Ri
door Riadejong Mar 20, 2018 om 10:50
Geldzaken & recht
ING geeft geen jaaropgaven van betaalde rente.

Heeft iemand anders ook last van het volgende probleem?
Ik wilde mijn jaaropgaven opvragen, echter krijg ik deze niet toegestuurd en ik krijg ook niet te horen wat mijn resthypotheek van 2017 is. De ING wil niet zeggen wat mijn resthypotheek is en dit na meerdere telefoongesprekken.

5391 11 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Mar 20, 2018 om 10:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Is er niet zoiets als een "MijnING",

waarop alle gegevens na het inloggen zijn in te zien en uit te printen?

Ik denk het wel: >  KiJK HIER<

https://www.ing.nl/particulier/internetbankieren/internetbankieren/mijn-ing/jaaroverzicht/index.html

cv
door cvgelderen Mar 21, 2018 om 15:12
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, bij de ING app kun je het jaaroverzicht vinden

ge
door gewicht Mar 21, 2018 om 16:34
170 Antwoorden / 1 Vragen

Die app is niet eens nodig, zie ook het antwoord van Hansje Klein.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2018 om 10:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die kunt u toch simpel downloaden bij Mijn Ing? Onder documenten.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2018 om 11:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het moet u toch bekend zijn dat een jaaropgave, van wie dan ook, slechts een maal verstrekt wordt. Dus ga naar "mijn ING" en u vindt daar alle gegevens. Dus uw aanhef is niet juist, deze wordt wel verstrekt alleen niet meer per post. Als u regelmatig op uw rekening kijkt ziet u bij berichten dat er een melding is.

ING geeft geen jaaropgaven van betaalde rente.

tenormin
door tenormin Mar 21, 2018 om 16:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

alleen niet meer per post, is niet juist @gerbera. Ik krijg de jaaropgave gewoon per post. Bezit geen printer.

gerbera
door gerbera Mar 21, 2018 om 21:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, als u heeft aangegeven dat u uw bank-overzichten per post wilt ontvangen ontvangt u ook de jaaropgave. Echter ook voor u is deze in "mijn ING" te zien.

Ge
door Genee - Mar 20, 2018 om 11:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe weet ING wie ze werkelijk aan de telefoon hebben, vandaar dat ze deze informatie niet via de telefoon geven,
Neem aan dat ze wel gezegd hebben dat u die zelf kunt downloaden bij Mijn ING.

tenormin
door tenormin Mar 21, 2018 om 16:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik deal altijd per telefoon met ING. En krijg ook alle info die ik nodig heb. Niet zomaar: ze weten zeker dat ze met degene spreken die hen belt. Met veel persoonlijke vragen. Gelukkig goede controle.

me
door mein33 - Mar 20, 2018 om 11:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Inloggen op :  Mijn ING en op deze pagina iets naar beneden scrollen en u krijgt vanzelf te zien "jaaropgaven" en iets lager 'downloaden jaaropgaven' en u krijgt precies waar u om vraagt.

Kan mij bijna niet voorstellen dat ING u deze info niet heeft verstrekt ;-))

Th
door Theawaalen - Mar 20, 2018 om 11:46
113 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan elke maand bij de ING zien wat de rest hypotheek is. Maar inderdaad inloggen en de jaaropgave stat daar ook klaar.

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2018 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heeft iemand anders ook last van het volgende probleem?

Nee hoor; ga gewoon naar MijnING

hansje klein
door hansje klein - Mar 20, 2018 om 15:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Riadejong ...

Heeft u de 'truc' inmiddels gevonden?
Of is uw bank toevallig tòch niet de ING, maar de ABN-Amro of de SNS?

ha
door harryromijn - Mar 21, 2018 om 13:07
272 Antwoorden / 0 Vragen

Alstubleift geen papieren jaaropgaven meer opsturen, kan alleen maar kwijtraken.
Digitaal, en even op een stick opslaan voor geval de eigen computer crasht.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo opslaan? Je kunt ze toch blijven inzien op Mijning?

jo
door jorisw Mar 22, 2018 om 11:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En de cijfers staan ook allemaal in de vooringevulde belastingaangifte. Alleen maar even controleren of ze kloppen met wat er op de banksite staat. Je kunt alles wel dubbel gaan opslaan maar uiteindelijk staat het op professionele systemen van banken en overheid veiliger dan op een USB stick in de la.

blackjes
door blackjes - Mar 21, 2018 om 13:46
141 Antwoorden / 34 Vragen

Gewoon een andere (betere) bank nemen.

me
door mein33 Mar 22, 2018 om 11:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Inderdaad, op een driezits heb je meer ruimte dan op een tweezits.  :-((

tijger1
door tijger1 Mar 22, 2018 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33. Lol.

gerbera
door gerbera Mar 22, 2018 om 11:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor, en als u dan op de bank zit ff de reacties lezen wordt u ook wat wijzer;-((

jo
door jorisw Mar 22, 2018 om 11:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je bedoelt een bank die nog in de vorige eeuw is blijven hangen en nog dingen op dode bomen rondstuurt?

me
door mein33 Mar 22, 2018 om 11:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

Heeft u zelf wel "allemaal" gelezen?  Gelet uw opmerking denk ik van niet. !   ;-))

he
door henkie.penkie - Mar 21, 2018 om 14:03
149 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is dit een redelijk antwoord.

https://www.banken.nl/nieuws/304/nederlandse-banken-maken-belastingaangifte-makkelijker