ING-bank
Andere mensen hadden een huisje geboekt bij een firma en moesten een bedrag overmaken. Ze hebben ( waarschijnlijk) per ongeluk ons rekeningnummer gebruikt bij de ING-bank. Deze mensen hebben een heel andere naam maar de ING-bank kijkt nergens naar en boekt gewoon het geld van onze rekening af. Ik noem het diefstal maar de helpdesk zegt ijskoud dat ze niets voor ons kunnen of willen doen.
Ik vind het schandalig maar wat kan ik nu het beste doen?
Dag plantsoen,
Advies: stuur deze ********bank een briefje met de mededeling dat je een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie KIFID.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
@
Sorry, ik ben de verwijzing vergeten:
Geschillencommissie KIFID
http://www.kifid.nl/consumenten/
http://www.kifid.nl/consumenten/de+procedure
Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248 ( € 0,10 per minuut )
Misschien helpt een persoonlijk gesprek met een bankmedewerker. Mocht geweigerd worden een afspraak te maken dan dreigt u dat u naar een andere bank overstapt.
Dit resulteerde bij mij in een uiterste correcte behandeling + het aanbieden van vergoeding van de onterechte incasso's mocht ik het geld niet terug krijgen van de bank van in dit geval een provider.
Uiteindelijk heeft de provider terug geboekt en was het vergoeden door de bank niet nodig.
U kunt ook een klacht indienen bij het hoofd kantoor van de ING. Dat heb ik uiteraard ook gedaan.
http://www.ing.nl/zakelijk/klantenservice/contact-met-ing-klantenservice/index.aspx
Beiden bedankt voor de reactie.
De Kifid kan je pas helpen nadat je officieel per brief een bezwaar hebt ingediend bij de ING-bank.
Aangezien we daar slechte ervaringen mee hebben doen we dat dus niet.
De Postbank ( nu dus ING) heeft het bij ons ooit geflikt om 2 aangetekende brieven te laten verdwijnen.
Net heb ik de 2e suggestie maar eens geprobeerd om via de mail een klacht in te dienen. Ik heb weinig hoop want want banken zijn eigenlijk "legale" criminelen.
In geval van een onterechte automatische incasso zijn er meerdere mogelijkheden afhankelijk van de zogenaamde terugboekingstermijn. Dit is de termijn die u met de gemachtigde heeft afgesproken.
Een Automatische Incasso boekt u makkelijk terug in Mijn ING als de terugboekingstermijn nog niet is verstreken op de volgende wijze:
- Klik in Mijn ING.nl op ‘Betalen’ in het linker menu.
- Klik vervolgens op ‘Overschrijven’
- Ga daarna naar ‘Incasso-opdrachten’ in het linker menu
U ziet hier een overzicht van de verwerkte Automatische Incasso’s.
- U kunt de details van de Automatische Incasso bekijken door op het groene vergrootglaasje te klikken. De terugboekingperiode wordt aangegeven op de onderste regel met een getal van 0, 5 werkdagen of 30 kalenderdagen.
U kunt de Automatische Incasso terugboeken door op de oranje “X” te klikken. U kunt terugboeken tot de aangegeven periode. Bijvoorbeeld een incasso is op 5 augustus gedaan. De terugboekingsperiode is 30 dagen. U kunt in dit geval het incasso tot 4 september terugboeken. Wilt u de Automatische Incasso definitief terugboeken klik dan op de knop “Incasso terugboeken”. U kunt de details van de Automatische Incasso bekijken door op het groene vergrootglaasje te klikken. De terugboekingperiode wordt aangegeven op de onderste regel met een getal van 0, 5 werkdagen of 30 kalenderdagen.
Heeft u geen Mijn ING, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice: 0900 0933 (10 cent per minuut).
Als u geen recht op terugboeking heeft of als de terugboekingstermijn verstreken is, kunt u een klacht indienen als u denkt dat het incasso onterecht was. Dit doet u bij het bedrijf of instelling dat bij u heeft geïncasseerd. Heeft dat geen succes, dan kunt u binnen een jaar na afschrijving van het geldbedrag bij ING een klacht indienen. Is de klacht volgens ons gegrond (er is geen machtiging verstrekt of de verstrekte machtiging is ongeldig), dan starten wij een procedure 'Melding onterechte incasso' met de bank van de incasseerder. Beide banken controleren vervolgens of u een machtiging heeft gegeven en of deze van toepassing is op uw situatie. Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen twee weken af.
Denkt u dat er bij u sprake is van een onterechte incasso en is de terugboekingstermijn verstreken, neem dan contact op met de Klantenservice: 0900 0933 (10 cent per minuut). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie treft u ook aan op ING.nl
Met vriendelijke groet,
Erik
ING Webcare Team
Aan ingwebcare,
Het zou dan wél verrekte handig zijn als jullie ook een e-mailadres van het ingwebcareteam verstrekken, zodat de klant rechtstreeks kontakt kan op nemen met één van de drie medewerkers van het team.
Pedro.
@ingwebcare
Ik zit een groot gedeelte van het jaar in het buitenland.
Klopt het dat jullie eerder ook via Skype te bereiken waren, onder call_ing?
Dit zie ik nooit meer geactiveerd staan.
Verder heb ik ooit ook wel eens gechat met een Ing medewerker , is deze optie ook verwenen?
Kan hierover op jullie site nergens info over vinden.
Vanuit het buitenland is een 0900- nummer niet te bellen dus ook een 'gewoon' telefoonnummer graag, net zoals vroeger bij de Postbank.
@galito: ING is op diverse manieren bereikbaar. Vanuit buitenland kunt u gebruikmaken van +31 205 611 619.
Ook via Skype zijn we bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Helaas wordt om technische redenen de status indicator niet altijd correct weergegeven, maar is het maken van een verbinding gedurende deze tijden wel mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Erik
ING Webcare Team
@ingwebcareteam,
Jullie draaien om de hete brei heen. Iedereen weet dat de ING op verschillende wijze bereikbaar is. Dat hoef je dus niet meer onder de aandacht te brengen. Waar het om gaat is: hoe is het ingwebcareteam rechtstreeks bereikbaar. Geef derhalve een rechtstreeks e-mailadres zodat zo'n team meerwaarde heeft. Als je dat niet hebt/geeft, is dat weer de zoveelste move van ING, waaruit haar minachting blijkt voor de klant.
Pedro.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer