sweeterlake
door sweeterlake Jan 7, 2013 om 20:33
Geldzaken & recht

ING RENTES SPAARTEGOEDEN INTREST

ING verlaagt met ingang van 9 januari 2013 de rentes op de spaartegoeden.

Internetspaarrekening
Over saldi t/m € 1.000.000 1,60% (was 1,70%)
Over saldi van € 1.000.000 t/m € 2.500.000 0,00% (was 1,40%)

Wel erg radicaal om van 1,40% rente naar 0,00% te wijzigen.

Moeten wij spaarders straks geld op toe leggen om het spaargeld bij de ING te stallen?

De oude spaarpot komt er weer aan! De oude sok!

893 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een 1 miljoen op een spaarrekening zet ben je verkeerd bezig, met die bedragen, maar ook al vanaf een paar duizend euro kun je beter gaat beleggen in obligaties of deposito's of buitenlandse valuta.

voor minder dan 5000 euro is een rente-op-rente rekening zoal de renteplus van centraal beheer, maar de meesten hebben ergens wel een krediet lopen, soms mag je daar ook geld storten, dan bespaar je aanzienlijk op de te betalen rente, zonder dat je limiet omlaag gaat.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over saldi t/m € 1.000.000 1,60% (was 1,70%)

Ik weet niet over welke rek. u het heeft maat het was bij mij 1,90% en het wordt 1,80%.
Daar ik geen tonnen hebt maak het voor mij dan ook niets ui die 0,10 %

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 03:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 7 jan 2013, 21:34:

Over saldi t/m € 1.000.000 1,60% (was 1,70%)

Ik weet niet over welke rek. u het heeft maat het was bij mij 1,90% en het wordt 1,80%.
Daar ik geen tonnen hebt maak het voor mij dan ook niets ui die 0,10 %

Internetspaarrekening!

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 03:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

alexishoop schreef op maandag 7 jan 2013, 20:55: als je een 1 miljoen op een spaarrekening zet ben je verkeerd bezig, met die bedragen, maar ook al vanaf een paar duizend euro kun je beter gaat beleggen in obligaties of deposito's of buitenlandse valuta.

voor minder dan 5000 euro is een rente-op-rente rekening zoal de renteplus van centraal beheer, maar de meesten hebben ergens wel een krediet lopen, soms mag je daar ook geld storten, dan bespaar je aanzienlijk op de te betalen rente, zonder dat je limiet omlaag gaat.

Nou ik heb ook geen saldi tussen de € 1.000.000 en de € 2.500.000: rente vanaf 9 januari 2013 0,00% ! Was ook al geen spectaculaire rente 1,40%

Waarom wordt er geen of weinig rente of intrest uitgekeerd over de grote spaarsaldi?

ve
door verwijderd - Jan 8, 2013 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgezien dat ING hier aan de kaak wordt gesteld, zouden ook andere banken hun intresten wijzigen?

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als men tussen de 1 miljoen en 2,5 miljoen over hebt, dan heb je ook wel een andere bank dan ING. Dus we hoeven niet te jammeren dat die personen geen rente meer krijgen.

@sweeterlake

Ze moeten er wel op passen.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 02:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 9 jan 2013, 13:21: Als men tussen de 1 miljoen en 2,5 miljoen over hebt, dan heb je ook wel een andere bank dan ING. Dus we hoeven niet te jammeren dat die personen geen rente meer krijgen.

@sweeterlake

Ze moeten er wel op passen.

Kan de (ING) bank wel zonder spaartegoeden dan nog wel functioneren of hangt er dan weer een bankcrisis ons boven het hoofd? Als iedereen zijn of haar spaartegoeden weghaalt en overhevelt naar andere bank(en): het faillissement van de ING?!

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is uitermate vreemd dat banken in deze tijd geen rente meer vergoeden op dit soort rekeningen. Zeker als het gaat om hoge spaartegoeden laten zij m.i. ook kansen lopen op het maken van winst. Je zou toch zeggen: hoe hoger het spaarbedrag hoe hoger de rente kan zijn om te vergoeden?

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

jpm schreef op donderdag 10 jan 2013, 13:59: Het is uitermate vreemd dat banken in deze tijd geen rente meer vergoeden op dit soort rekeningen. Zeker als het gaat om hoge spaartegoeden laten zij m.i. ook kansen lopen op het maken van winst. Je zou toch zeggen: hoe hoger het spaarbedrag hoe hoger de rente kan zijn om te vergoeden?

Een vreemde gang van zaken bij die bank! Snijden ze straks in hun eigen vingers?!

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is anders al een heel lange tijd zo, dat je bij hogere tegoeden veel minder rente krijgt. Ik heb daarom mijn hogere tegoed maar in een ouwe sok gestopt. (Lol)

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 10 jan 2013, 21:07: Dat is anders al een heel lange tijd zo, dat je bij hogere tegoeden veel minder rente krijgt. Ik heb daarom mijn hogere tegoed maar in een ouwe sok gestopt. (Lol)

Ga maar bij de gemeente een omgevingsvergunning aanvragen voor opzetten van een bankpakhuis voor mijn spaargeld en dan als oom Dagobert Duck er in te kunnen gaan zwemmen. LOL!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2013 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag kwam SNS met een renteverlaging en even later de RABO, wedden dat ING volgt.
Ze houden de SNS in de gaten.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

rots92 schreef op maandag 14 jan 2013, 17:29: Vandaag kwam SNS met een renteverlaging en even later de RABO, wedden dat ING volgt.
Ze houden de SNS in de gaten.

Als één schaap over de dam is volgt de rest vanzelf! Een 'goed' voorbeeld, voor de consument een 'slecht' voorbeeld, doet volgen.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Redelijk gezonde banken kunnen nu geld lenen bij de ECB tegen 0,75%, dus hebben ze de spaarder op dit moment niet echt nodig.
De SNS geeft een wat hogere rente, maar is in de problemen, vandaar...

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Feb 5, 2013 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Per 8 februari 2013 verlagen wij onze rentes. De rentes zijn op jaarbasis en zien er als volgt uit:

Internetspaarrekening
Over saldi t/m € 1.000.000 1,50% (was 1,60%)

ve
door verwijderd - Feb 5, 2013 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus overstappen naar een andere bank.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2013 om 03:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 5 feb 2013, 19:48: Dus overstappen naar een andere bank.

En welke (betrouwbare) bank dan wel?

Zo begon het ook met de rente op de girorekening, thans betaalrekening, ook!

Straks mag je waarschijnlijk ook nog gaan betalen om het überhaupt in bewaring te geven het spaartegoed. De miseries rond de banken in liquidatienood, het moet uit de lengte of de breedte komen!

ve
door verwijderd - Feb 6, 2013 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er nog mensen daar sparen, onbegrijpelijk.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2013 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig krijg je ook rentepunten bij ING voor fantastische aanbiedingen in de rentepuntenwinkel.

;-)

ve
door verwijderd - Feb 6, 2013 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige nuttige uit die rentepunten winkel zijn de almanak en het aangifteprogramma van Elsevier.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met ingang van 8 februari 2013 komt er een nieuwe renteverlaging, wedden dat de Rabobank volgt?
De SNS blijft nog even op 2,25 % maar daar hebben ze de laatste tijd veel spaargeld weggehaald, dat is naar de ING of Rabo, moet terugkomen en pas als het terug is dan komt de SNS weer met een renteverlaging.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 01:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

rots92 schreef op donderdag 7 feb 2013, 00:53: Met ingang van 8 februari 2013 komt er een nieuwe renteverlaging, wedden dat de Rabobank volgt?
De SNS blijft nog even op 2,25 % maar daar hebben ze de laatste tijd veel spaargeld weggehaald, dat is naar de ING of Rabo, moet terugkomen en pas als het terug is dan komt de SNS weer met een renteverlaging.

Het gevolg zou kunnen zijn dat de spaarders om die belachelijke 1,50%, vanaf 8 februari tot dan ook, massaal hun spaartegoeden weghalen en dan dat de Interventiewet door 'Superfinanceman' de ING wordt genationaliseerd?! Kostenplaatje?! Miljarden!

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zoveel spaargeld bezat zou ik het echt niet op 1 bank zetten, omdat er per persoon maar 100.000 wordt vergoed bij het verdwijnen van de bank.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar de overheid rekent nog steeds met 4 % en dat is wel heel apart.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 02:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

rots92 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 00:00: Maar de overheid rekent nog steeds met 4 % en dat is wel heel apart.

Die 3,x miljard van de overname van de SNS-bank moet 'oom Dagobert' toch ergens weer op terugverdienen.

Ja, onze 'Superfinanceman' denkt dat de intresten nog steeds de hemel ingroeien! Integendeel!

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

rots92 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 00:00: Maar de overheid rekent nog steeds met 4 % en dat is wel heel apart.

Waar de overheid mee rekent doet er niet toe. Het gaat de overheid om de uiteindelijke belastinginkomsten. Nu betaal je 30% over een fictieve 4%.Als je met bijvoorbeeld 2% zou rekenen zou je daar 60% over moeten betalen.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

rots92 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 00:00: Maar de overheid rekent nog steeds met 4 % en dat is wel heel apart.

En dan te bedenken dat Henk Krol (50plus) en SP en nog een paar linke partijen de fictieve rente naar 5% (of meer) willen verhogen omdat in een goed beursjaar de koersen met 10% stijgen. Waarbij ze gemakshalve vergeten dat het jaar daarna (en daarvoor) de koersen ook met 10% zijn gedaald...
En de motivatie van Krol is krom: Kinderen die hun erfenis zien krimpen omdat er meer betaald moet worden aan AWBZ-premie. Voor de oudjes zelf maakt het niet uit, maar de kinderen zien het goudschip stranden...... En daar moet de rest van NL voor betalen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 03:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met ingang van 14 maart a.s. wordt de rente van 1,50% verlaagd naar 1,40%!

In april 2013 naar 1,30%?!