeven, maar is het maken van een verbinding gedurende deze tijden wel mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Erik
ING Webcare Team

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ING , hartelijk bedankt voor deze aanvullende informatie.
gallito

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ingwebcareteam,

Jullie draaien om de hete brei heen. Iedereen weet dat de ING op verschillende wijze bereikbaar is. Dat hoef je dus niet meer onder de aandacht te brengen. Waar het om gaat is: hoe is het ingwebcareteam rechtstreeks bereikbaar. Geef derhalve een rechtstreeks e-mailadres zodat zo'n team meerwaarde heeft. Als je dat niet hebt/geeft, is dat weer de zoveelste move van ING, waaruit haar minachting blijkt voor de klant.

Pedro.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read: Het ING Webcare Team is een proef. Zie ook www.ing.nl/webcare. Het verzoek tot direct(er) contact per email met het webcare team nemen we mee in de evaluatie. Hartelijk dank voor de reactie.

Erik
ING Webcare Team

ve
door verwijderd - Dec 5, 2009 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik reageer nogal laat op dit topic, maar zag het nu pas. Ik krijg de indruk dat de vraagsteller en Erik (van het ing team) langs elkaar heen praten. Vraagsteller schrijft immers dat die mensen geld moesten overmaken. Overmaken doe je gewoon zelf met een overschrijfkaart of via internetbankieren. Erik heeft het echter over een onterechte incasso. Nou ben ik benieuwd wat precies het verhaal van vraagsteller is... Graag reactie

ve
door verwijderd - Dec 6, 2009 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peedee,

Aangezien ik het propagandastukje van Erik als beledigend ervaar, wil ik daar niet op reageren. Het is duidelijk dat hij de moeite niet heeft genomen om zich in mijn verhaal te verdiepen. In plaats daarvan komt hij met een standaard verhaal.
De helft van zijn betoog gaat over een automatische incasso waar bij ons geen sprake van is en dan geeft hij het advies tegen 10 cent per minuut de klanten- dienst te bellen. Dezelfde klantendienst die ons na 15 minuten uitleg aan de dijk hebben gezet. Dat staat ook, welliswaar met andere woorden, in mijn eerste stukje.

Het geeft echter de arrogantie van de ING-bank weer.

Ik dank je voor de moeite om mijn verhaal wel goed te lezen.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Plantsoen,

Excuses dat onze interpretatie van uw situatie niet correct is geweest. Bijzonder vervelend om te lezen dat onze reactie overkomt als propaganda dat is zeker niet de bedoeling. We willen graag de situatie nader onderzoeken, maar hebben daarbij enkele persoonsgegevens van u nodig.

Indien u het op prijs stelt dat wij u helpen, kunt u via dit formulier uw persoonlijke gegevens en beschrijving van de situatie doorgeven als klacht over uw Betaalrekening.

Zodra wij de informatie binnen hebben krijgt u z.s.m. een terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,
Erik
ING Webcare Team

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ingwebcareteam,

Als je dus van

dit formulier

gebruik maakt, dan zit je dus in de gewone mallemolen van de ING. Waar is dan een webcareteam in vredesnaam voor nodig???

Pedro.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie ik toch net dat je erik, hakim en robert ook kunt twieteren?! staat allemaal op de ing-site... nou, ik twiet maar gauw weer ff door. twiet twiet

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het nu zelf al een paar keer meegemaakt dat er geld wordt afgeschreven door een bedrijf waar ik geen zaken mee heb gedaan. dit alles met een eenmalige machtiging. ik heb al 2 keer aangifte gedaan van diefstal, het is gewoon stelen van je rekening. als iedereen nu gewoon aangifte ging doen als er onterecht wordt afgeschreven is het zo afgelopen met die eenmalige machtigingen.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 07:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een (voorlopige) enquête met 101% bij de ING met de vraag van de dag:
'Vraag van vandaag
20 oktober 2010
De prijzen zijn in de afgelopen 12 maanden ...

sterk gestegen 16 %
zwak tot matig gestegen 60 %
gelijk gebleven 20 %
gedaald 2 %
geen mening 3 %
Lees uitslag eerdere peilingen'

16+60+20+2+3=[u]101[/u] !!

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Dat krijg je, als je als bank niet kunt rekenen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ingwebcare schreef op vrijdag 20 nov 2009, 13:11: @read: Het ING Webcare Team is een proef. Zie ook www.ing.nl/webcare. Het verzoek tot direct(er) contact per email met het webcare team nemen we mee in de evaluatie. Hartelijk dank voor de reactie.

Erik
ING Webcare Team

En wat heeft de/het ING webcare (raar Nederlands trouwens!) na 2 jaar wachten over de "meegenomen" suggestie besloten?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2012 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hayete: ING Webcare is en blijft in ontwikkeling. Momenteel is er geen contact met ons Webcare team via e-mail. We zijn bereikbaar via Twitter: www.twitter.com/INGnl_webcare en via Facebook: https://www.facebook.com/INGnl. We hebben bewust gekozen om alleen via social media contact te hebben omdat we zo transparant mogelijk willen werken. In de praktijk is gebleken dat contact via e-mail zelden tot nooit noodzakelijk is, de meeste vragen en klachten kunnen direct worden opgelost. Waar nodig vragen wij wel een telefoonnummer bij onze klanten op via privé berichten of DM’s om eventueel meer ingewikkelde zaken op te lossen.

Deniz
ING Webcare Team

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen heel veel , vooral oudere , mensen hebben of gebruiken geen Twitter of Facebook.

En waarom zo'n oud topic van jaren terug weer geopend ?? Heeft dat eigenlijk wel nut.