Internet+TV
Beste mensen van kassa,
Op 17 juni kreeg ik een telefoon van KPN met de vraag of ik ook dsl van ze wilde afnemen. Dit omdat ik al jaren tevreden klant ben bij KPN mobiel. Tijdens dit telfoongesprek werd mij verteld dat ik een pairbonding zou krijgen, wel op 23 juli en dat er een overstapservice ingezet zou worden. Dit alles met 14 dagen bedenktijd. Op 18 juni krijg ik netjes een orderbevestigen met het bericht dat mijn abbonement actief wordt op 26 juni. Het aansluitpakket komt netjes binnen en ik sluit het aan terwijl mijn coax abbonement nog actief is. Toen dacht ik; laat ik eens bellen wanneer die wordt stop gezet. Op dat moment was mijn 14 dagen bedenktijd over. Toen bleek dat er geen overstapservice actief was terwijl dit wel was toegezegd aan de telefoon. Dus ik balen want ik kon KPN niet meer opzeggen. Mijn coax abenenment was nog actief dus die moest ik afkopen. Toen kwam de datum dicterbij van de afspraak met de monteur voor de pairbonding. Hier had ik nog niks van gehoord dus ik dacht; ik bel naar KPN met de vraag "Hoe laat is de monteur hier morgen." Het antwoord heb ik niet gekregen want er was geen monteur ingepland. Het blijkt dat er geen mogelijkheid is tot pairbonding op mijn adres.
KPN huurd verkopers in met een agresieve manier van verkopen die niet weten wat ze aanrichten. Ze sluiten contracten af onder valse beloften.
Dan hoef ik mijn afspraken van betalen ook niet na te komen.
Ze moeten het contracht ontbinden.
Het klopt niet!!!!!!!!!!!!!
Met die overstapservice had u dus ook aan de oude provider de afkoop moeten betalen.
Maar waarom gaat u naar een ander terwijl uw contract nog loopt? Daar bent u toch helemaal zelf bij?
En waarom gaat u op telefonische verkoop in?
Bij intypen van 'pairbonding' op de goochelmanier zie ik onder andere dit: https://forum.kpn.com/internet-9/het-drama-van-kpn-pair-bonding-450334 naast nog meer. Jammer dat u dan niet deed voor dat u inging op een 'aanbod'.
Als er echter, zoals ik afleid uit uw opmerking sprake is van het niet kunnen nakomen van het beloofde is er reden tot onmiddselijke ontbinding en zou ook http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html aan de orde kunnen zijn.
Zie ook dit waar u voorbeeldbrieven kunt vinden: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telecom/voorbeeldbrief-klacht-aan-uw-telefoonaanbieder-over-een-mobiele-internetdienst
Om te beginnen zou je schrftelijk een klacht kunnen indienen via dit formulier:
De vraag hier kun je kopieren, die is duidelijk genoeg voor een antwoord.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm
Dat zijn overdreven veel uitroeptekens waarmee u ons allen om de oren slaat, terwijl wij niets met dit alles van doen hebben.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom u op colportages ingaat. Als u zelf iets wilt heeft u toch geen colporteurs nodig?
Voortaan zou u goed eraan doen dergelijke gesprekken direct af te breken met “geen belangstelling”, dan heeft u ook geen gedoe.
Kijk eens of u hier iets aan heeft: https://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/kopen-aan-de-deur/artikelen/wat-is-colportage-en-wat-is-een-colporteur/
kpn mag je afzeggen de 14 dagen gaan pas in NAdat de harware is geleverd, is een uitspraak over geweest in de geschillencommissie...
De hardware is al geleverd en de 14 dagen zijn voorbij.
jawel Tijgertje maar omdat men ten onrechte gemeld kan hebben dat er niet meer opgezegd kan worden omdat de bedenktijd voorbij is kan je er wel vanaf nog simpel omdat je zelf op tijd bent geweest en het bedrijf zich niet aan de uitspraak geschillencommisie houd en dus niet handelt dan wel gehandeld heeft zoals het moet en je mag verwachten!!!
@1Paul: Het is TIjger1 en niet tijgertje!
OEPS>>>
@costnix: +10
@1paul
Misschien dan het topic nog maar eens lezen en dan graag aangeven waar staat dat er niet gemeld is dat de bedenktermijn 14 dagen is?
Want ik lees: Dit alles met 14 dagen bedenktijd.
Maar het kan natuurlijk zijn dat de Ts dat zelf verzonnen heeft. Maar ja, lezen is niet uw sterkste punt.
dan tijger lees even mijn antwoorden juist over deze 14 dagen bedenktijd en wat TS daarover geschreven heeft...
daarna mag je nog een keer bekijken bij wie lezen niet het sterkste punt is!!!
U zult moeten kunnen aantonen met emails, opnames telefoongesprekken, brieven etc dat KPN haar belofte niet is nagekomen. En duidelijke voorwaarden. Waren het beloften of slechts een check op mogelijkheden.
zelf sluit ik contracten noch maak ik afspraken over de telefoon. Alleen per email of per chat (met printscreens)
Inderdaad, niet op telefonische aanbiedingen ingaan, ook niet op verkopers aan de deur. Gewoon zelf op internet oriënteren, dan kun je alles rustig nakijken en sta je niet onder druk. Er zijn genoeg goede vergelijkssites die alle aanbiedingen netjes op een rij zetten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer