Jaap47
door Jaap47 Jan 31, 2023 om 16:16
Geldzaken & recht

ING-pas vervangen.

Op initiatief van ING werd in 2021 mijn "oude" betaalpas vervangen door een nieuw model. Zover geen probleem. Echter, bij contactloosbetalen weigert de pas in diverse winkels wel erg vaak. Betaallimiet is voldoende. Betalen d.m.v. pas invoeren in betaalapparaat is geen probleem.
Nu wil ik de kaart omruilen voor een goed werkende betaalpas.
ING vraagt hiervoor een betaling van €4,50.
Is het niet zo dat mij een niet-goed-werkend product is geleverd? De kaart hoort dan toch gratis te worden vervangen?

7260 12 Rapporteer

atlas1302
door atlas1302 - Jan 31, 2023 om 16:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb 5 maanden lang in Portugal contactloos betaald en zelfs met Revolut, nooit één probleem in geen enkele winkel of waar dan ook. Bij  u weigert de pas in sommige winkels, misschien ligt het aan hun systeem en vinden ze ING helemaal niks. Bij andere doet ie het weer wel! Doet U dat ook met uw smartphone?
Google pay! Heerlijk is dat en dat kaartje heb je niet eens nodig!

IK weet niet of uw stelling daarom juist is, een niet goed werkend product? Kunt u dat ook uitsluiten ? De bank zal er ook om vragen, en als u dan zegt...soms wel en soms niet.

Ik zou voor 4,50 euro niet moeilijk doen en een andere pas proberen, blijft het een probleem...opzouten met die bank.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 31, 2023 om 16:39
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals u aangeeft weigert de betaalpas niet altijd dus kunt de pas even langs de mouw halen om te zien of het na de "schoonmaak" wel lukt.
Een klein beetje stof kan de boosdoener zijn.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2023 om 16:42
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ga er een beetje van uit dat die € 4,50 "een bijdrage" zou kunnenzijn  ipv de kostprijs.

rj
door rjw - Jan 31, 2023 om 17:07
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn er bepaalde type terminals waar de pas meer moeite mee heeft? Mijn ervaring is dat die dingen van Albert Heijn supersnel werken (echt hele korte tik en het is gelukt) maar dat je bij sommige andere terminals de kaart best wel nauwkeurig tegen de terminal moet houden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 31, 2023 om 17:12
2065 Antwoorden / Vragen

Volgens mij hanteren ze een jaar voor omruilen en daarna betaal je wat bij. Dit is natuurlijk onmogelijk met een schaartje te knippen want wie weet wat u met die pas heeft gedaan, en inderdaad, na een jaar ligt de bewijslast dat de pas bij afleveren al niet deugde bij u. Veel te veel gedoe voor €4,50, gewoon accepteren.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 31, 2023 om 17:14
856 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb ook ING, ik heb een soortgelijk euvel met het betalen via de telefoon. De ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Nou jammer dan, gewoon even een keer opnieuw proberen en dan doe hij het wel.

Het euvel opnebaart zich heel random... dan bij de Lidl, dan bij weet ik veel wat.

4,50 € is een eigen bijdrage.

ltmvz
door ltmvz - Jan 31, 2023 om 18:01
949 Antwoorden / 18 Vragen

Lijkt mij leuk als je de trein moet halen met je contactloze betaalpas.

rj
door rjw Jan 31, 2023 om 19:04
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Als die paar seconden het verschil maken was je al te laat. Een OV chipkaart met een te laag saldo heeft meer impact.

ltmvz
door ltmvz Jan 31, 2023 om 19:15
949 Antwoorden / 18 Vragen

Wat ik natuurlijk bedoel: als de pas niet werkt. Daar gaat het topic toch over?

atlas1302
door atlas1302 Jan 31, 2023 om 22:35
341 Antwoorden / 13 Vragen

We vergeten bijna dat er ook nog xontant geld bestaat!

ltmvz
door ltmvz Feb 1, 2023 om 10:01
949 Antwoorden / 18 Vragen

Voor mij staat contant geld op 1!

Franske1958
door Franske1958 - Jan 31, 2023 om 19:25
428 Antwoorden / 2 Vragen

Wat mij al een aantal keer is opgevallen als een betaalpasje niet goed werkt dat er vaak de oorzaak hiervan is dat mensen te veel andere pasjes zoals een volle portemonnee met pasjes ook in de buurt houden van die terminal.  Heel vaak is de oplossing hiervoor dus erg simpel, houd bij contactloos betalen andere zaken uit de buurt van die terminal zodat die contactloze verbinding niet verstoord wordt.

Ozymandias
door Ozymandias Jan 31, 2023 om 20:51
167 Antwoorden / Vragen

Dit inderdaad. Ik gok dat het probleem hier aan ligt.

drevil
door drevil - Feb 1, 2023 om 08:06
223 Antwoorden / 14 Vragen

Klinkt alsof u een pasje heeft met een defecte NFC chip. Ik heb meerdere rekeningen bij een bank (boodschappen,  andere uitgaven etc). Van 1 pasje is ook de NFC chip defect. Heel irritant. Vooral als het een nieuwe pas betreft.

Mijn inziens heeft u recht op garantie. U betaald immers voor deze service.   Als u het er principieel niet mee eens bent (begrijp ik helemaal!) zou ik een klacht indienen.

rj
door rjw Feb 1, 2023 om 08:47
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Als de NFC chip defect is zou de pas het nooit doen. En dat is niet het geval.

atlas1302
door atlas1302 - Feb 1, 2023 om 09:53
341 Antwoorden / 13 Vragen

Geklier met bankpasje, gebruik de app en koppel die aan Google Pay. Je betaalt dan met de smartphone ...je hebt ten slotte niet voor niets zo'n handig mobieltje om maar geen Engelse woorden te gebruiken.
Bankpasje in het nachtkastje en pincode zit in uw hoofd.

Succes, spaart ook nog eens vier euro en vijftig cent uit!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 10:28
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: bij weigering langs een mouw halen of even tikken. Een vrijwel niet bekende optie is ook nog: indien het een grijze betaalbox is waar 'het de gewoonte is om de pas aan de linkerbuitekant te moeten houden, probeer dan de linkerbinnenkant (de voeler zit er midden in en laat u niet van de wijs brengen dat dat fot zou zijn en u de buitenkant zou moeten benutten).