LI
door LIITA 16 mei 2019 om 14:29
Geldzaken & recht

Intrekken machtiging niet mogelijk

Heb een proefabonnement gehad en wil de machtiging weer intrekken. Maar dat is volgens de bank en de uitgever niet mogelijk. Kan zelf de machtiging enkel blokkeren, maar het blijft in het overzicht van machtigingen staan bij het overzicht van internetbankieren. Wat nu?

450 9 Rapporteer
ma
door malty - 16 mei 2019 om 14:35
163 Antwoorden / Vragen
0

Rode kaart, (bij de bank halen of uitprinten) intrekkingen machtiging naar de uitgever sturen.
Voor uitprinten  https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/betalen-en-opnemen/machtiging-intrekken-of-incasso-blokkeren/

door tijger1 - 16 mei 2019 om 14:35
38423 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik neem aan dat u het over een incassomachtiging hebt? Die kunt u uiteraard wel intrekken, daarvoor stuurt u, wat vroeger de rode kaart heette, maar nu via internet gaat, de intrekking naar die uitgever.

Dus niet naar de bank.

deze is bijvoorbeeld van toepassing als u ern rekening hebt bij de Amro, maar u kunt die van elke bank op het internet downloaden.

 https://www.abnamro.nl/nl/images/Content/022_Zakelijk_nieuwe_structuur/000_Gedeelde_documenten/pdf_sepa_stoplichtkaart_doorlopend_CPDF.pdf

LI
door LIITA - 16 mei 2019 om 15:01
14 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zal het proberen. Maar volgens de klantenservice van beide partijen is verwijderen niet mogelijk. Zal het eens bij het lokale filiaal van de bank vragen. Kennelijk zijn jonge mensen niet bekend met deze kaart of werkt het systeem niet meer.

door tijger1 16 mei 2019 om 16:58
38423 Antwoorden / 21 Vragen

Dat systeem werkt wel degelijk.

door edrick3 - 16 mei 2019 om 15:07
26841 Antwoorden / 85 Vragen
2

Welke bank?

RABO:

Machtiging doorlopende incasso intrekken

Ben je het niet eens met een doorlopende incasso? Zoek dan contact met de opdrachtgever van de incasso of houd de komende afschrijving tegen met een rode kaart. Je trekt hiermee je machtiging in. Zo voorkom je het afschrijven van de komende incasso. Print de kaart uit, vul de gegevens in en stuur de kaart naar het bedrijf dat het geld afschrijft.


ING:

Als je een bedrijf hebt gemachtigd om automatisch geld van je rekening af te schrijven, dan kun je deze machtiging wijzigen of stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen. Neem contact op met het bedrijf om af te stemmen hoe je dit het beste kunt regelen. 

Voor het stopzetten kun je ook het formulier intrekken machtiging gebruiken. Vul het formulier in en stuur het naar het bedrijf, niet naar ING. Het is verstandig een kopie hiervan voor je eigen administratie te bewaren. En het is belangrijk te vragen om een bevestiging dat je machtiging is ingetrokken.

SNS:
Wil je een automatische incasso stopzetten? Geef dat dan door aan het bedrijf of de organisatie.

Stopzetten met stoplichtkaart

Gebruik bijvoorbeeld een stoplichtkaart om de incasso stop te zetten. Zet op de stoplichtkaart het Incassant ID en het kenmerk van de machtiging. Je vindt die gegevens in Mijn SNS in je incasso-overzicht en in je bij- en afschrijvingen, of op je papieren rekeningafschrift.

 

Je kunt ook een stoplichtkaart halen bij een SNS Winkel bij jou in de buurt.

Enz.

 

Ka
door Karel.F - 16 mei 2019 om 15:16
26 Antwoorden / Vragen
0
door gerbera - 16 mei 2019 om 15:52
4898 Antwoorden / 6 Vragen
1

Dat deze in het overzicht staat is niet vreemd. Dit kunt u  of de incassant niet verwijderen, deze gaat er t.z.t. vanzelf uit als u betreffende incassant een bericht van intrekken heeft gestuurd. Blokkeren is voldoende om afschrijving te voorkomen.

ro
door ron503 - 16 mei 2019 om 17:39
842 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het abonnement na de proefperiode automatisch stopt dan hoeft u niets te ondernemen maar als het abonnement na de proefperiode omgezet wordt in een vast abonnement dan kan u de machtiging niet meer intrekken. Storneren of blokkeren zou wel kunnen maar heeft tot gevolg dat u brieven gaat ontvangen die u niet in de brievenbus wil ontvangen.

door tijger1 16 mei 2019 om 17:55
38423 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt een machtiging natuurlijk altijd intrekken.

door heremietkreeft - 16 mei 2019 om 18:39
9698 Antwoorden / 156 Vragen
0

Als het problemen blijft geven dan www.kifid.nl ombudsman.

LI
door LIITA - 18 mei 2019 om 10:26
14 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heb de incassant gebeld en gemaild maar intrekken is volgens de uitgever niet mogelijk. De machtiging zou zijn dichtgezet. Blijf het raar vinden dat je het niet zelf online kan regelen met internetbankieren.

ma
door malty 18 mei 2019 om 11:11
163 Antwoorden / Vragen

Ik zou toch maar een rode kaart insturen om de machtiging stop te zetten.
De machtiging is volgens de uitgever dichtgezet maar kan door hun weer (mogelijk door een foutje) opengezet worden.
Ook zou ik bij internetbankieren de uitgever op de blokkadelijst zetten, heeft u de zekerheid dat de firma geen incasso’s meer kan innen. 
Normaal gesproken krijgt u bij beëindiging van een abonnement, zonder dat u iets hoeft te regelen, geen automatische incasso’s meer, de machtiging wordt dan, wat de uitgever nu zegt ‘dichtgezet’.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

h.
h.overdijkink - 20 jul. 2019 om 14:25
Winkels & webshops

Wat kan ik doen tegen dealonly. en hoe krijg ik mijn geld terug

18 juni schoenen besteld en betaald. Toto op heden,20 juli niets ontvangen. 3 mails gestuurd en gebeld. Antwoord is dat het onderweg is. Na laatste telefoontje kreeg ik ineens een bericht van DHL dat het bestelde is aangemeld bij DHL. Dit is al 4 dagen geleden. Ze bedonderen de boel; zie Facebook

Ik had de schoenen besteld voor de vakantie, maar ga volgende week weg en  ik ga voor die ... Lees meer

na
nat33 - 23 jul. 2019 om 09:08
Voeding & gezondheid

Onhandelbare zoon van 17

> Mijn zoon (17) is respectloos en hij gebruikt drug waardoor hij zelf van
> huis is gegaan en vervolgens inbreek bij ons. we hebben talloze keren
> met hem gepraat maar dan wordt hij agersief in wil mijn bijna slaan
> hij stond met zijn vuisten voor me. Het vertrouwen is hellemaal weg.
> Het beste is dat hij uit huis gaat ... Lees meer

Va
Vakantiepret - 23 jul. 2019 om 21:46
Vakantie & reizen

Tui annuleerd stoelreservering

Ik heb samen voor mij en mij zoontje van net 13 jaar 2 vlieguigstoelen naast elkaar geboekt en betaald voor een reis naar side turkije. Morgen vertrekken wij en vanavond kreeg ik over de mail dat wij alle twee een andere stoel hebben aangewezen maar ook nog 7 rijen uit elkaar! . Contact tui gezocht maar zij kunnen niets voor mij doen en moet ik morgen aan de bali vragen of zij iets voor mij kunnen ... Lees meer