wo
door workoud Jul 9, 2008 om 16:38
Geldzaken & recht

Intrum Justitia

Januari 2006 heb ik via internet mijn abonnement met Tiscali
opgezegt, ze hebben vanaf toen ook geen geld meer afgeschreven.

Oktober 2007 kreeg ik een brief van Tiscali dat ik nog steeds
een abonnement bij hen had en of ik even ongeveer € 55,00 wilde betalen.

Ik heb mijn brief die ik nog steeds op internet had staan gestuurd, maar de rekening bleef steeds terug komen.

Een half jaar terug hebben zei Intrum Justitia ingeschakelt, ik
heb met hen contact gezocht en weer mijn opzeggings brief gestuurd via
de post, zei vrroegen daar om.

Een maand later kreeg ik weer een rekening van hen, weer gebelt en weer opgestuurd want zei hadden niets gekregen.

Dat heb ik zo 3x gedaan, toen kreeg ik van Mw. Lieburg van Intrum
die ik aan de telefoon kreeg, het e-mail adres en of ik hem maar
naar haar wilde mailen.

Dit gelijk gedaan, een aantal weken later vroeg zei per mail om het relatienr. weer gelijk  gestuurd.

Nu krijg ik weer een rekening van hen met de
vraag, wanneer ik toch eens wil betalen, waarom ik geen contact
met ze zoek ook niet telefonisch.

Weer gebeld, Mw Lieburg kon ik niet spreken, maar ze zouden het
nakijken en vertelde dat ze nog niets gekregen en niets van mij
hadden gehoord. Dit terwijl ik mail van hen heb gekregen

Waar kan ik nu nog naar toe, als zij de zakken niet serieus nemen..

M.vr.gr.

Mw. E. Gerritsen

[edit- adresgegevens - verwijderd door redactie]

436 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meest verstandige oplossing is om zowel tiscali als interim justitia op de hoogte te stellen van de eerder genoemde zaken, zoals bevestiging van beeindiging van het abbonement, maar ook het relatienummer en alle gegevens.

Zorg er voor dat u deze aangetekend verzend zodat later niet verwezen kan worden naar het feit dat ze niet ontvangen zijn. Nu zullen ze concretere acties moeten ondernemen en zal het probleem hoogstwaarschijnlijk snel opgelost moeten worden.

Succes

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw, U moet Uw persoonlijke gegevens laten verwijderen!

Het is niet handig deze te vermelden!

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Jij kunt wel opzeggen, maar uit je verhaal maak ik op dat je hiervan Geen Bevestiging (van accoord opzeggning) hebt gehad, dan heb je dus wel een probleem, dan loopt zoals ze melden je contract nog steeds (en kan ook weer stilzwijgend verlengd zijn/worden)

--Oktober 2007 kreeg ik een brief van Tiscali dat ik nog steeds een abonnement bij hen had ---

Alsnog zo snel mogelijk (liefst aangetekend- ivm beijs) opzeggen en hiervan bevestiging vragen! -zwart op wit - en het nog verschuldigde bedrag tot de datum van de officiele (accoord) opzegging zul je dan helaas nog gewoon moeten betalen.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het ook niet zo zijn dat je een opzegtermijn had of contract tot okt.2007 had, je kunt niet overal zomaar opzeggen zonder opzegtermijn of eindcontractdatum in acht te nemen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte topic starter.Zoals ik het lees was er een automatische incasso van kracht,waar geen gebruik meer van gemaakt is na de opzegging.Oftewel aceptatie van opzegging. Heeft u wel een bevesteging gekregen van de opzegging?

Groet T

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even nadenkende jan 2006 okt  2007 Dit lijkt meer op een nog openstaande post ?

T

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag  mevr. Gerritsen,

in uw verhaal herken ik de gebruikelijke wijze van werken van een incassobureautje: zoveel mogelijk demotiveren en proberen de zaak af te houden, zodat de 'klant' het opgeeft en uiteindelijk toch maar gaat betalen, om er vanaf te zijn.

Natuurlijk heeft I.J. wel wat ontvangen, maar zullen dit om bovengenoemde reden ontkennen. Ook die mevr. L. zult u waarschijnlijk niet meer te spreken krijgen; dit hoort bij die tactiek. Daarbij zult u nog vele dreigbrieven e.d. krijgen.

Maar goed, nu het probleem zelf: u heeft opgezegd en direct daarna heeft Tiscali indirect gereageerd door geen geld meer af te schrijven.

De vraag is nu: heeft u op tijd opgezegd?
Tiscali komt meer dan 1,5 jaar later met een brief dat u nog steeds een abonnement heeft. U heeft het mailtje nog, waarin u het abonnement heeft opgezegd weer naar Tiscali gestuurd en naar I.J. en daar wordt domweg niet op gereageerd. Dit is erg onbeschoft van beide partijen, maar dat is niet anders. Zij willen alleen uw geld en klantvriendelijkheid e.d. komt niet voor in hun woordenboek.

Zoals reeds aangegeven, hopelijk heeft u een ontvangstbevestiging gekregen van Tiscali (of per post, of per email), dan is er helemaal niets aan de hand...... tenzij u halverwege het contractjaar heeft opgezegd. Dan zult u inderdaad het resterende gedeelte van dat jaar nog moeten betalen.

Gr. Hutch