cb
door cbroekmeijer Jun 17, 2012 om 13:18
Geldzaken & recht

Ingangsdatum wettelijke termijn terugbetalen betaald bedrag

Ik had op 24 mei een betaling gedaan bij witgoedreus voor een koelkast en een magnetron. Op de website stond bij het product niet vermeld dat het niet voorradig was. Ik heb op 4 juni de bestelling geannuleerd omdat men nog steeds geen zicht had op de leveringsdatum. Op 8 juni kreeg ik de bevestiging van de annulering, met het bericht dat ik mijn geld binnen 30 dagen terugkrijg, vanaf de datum van hun bevestiging. Is dit de juiste gang van zaken? Ik vind dat ik dan wel heel lang op mijn geld moet wachten.

6053 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 17, 2012 om 13:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

3In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
bron: klik

Uw verzoek tot ontbinding is bevestigd door bedrijf, dus m.i. vanaf datum bevestiging ontbinding. Het is m.i. het bedrijf wat bepaalt dat bedrijf akkoord is gegaan met verzoek tot ontbinden overeenkomst.

getty
door getty - Jun 17, 2012 om 13:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De termijn van 30 dagen is juist. U zult dus moeten afwachten.

tdehond
door tdehond - Jun 17, 2012 om 13:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toevoeging.

De termijn die staat in de wet is bedoeld om aan te geven dat u het geld kunt vorderen als niet binnen uiterlijk 30 dagen terug betaald is ( inclusief evt verzendkosten die betaald zijn).
Consuwijzer heeft daarvoor een voorbeeldbrief op de site staan.

ma
door marianne1948 - Jun 17, 2012 om 14:49
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hopelijk ziet U U centjes terug, ik vind het altijd maar een vervelend gevoel dat online bestellen en betalen.

hereistom
door hereistom - Jun 17, 2012 om 17:21
743 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marianne1948 schreef op zondag 17 jun 2012, 14:49]Hopelijk ziet U U centjes terug, ik vind het altijd maar een vervelend gevoel dat online bestellen en betalen.
Geen probleem hoor, als je het maar bij de juiste bedrijven doet ;-)