Sw
door Sweetest.roger May 22, 2016 om 21:10
Geldzaken & recht

Ing webcare zwaar teleurstellend

Na het overlijden van mijn vader belde ik met de ING webcare, dit om de en/of rekening om te zetten in een normale rekening op moeders naam.
ze hebben hier bij ing reeds 2 rekeningen lopen met toch zeker niet min centjes
eigenlijk allen maar om een afspraak te maken om alles ineens op kantoor te kunnen afhandelen en wat benodigd is belde ik ING op.
Na eerst 10 minuten te moeten wachten op een medewerker...tuurlijk daar heb je een nabestaandendesk voor, om als je rouwende bent en daar dus echt zin in hebt.
De eerste jongedame aan de lijn was best aangenaam en behulpzaam, en melde mij dat het formulier om de rekening om te zetten al vrij ver ingevuld was en deze gemaild zou worden, na een korte blik op het moment nog geen mail, neenee het kan eventjes duren zei ze,
Na uurtje dus noppes, weer kwartier aan de lijn, krijg je een dame aan de lijn die verteld nee het kan drie dagen duren eer u bericht heeft !!!!!!, terwijl formulier al deels ingevuld was en gegevens reeds gegeven welke benodigd, geverifeerd met eigen ING rekening en enkel mail betreft.
Mail blijkbaar met postduif bij ing
Als ik dan aangeef dat de vorige medewerker, zelfs aangaf dat als binnen uurtje geen reactie effe zou bellen en nogmaals zou sturen bleef ze tot zelfs geirriteerd aan toe volhouden geduld te hebben moeten tot 3 dgn.
U raad al nog steeds geen mail.

ING kan dat nu niet eens begripsvoller en adeqater, neem voorbeeld aan ABN/AMRO, bellen en na 2 minuten mail dat alles afgehandeld word en per post papieren verstuurd zullen worden .
En dan maar flink betalen voor bankzaken die we zelf regelen, rente vergeten kunnen en ook nog meerdere bedragen betalen moeten steeds.

1364 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een overdreven drukte voor dat formulier. Dan wacht u toch een paar dagen? Dat heeft helemaal geen haast. En het maakt helemaal niet uit hoeveel geld er op de rekening staat.

tenormin
door tenormin - May 22, 2016 om 21:25
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@sweetest.roger (zo sweet bent u kennelijk niet): waar is de 'brand' dan. Uw vader is overleden. overigens - welgemeend - mijn condoleance. Maar verder, dit alles kan toch wel enige dagen wachten? Op een moment van overlijden denkt de achtergeblevene dat hij/zij de enige is. Dat heb ik zelf ook gehad. Maar is natuurlijk niet zo, nuchter bezien. ING is nu eenmaal langzamer in deze zaken, dat weet ik dan wel voor zeker. 't Is waarschijnlijk de emotie die u parten speelt. En anders: breng, als het geregeld is, de 'centjes' onder bij ABN/AMRO. Sterkte, trouwens.

Cookies
door Cookies May 22, 2016 om 22:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is de man van de foto afgewaaid?;-))

tenormin
door tenormin May 22, 2016 om 22:34
16840 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. als je op FB zou zitten dan...

Cookies
door Cookies May 22, 2016 om 22:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, heb geen FB account. FB vind ik veel te nieuwsgierig.

tenormin
door tenormin May 22, 2016 om 22:40
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Past wel bij me. Maar hij 'is er aan het afwaaien, dat wel'.

Cookies
door Cookies May 22, 2016 om 22:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Helaas geen PB hier. Daarom maar kort vanwege OT: Erg jammer om te lezen!

tenormin
door tenormin May 22, 2016 om 23:21
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Nog niet helemaal, verdraaid jammer geen PB hier. Weet niet hoe ik mijn mail adres even ergens toevoeg....

Cookies
door Cookies May 23, 2016 om 00:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik kan wel even een e-mailadres aanmaken, die zet ik dan even (kort) hier neer. Moet ik wel weten wanneer je er bent, anders staat hij er veel te lang.

bosduif
door bosduif May 23, 2016 om 00:32
113 Antwoorden / 21 Vragen

@Tenormin, zie FB. S.V-H

tenormin
door tenormin May 23, 2016 om 00:54
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Bosduif, ik ben grijs, maar zeer blond, lief maar begrijp er geen barst van, S.V-H Sorry.
@Carola. Morgen. 11 uur exact: onder ING webcare: schrijf ik even mijn mail adres, okay? Geen gmail, word gek van kijken op tablet en 'normaal'. Tjeetje, wat een moeilijkheden hier. Hoop alleen niet dat redactie me een permanente ban geeft, had ik al, dus zet erg veel op het spel nu. Sla nu een kruisje als ik op "reageer op dit antwoord druk....

tenormin
door tenormin May 23, 2016 om 10:59
16840 Antwoorden / 108 Vragen

n.v.t.

Cookies
door Cookies May 23, 2016 om 11:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

n.v.t.

frtits22
door frtits22 - May 22, 2016 om 22:36
46 Antwoorden / Vragen

Ik zie het probleem niet. Nu uw vader is overleden is de wederhelft van en/of toch al komen te vervallen. Lekker laten voor wat het is lijkt me.

ha
door halex - May 22, 2016 om 22:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Gecondoleerd met het overlijden van uw vader. Kan me voorstellen dat dat een hoop geregel, stress en verdriet met zich meebrengt. Ik kan u alleen maar adviseren om deze zaken, die niet de allerhoogste prioriteit hebben, even te laten rusten totdat u zelf ook weer een beetje terug bent in uw normale ritme.
Er komen een hoop zaken in korte tijd op u af. Laat u daardoor niet gek maken, maar focus op datgene wat nu belangrijk is.
Sterkte.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frtits22

Bij een overlijden "vervalt" niet de overledene van een en/of rekening. Na melding aan de bank komt in plaats van de overledene te staan, "de erven van".

frtits22
door frtits22 May 22, 2016 om 23:55
46 Antwoorden / Vragen

Je hebt natuurlijk gelijk, de vraag is of het praktisch enig verschil maakt in dit geval.

tijger1
door tijger1 May 23, 2016 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het maakt zeker "praktisch" enig verschil, want het overlijden is gemeld, en nu moeten de "erven" meetekenen.

Als het overlijden nog niet gemeld was, had er nog niet veel verschil hoeven zijn.

frtits22
door frtits22 May 23, 2016 om 01:36
46 Antwoorden / Vragen

Wie zijn praktisch gezien de erven in dit geval? Indien in gemeenschap van goederen getrouwd denk ik toch dat dat de moeder is en dan maakt het in praktijk weinig uit. De bankrekening is kennelijk ook niet geblokkeerd, hetgeen wel gebruikelijk is als er andere erfgenamen zijn.

tijger1
door tijger1 May 23, 2016 om 08:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een en/of rekening wordt dus juist niet standaard geblokkeerd.

pi
door pieterwolters - May 23, 2016 om 08:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Leert niemand meer schrijven op de basisschool? Weer zo'n stukje onleesbaar proza.

Cookies
door Cookies - May 23, 2016 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

N.v.t.

tenormin
door tenormin May 23, 2016 om 11:18
16840 Antwoorden / 108 Vragen

n.v.t.