ING maakt foutieve overboeking
ING heeft op 25-11-2021 een overboeking gedaan terwijl er een foutieve niet bestaande creditcard genoemd werd. Volgens ING wortd dan het bedrag terug gestort op de bankrekening waar het vandaan komt. Echter werd het bedrag gestort op een andere creditcard. Hier direct melding van gemaakt toen ik zag dat er een fout was gemaaktop 25-11-2021. Na talloze telefoontjes met medewerkers die, of niet kunnen of willen doorverbinden, medewerkers die niet kunnen of willen begrijpen wat er speelt, medewerkers die overal doorheen praten wanneer je uitlegt wat en waar het probleem ligt, begin ik nu toch wel boos te worden, de moed te verliezen dat dit ooit goed komt. Het is voor ons een groot bedrag € 3967 waarmee ik een geblokkeerde creditcard wilde aflossen. De creditcard werd geblokkeerd omdat ik geen inzicht gaf in mijn financiele situatie. Altijd trouw mijn aflossingen gedaan. De keuze was aan mij, of inzicht, of blokkering. Dit zie ik als een dreigement en daar ga ik niet op in.
Het gaat erop lijken dat er bij ING lijsten rond gaan met mensen die een bepaalde leeftijd gaan bereiken of bereikt hebben die waarschijnlijk een risico kunnen gaan vormen in de toekomst. Lijkt op de kinderbijslag affaire van de belastingdienst. Ik hoor van meerdere mensen in mijn omgeving dat ook zij inzage moeten geven in hun financiele situatie als er een doorlopend crediet is. Ik weet dat ING van zijn doorlopende credieten afwil. Echter op deze manier mensen voor het blok zetten, door een credietcard die gekoppeld is aan dit doorlopende krediet te blokkeren. Er een lening van te maken die dan afgelost moet worden. te gek voor worden, en de figuur die deze constructie heeft verzonnen moet ook direct op het matje komen en naar een afdeling verplaats worden waar deze geen gevaar meer vormt om dit soort gedachten te kunnen doorzetten.
Knap hoe u over een volledig ander onderwerp begint.
Heeft ing de overboeking gedaan of heeft u bij de overboeking een verkeerd creditcardnummer ingevuld?
Als u hierover al een formele klacht heeft ingediend en het antwoord negatief voor u is dan kunt u terecht bij https://www.kifid.nl/contact/ en m.b.t. een formele klacht bij Ing https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html en leg uw klacht ook voor (krijgt het ook meer aandacht) bij de gratis service van de Consumentebond https://www.klachtenkompas.nl/
Aan malty: lees de eerste regel. Ik heb een foutief niet bestaand creditcard ingevuld. 1 cijfer was verkeerd ingevuld. Echter ING heeft de overboeking gedaan naar een ander creditcard nummer dan wat was genoemd in de info naar ING.
Aan Heremietkreeft: De klacht is gedeponeerd zowel bij ING alswel bij Kassa, dacht op dat moment niet aan consumentenbond.
Ben inmiddels gebeld door ING, dat hetgeen is overgemaakt naar de foutieve creditcard in meerdere delen wordt geretourneerd naar de bankrekening van afzender. Dit i.v.m. de daglimiet van deze creditcard. Zie dit nu als voorlopig opgelost totdat het hele bedrag is terug gestrort.
1 cijfer verkeerd invullen kan niet. Dat resulteert in een ongeldig credit card nummer.
Het leek mij al vreemd dat een bank zo maar een willekeurig nummer kan invullen. Het geld moet naar fam. A, maar familie B staat bijna rood, dus maakt de bank het over naar fam. B.
Nu zie ik dat niet ING maar ú een fout heeft gemaakt, het topic had dus moeten zijn: Ik (lees u) heb een overboeking naar een verkeerd nummer gedaan.
Neem dus nogmaals contact op met de ING en stel u bescheiden op (dus niet boos, want zij hebben niets verkeerds gedaan) en vraag of zij dit voor u kunnen corrigeren. Ik denk dat dit moeilijk is, want alles is geautomatiseerd.
Om 15:48 had u er geen vertrouwen meer in, maar om 17:27 blijkt het ineens wel opgelost te zijn. Wonderlijk.
Dat u inzicht moet geven is natuurlijk geen dreigement als de creditcard daarna gesloten word. Banken mogen niet meer onbeperkt krediet geven. Er moet regelmatig gekeken worden of de klant nog in staat is om dit moment, maar ook in de nabije toekomst het geboden krediet in te kunnen lossen. Een bedrag van €4.000 is geen kattepis en niet veel mensen zullen dit direct kunnen ophoesten.
zet de gang van zaken op papier/mail en stuur het dan op naar de klantenservice, geef ook aan wat er volgens u moet gebeuren, op deze manier heeft u altijd "op papier" wat men beweerd of beloofd....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer