ka
door karel_2 Nov 27, 2017 om 16:07
Geldzaken & recht

Is zwaar geluidshinder door motoren in betonnen plafond op te lossen?

Ik woon boven een fietsenzaak die drie zware motoren met lieren eraan in mijn plafond heeft hangen welke een zware ongelooflijk nare dreun toon geeft in huis iedere 5 minuten. 8 uur lang 5 dagen in de week en ik zit er volledig doorheen. Het is een betonnen appartementencomplex. Dus alles gaat via de muren en plafonds en wordt versterkt vanwege dat mijn kamer een klankkast is. het is contact geluid. Bij de geluidstest was het52 en 62 decibel. de eigenaar heeft een plaatje rubber tegen het plafind gedzet maar het is er niet beter op geworden maar slechter. is hier iets tegen te doen?

1061 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2017 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ze in uw plafond hangen, haalt u ze toch simpel weg?

Bestudeer deze tabel van de decibellen eens.

http://lichtbeeldgeluid.nl/geluid/akoestiek/hoe-hard-klinkt-een-decibel/

jo
door jorisw - Nov 27, 2017 om 18:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen een stukje rubber tussen motoren en plafond zal niet helpen zolang de bouten nog steeds in het beton zitten. De enige oplossing is om de boel mechanisch te ontkoppelen van het beton. Het lijkt me in dit geval niet echt moeilijk eerlijk gezegd. De fietsenzaak kan een constructie maken die op de vloer staat en met bovenin de motoren. Dan is het volkomen ontkoppeld van jouw vloer.

ro
door ron503 - Nov 27, 2017 om 19:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel zo dat als de fietsenmaker er al was voordat u er kwam wonen u had kunnen weten dat er geluid zou kunnen zijn. Als de fietsenmaker er na u is gevestigd dan dient de fietsenmaker de geluidsoverlast tot een minimum te beperken maar muisstil zal het nooit worden.

Ge
door Genee - Nov 27, 2017 om 19:07
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer die ruimte van de fietsenmaker bij het appartementencomplex hoort zou u eens na kunnen gaan of hij die motoren wel aan het plafond mag hangen.

ne
door neodutchio - Nov 27, 2017 om 19:09
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn speciale pluggen in de markt die trillingen kunnen verminderen. U bent wel afhankelijk van de bereidwilligheid van de fietsenmaker.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 27, 2017 om 23:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik woon boven een fietsenzaak die drie zware motoren met lieren eraan in mijn plafond heeft hangen
Dus de fietsenmaken moet bij u aanbellen om naar binnen te mogen want de lieren met motoren hangen aan uw plafond, zo schrijft u.

Ik gok dat ze aan zijn plafond hangen wat hoogstwaarschijnlijk uw vloer zal zijn.

sw
door swat1500 - Nov 28, 2017 om 00:18
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Woont u in een huur- of een koopwoning? Huurt u dan moet u bij uw huurbaas aankloppen. Hij dient te zorgen voor een ongestoord woongenot. Betreft het een koopwoning dan moet u bij de rechter zijn. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in.