sp
door spirasmus Jul 8, 2023 om 20:07
Geldzaken & recht

ING Bank; irritant meldingen Tijdslimiet bereikt

Sinds enige tijd krijg ik elke 5 minuten de melding: Tijdslimiet bereikt, log opnieuw in.
Als ik dan met een betaling bezig was moet ik die weer opnieuw intoetsen en wel binnen 5 minuten, anders kan ik wéér opnieuw beginnen. Heel irritant en ongewenst.
Het betreft de ING app op mijn mobiele telefoon en ook op de iPad.
Weet iemand van jullie hoe dit zit en nog beter of en hoe ik dat uit kan schakelen?
Dank voor het antwoord.

7751 12 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jul 8, 2023 om 21:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb deze ervaring niet.
Waarschijnlijk doet u te lang over een handeling.
Voor elke handeling krijgt u 5 minuten.
10 overschrijvingen 10 x 5 minuten.

Bel anders even met de ING om te vragen hoe u dit veranderen kan.

Mabelle
door Mabelle - Jul 8, 2023 om 21:58
453 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, die meldingen kun je niet uitschakelen of aanpassen. Het is een veiligheidsmaatregel. ING bellen heeft dus geen enkele zin. Je zult je tempo wat moeten verhogen om er niet iedere keer uitgegooid te worden.

Ik heb zelf die melding nog nooit gezien, dus ik heb geen idee sinds wanneer er een tijdslimiet op zit. Ik lees wel dit:

Tijdslimiet en ondersteuning

Voor mensen met een lichamelijke beperking en mensen die moeite hebben met de Nederlandse taal is de tijd die beschikbaar is om een handeling te voltooien vaak te kort. Zij redden het meestal niet binnen de tijdslimiet en moeten dan helemaal opnieuw beginnen.
Bron: https://www.computable.nl/artikel/nieuws/fintech/7466082/250449/digi-slag-banken-zet-400000-volwassenen-buitenspel.html

rj
door rjw Jul 11, 2023 om 19:36
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dus voor een kleine groep mensen zou je de veiligheden moeten verminderen?

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2023 om 01:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg ik ook, op gewone P.C. Niet meer tijdslimiet bereikt maar: u doet al 5 minuten niets meer. Ja, logisch, dan ben ik een jaar aan het terugkijken van betalingen/stortingen die ik nodig heb. Heel vervelend. Maar goed, als ik een toets aansla heb ik weer 5 minuten. Enzovoorts. ☺

Iv
door Ivo W Jul 9, 2023 om 12:40
734 Antwoorden / Vragen

Als u voor een langere periode de af- en bijschrijvingen wilt doornemen/controleren of iets op wilt zoeken dan kunt u ook voor de betreffende periode de afschiften downloaden en opslaan als PDF bestand. Op dat gedownloade bestand zit vervolgens geen tijdslimiet.

Indien gewenst is het overzicht dan ook nog uit te printen.

tenormin
door tenormin Jul 9, 2023 om 14:27
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dat begrijp ik, maar ik "doe mee aan besparing van papier". Dus ik zit gewoon, braaf, met papier en calculator de bedragen op te schrijven. Verder geen probleem alleen, soms zijn de 5 minuten zo snel voorbij.

@q
door @qwerty@ Jul 10, 2023 om 11:17
72 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit bij ING en download iedere maand al m'n transacties en importeer deze in Excel.
Kan terugkijken t/m 20/02/2004 bijna 20 jaar dus :-)

Mabelle
door Mabelle Jul 10, 2023 om 12:12
453 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin ontvangt gewoon haar papieren afschriften, heeft ze vaak genoeg gemeld. Maar ja, ruime fantasie...
Bovendien: "ik doe mee aan besparing van papier". Dus ik zit gewoon, braaf, met papier.

tenormin
door tenormin Jul 10, 2023 om 12:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@mabelle, je loopt behoorlijk wat jaren achter, hoor. Ik krijg al minimaal 3 jaar geen papieren afschriften meer. En ik doe wel degelijk aan besparing van papier. Plus, ik heb ook al jaren geen kleurenprinter meer maar een laserprinter, niet zo mooi maar leesbaar. Verder lijkt het of je telkens mij moet hebben met een neerbuigend commentaar. Hou dat gewoon voor je en denk het. Gedachten zijn vrij.

Mabelle
door Mabelle Jul 10, 2023 om 12:55
453 Antwoorden / 1 Vragen

Komt omdat je de ene keer dit schrijft, en de andere keer dat. En dat niet 1x maar vele keren. En toevallig heb ik een heel goed geheugen. Wat heeft het soort printer te maken met papier besparing? En hoezo printen? Je schrijft alles toch op een papiertje? En wel gelezen wat Ivo W. schrijft? Je kunt af- en bijschrijvingen gewoon downloaden en opslaan als pdf op je p.c.

tenormin
door tenormin Jul 10, 2023 om 13:42
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Laserprinter is minder vervuilend dan kleurenprinter. Ook ik moet wel eens wat printen (vreemd hé). De bedragen die ik nodig heb schrijf ik gewoon op met pen en papier. En ja, ik heb gelezen van Ivo W. schrijft.

@H
door @HENK@ Jul 10, 2023 om 14:09
159 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin

downloaden van pdf wil niet zeggen dat je ze ook uit moet printen, ze zijn ook gewoon (op je gemak) te lezen en je kan er zelfs stukken uit knippen en plakken om b.v. een eigen overzichtje te maken

@q
door @qwerty@ Jul 11, 2023 om 17:08
72 Antwoorden / 1 Vragen

DOOR @QWERTY@ JUL 10, 2023 OM 11:17
16 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik zit bij ING en download iedere maand al m'n transacties en importeer deze in Excel.
Kan terugkijken t/m 20/02/2004 bijna 20 jaar dus :-)

rj
door rjw Jul 16, 2023 om 00:04
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Tip: niet downloaden als PDF maar in een formaat dat je in een spreadsheet kunt laden. Dan kan je veel makkelijker zoeken en terugvinden.

rj
door rjw - Jul 9, 2023 om 09:30
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is een veiligheidsmaatregel, dus zeker niet ongewenst. Als je het echt heel irritant vindt moet je gewoon zorgen dat je alles wat je wilt of iets doen hebt voorbereid en dat het dan direct achter elkaar uitvoert. Dan heb je ooit time-outs.

Iv
door Ivo W - Jul 9, 2023 om 12:49
734 Antwoorden / Vragen

Zolang u daadwerkelijk bezig bent met handelingen uit te voeren in de browser of app, heeft u géén last van de tijdslimiet.

De tijdslimiet komt immers alleen in beeld wanneer er 'niets' gebeurt in de app of op de geopende pagina van internet bankieren. Een simpele veiligheidsmaatregel die bescherming biedt tegen het vergeten uit te loggen. En de bank gaat écht niet van de veiligheidsprocedures afwijken omdat u het onhandig vindt.

Wanneer u voordat u de overboeking wilt doen simpelweg zorgt dat de gegevens klaar liggen, dan zou een tijd van 5 minuten per overboeking toch meer dan voldoende moeten zijn om het bedrag, naam van de ontvanger, rekeningnummer en het betalingskenmerk in te voeren. U kunt het uzelf ook makkelijk maken door van de mensen en bedrijven waar u met enige regelmaat geld naar over maakt op te slaan in het adresboek van uw bankomgeving/app. Naam en rekeningnummer zijn dan al ingevuld, dan hoeft alleen nog het bedrag en eventuele betalingskenmerk er bij gezet te worden.
Zodra u de eerste betaalopdracht opslaat en een volgende start, dan wordt ook de 5-minuten teller weer op nul gezet, en is er voor het invullen van de volgende betaalopdracht dus gewoon weer genoeg tijd beschikbaar.

pv
door pvhees Jul 12, 2023 om 14:55
Antwoorden / Vragen

Wat u schrijft klopt dus niet.
Terwijl ik aan het schrijven ben krijg ik de melding en wordt er uit gegooid.
Ik vind dit erg iritant.

Op de website is het inderdaad als je een tijdje niets doet er een vraag komt of je er nog bent en dan kan je op doorgaan klikken en wordt je er niet uitgegooid.
Bij de app helaas wordt je er gewoon uitgegooid na 5 minuten.
Bezig of niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 9, 2023 om 17:46
2094 Antwoorden / Vragen

[edit bijdrage - houd het vriendelijk en inhoudelijk s.v.p.]

Fr
door Frans Lammerts - Jul 10, 2023 om 10:50
1 Antwoorden / Vragen

Is normaal. Heb ik met de Rabobank al lange tijd. Gewoon opschieten dus!

mo
door mof - Jul 10, 2023 om 11:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb deze ervaring ook niet. Tenminste niet tot nog toe. Er is wel een inactiviteits limiet. Als ik gedurende enige tijd geen actie (muisklikken, tekst intypen) uitvoer wordt ik automatisch uitgelogd. Dat is mijns inziens goed. DAn kan niet iemand anders makkelijk stiekem opdrachten geven als ik vergeten ben uit te loggen.

ma
door marleenvanh - Jul 10, 2023 om 12:14
453 Antwoorden / 1 Vragen

Ben geen klant van ING maar van ABNAMRO en heb dat nog niet meegemaakt. Ik denk ook dat het een kwestie is van sneller werken, dan wel af en toe even de spatiebalk indrukken (dat heeft meestal geen enkele uitwerking op het proces). Staat het programma namelijk lang 'open' zonder dat er iets gebeurt dan biedt dat voor hele handige jongens (en meisjes....) eventueel een kans tot 'hacken' en dat willen we natuurlijk niet...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 10, 2023 om 12:38
2094 Antwoorden / Vragen

Voor een betaling moet je het rekeningnummer van de begunstigde, het bedrag en eventueel een betalingskenmerk invullen. Wat ga je dan opzoeken zodat je vijf minuten geen toets aanraakt? Ik kan me er niets bij voorstellen maar wellicht helpt het om de gegevens eerst op een rijtje te zetten en dan in één keer over te tikken.

Ad
door AdLeegstravandijken - Jul 10, 2023 om 13:52
1 Antwoorden / Vragen

Vreemd, ik krijg de mededeling "Tijdslimit bereikt, uitloggen of doorgaan", dan klikken op "doorgaan" en ik kan met de onderbroken handeling gewoon doorgaan.......

pv
door pvhees Jul 12, 2023 om 14:57
Antwoorden / Vragen

Dit is wel op de website zo maar niet in de app.
Daar wordt je er gewoon uitgegooid.

Sa
door Sanvert - Jul 15, 2023 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

dit gebeurt ook als je gewoon aan het werk bent dus niet alleen maar als je het scherm niet aanraakt. Ik heb ING gebeld en het heeft niets te maken met beveiliging want het was gewoon een bugg in de app. Als je de nieuwste versie download (2023.14.0) is het probleem verholpen.