HJ
door HJAAmmerlaan Dec 15, 2021 om 15:48
Geldzaken & recht

ING maakt foutieve overboeking

ING heeft op 25-11-2021 een overboeking gedaan terwijl er een foutieve niet bestaande creditcard genoemd werd. Volgens ING wortd dan het bedrag terug gestort op de bankrekening waar het vandaan komt. Echter werd het bedrag gestort op een andere creditcard. Hier direct melding van gemaakt toen ik zag dat er een fout was gemaaktop 25-11-2021. Na talloze telefoontjes met medewerkers die, of niet kunnen of willen doorverbinden, medewerkers die niet kunnen of willen begrijpen wat er speelt, medewerkers die overal doorheen praten wanneer je uitlegt wat en waar het probleem ligt, begin ik nu toch wel boos te worden, de moed te verliezen dat dit ooit goed komt. Het is voor ons een groot bedrag € 3967 waarmee ik een geblokkeerde creditcard wilde aflossen. De creditcard werd geblokkeerd omdat ik geen inzicht gaf in mijn financiele situatie. Altijd trouw mijn aflossingen gedaan. De keuze was aan mij, of inzicht, of blokkering. Dit zie ik als een dreigement en daar ga ik niet op in.

1830 7 Rapporteer

HJ
door HJAAmmerlaan - Dec 15, 2021 om 16:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat erop lijken dat er bij ING lijsten rond gaan met mensen die een bepaalde leeftijd gaan bereiken of bereikt hebben die waarschijnlijk een risico kunnen gaan vormen in de toekomst. Lijkt op de kinderbijslag affaire van de belastingdienst. Ik hoor van meerdere mensen in mijn omgeving dat ook zij inzage moeten geven in hun financiele situatie als er een doorlopend crediet is. Ik weet dat ING van zijn doorlopende credieten afwil. Echter op deze manier mensen voor het blok zetten, door een credietcard die gekoppeld is aan dit doorlopende krediet te blokkeren. Er een lening van te maken die dan afgelost moet worden. te gek voor worden, en de figuur die deze constructie heeft verzonnen moet ook direct op het matje komen en naar een afdeling verplaats worden waar deze geen gevaar meer vormt om dit soort gedachten te kunnen doorzetten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 15, 2021 om 17:53
2119 Antwoorden / Vragen

Knap hoe u over een volledig ander onderwerp begint.

ma
door malty - Dec 15, 2021 om 16:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft ing de overboeking gedaan of heeft u bij de overboeking een verkeerd creditcardnummer ingevuld?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2021 om 16:55
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als u hierover al een formele klacht heeft ingediend en het antwoord negatief voor u is dan kunt u terecht bij https://www.kifid.nl/contact/ en m.b.t. een formele klacht bij Ing https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html en leg uw klacht ook voor (krijgt het ook meer aandacht) bij de gratis service van de Consumentebond https://www.klachtenkompas.nl/

HJ
door HJAAmmerlaan - Dec 15, 2021 om 17:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Aan malty: lees de eerste regel. Ik heb een foutief niet bestaand creditcard ingevuld. 1 cijfer was verkeerd ingevuld. Echter ING heeft de overboeking gedaan naar een ander creditcard nummer dan wat was genoemd in de info naar ING.
Aan Heremietkreeft: De klacht is gedeponeerd zowel bij ING alswel bij Kassa, dacht op dat moment niet aan consumentenbond.
Ben inmiddels gebeld door ING, dat hetgeen is overgemaakt naar de foutieve creditcard in meerdere delen wordt geretourneerd naar de bankrekening van afzender. Dit i.v.m. de daglimiet van deze creditcard. Zie dit nu als voorlopig opgelost totdat het hele bedrag is terug gestrort.

rj
door rjw Dec 15, 2021 om 22:08
3294 Antwoorden / 5 Vragen

1 cijfer verkeerd invullen kan niet. Dat resulteert in een ongeldig credit card nummer.

sira
door sira - Dec 15, 2021 om 18:15
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Het leek mij al vreemd dat een bank zo maar een willekeurig nummer kan invullen. Het geld moet naar fam. A, maar familie B staat bijna rood, dus maakt de bank het over naar fam. B.

Nu zie ik dat niet ING maar ú een fout heeft gemaakt, het topic had dus moeten zijn: Ik (lees u) heb een overboeking naar een verkeerd nummer gedaan.

Neem dus nogmaals contact op met de ING en stel u bescheiden op (dus niet boos, want zij hebben niets verkeerds gedaan) en vraag of zij dit voor u kunnen corrigeren. Ik denk dat dit moeilijk is, want alles is geautomatiseerd.

ne
door neodutchio - Dec 15, 2021 om 18:19
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Om 15:48 had u er geen vertrouwen meer in, maar om 17:27 blijkt het ineens wel opgelost te zijn. Wonderlijk.

Dat u inzicht moet geven is natuurlijk geen dreigement als de creditcard daarna gesloten word. Banken mogen niet meer onbeperkt krediet geven. Er moet regelmatig gekeken worden of de klant nog in staat is om dit moment, maar ook in de nabije toekomst het geboden krediet in te kunnen lossen. Een bedrag van €4.000 is geen kattepis en niet veel mensen zullen dit direct kunnen ophoesten.

1paul
door 1paul - Dec 16, 2021 om 09:24
3188 Antwoorden / 0 Vragen

zet de gang van zaken op papier/mail en stuur het dan op naar de klantenservice, geef ook aan wat er volgens u moet gebeuren, op deze manier heeft u altijd "op papier" wat men beweerd of beloofd....