he
door heideveld Mar 29, 2010 om 19:22
Geldzaken & recht

ING-Rentepunten. Uw ervaringen graag.

Heeft u ook slechte ervaringen met bestelling artikel bij ING tegen inlevering rentepunten? Wat mij overkwam (Mail van ING):
"N.a.v. van uw bestelling, sturen wij u deze mail. Helaas hebben wij de order moeten annuleren i.v.m. met het niet hebben van voorraad. Wij zijn genoodzaakt het geld en de rentepunten terug te storten op uw betaalrekening. De terug-storting zal z.s.m. plaatsvinden."
Wat hieraan vooraf ging was nog het toesturen van een foutief artikel, dat ik kon retourneren. Reactie op een tel. van mij nr. ING: "Ja we hebben de actie enigszins onderschat."

6345 11 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Mar 29, 2010 om 19:30
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Welke "actie" bedoelt U? Rentepunten zijn er al een jarenlang. In ieder geval is alles recht getrokken en mist U een alleen artikel wat U dus niet betaald heeft.

he
door heideveld - Mar 29, 2010 om 20:16
43 Antwoorden / 6 Vragen

Niet echt een actie, maar wel actie in die zin dat nu de eerst vergaarde rentepunten bij niet 'verzilvering' in lucht op zouden gaan. Daarvoor heeft ING ons in ieder geval plat gebombardeerd met post en mailtjes om dat nu toch echt niet te laten gebeuren. En wat mij dan frustreert is, dat, zoals steeds meer een gewoonte lijkt te worden dan een uitzondering: 'Men overziet de gevolgen onvoldoende en kan uiteindelijk niet waar maken wat men toezegt.' Dat noem ik klantonvriendelijk beleid en ik voel me zeker door ING in dit geval niet serieus genomen. Heel 'nuchter' gezien heb je helemaal gelijk, maar ik erger me aan deze grote firma's en organisaties die rustig hun gang kunnen gaan en waar je als 'kleine man' totaal geen grip op hebt. 'Dan gaat u toch naar een ander' is vaak ook zo'n dooddoener die je dan als 'advies' krijgt. Ja, ja. ('t is slecht voor m'n hart, ja, ik weet het.)

di
door dirk2 - Mar 29, 2010 om 20:19
364 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom kan je geen overschrijfkaarten ( prijs 5 euro) creditcard of betaalpakket kopen met de rentepunten?

duif2
door duif2 - Mar 29, 2010 om 20:26
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik heb regelmatig iets met rentepunten gekocht en het is altijd prima gegaan.
Vlot afgehandeld, correct bezorgd.
Is misschien de prijs die ze aangeven (vóór aftrek van rentepunten) hoger dan in de winkel, na aftrek is het bij mij nog altijd goedkoper geweest.
Ik ben dus erg tevreden, want die punten krijg je toch voor nop.
En van mij mag ING er aan verdienen, ik heb ook voordeel.
(en nee, ik werk niet bij ING)

druifje01
door druifje01 - Mar 29, 2010 om 20:47
1712 Antwoorden / 140 Vragen

De ING zal wel een zeker baat hebben bij de rentepuntenbesteding van hun klanten. Van mails en brieven daarover heb ik (ook ING) nooit last gehad. U bent nu teleurgesteld. En, ik krijg de indruk dat U gewoon pech gehad heeft in dit geval.

druifje01
door druifje01 - Mar 29, 2010 om 20:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@dirk2. Vraag het eens aan de postbank, één mailtje en je weet wellicht iets meer. Maar of je dan álles weet is de vraag nog maar. Het is dacht ik niet de bedoeling om eigen waar te verkopen in ruil voor de rentepunten. Wat is er overigens voor de punten die men op deze site vergaart te verkrijgen afgezien van de eer?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 30, 2010 om 00:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag heideveld,

Je schrijft: "....ING: "Ja we hebben de actie enigszins onderschat."

Overschat zullen ze bedoelen. Want ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet verder dan hun neus lang is en de ING producten niet goedkoper in gewone winkels vinden, zelfs na verrekening van de rentepunten. Dan heb ik het nog niet over even zoeken op internet. In winkels zijn de garantievoorwaarden ook beter.

T/m. 31 maart 2010 kun je zo nog 43.000 rentepunten van me krijgen, want ik doe er toch niets mee: kijk wel uit! Daarna vervallen ze.

Hardware ERror MAN. (Laat zich niet verleiden tot impulsaankopen, van zaken die toch maar in de hoek verdwijnen, omdat de rentepunten bijna vervallen.)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 30, 2010 om 00:22
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ heideveld:

Sorry. Correctie omissie: "....die niet verder kijken dan hun neus...."

H.

he
door heideveld - Mar 30, 2010 om 18:51
43 Antwoorden / 6 Vragen

Fijn te lezen, dat er meer mensen het met mij eens zijn dat die rentepunten nauwelijks enig voordeel opleveren, ja zelfs wel nadeel misschien als je scherp let op andere aanbieders die dan ook nog betere condities (b.v. garantie) bieden.
Wat mij betreft voldoende reacties en einde discussie.
Gegroet gij allen en prettige Paasdagen!

di
door dirk2 - Mar 30, 2010 om 19:20
364 Antwoorden / 21 Vragen

Druifje, daar begin ik niet aan. Dan krijg je een jammer maar helaas briefje. Zonde van mijn tijd.

duif2
door duif2 - Mar 31, 2010 om 22:23
371 Antwoorden / 116 Vragen

[quote=heideveld schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 18:51]Fijn te lezen, dat er meer mensen het met mij eens zijn dat die rentepunten nauwelijks enig voordeel opleveren, ja zelfs wel nadeel misschien als je scherp let op andere aanbieders die dan ook nog betere condities (b.v. garantie) bieden.
Wat mij betreft voldoende reacties en einde discussie.
Gegroet gij allen en prettige Paasdagen!

fijn om te lezen dat u uw "gelijk" heeft gehaald.
ik (en met mij velen) weten dat u uzelf tekort doet.
rentepunten kosten niets en als je goed oplet kan je heel goed je voordeel halen.
maar rekenen is soms moeilijk.
prettige paasdagen