ro
door rosmo37 Feb 23, 2011 om 13:40
Geldzaken & recht

Jaaropgave kwijt...HELP!!!

Hoe het mogelijk is weet ik niet, maar ik ben de Jaaropgave van mijn man kwijt. Hoe/waar kan ik z.s.m. een nieuwe jaaropgave halen? Is de salarisbrief ook goed om de ink.belasting in te vullen> van welke maand dan?>

65831 9 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 23, 2011 om 13:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij het invullen van de belasting bij electronische aangifte kan je ervoor kiezen dat de belastingdienst de bij hun bekende gegevens vast voor je invult. Dat is ook het inkomen, waarover loonbelasting is ingehouden.

Vladja

poltol
door poltol - Feb 23, 2011 om 13:46
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u de jaaropgave kwijt bent kunt u het beste een nieuwe aanvragen.
Als dat niet lukt kunt u meestal de loonstrook van december gebruiken.
Op de meeste loonstroken wordt namelijk opgeteld.
Dus ergens staan getallen [loon, belasting, premies, enz] die steeds oplopen per maand, vergelijk maar even per maand dan ziet u wel welke ik bedoeld.
Op de strook van de maand december staan de laatste getallen van dat jaar.
Die kunt u dus gebruiken voor uw aangifte IB.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Feb 23, 2011 om 13:47
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 23 feb 2011, 13:45]Bij het invullen van de belasting bij electronische aangifte kan je ervoor kiezen dat de belastingdienst de bij hun bekende gegevens vast voor je invult. Dat is ook het inkomen, waarover loonbelasting is ingehouden.

Vladja

Dan moet u wel even wachten want deze service komt pas na 1 MAART beschikbaar.

Poltol

marcel75
door marcel75 - Feb 23, 2011 om 14:03
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Poltol,
Dat is het aanstaande dinsdag al.

poltol
door poltol - Feb 23, 2011 om 14:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=marcel75 schreef op woensdag 23 feb 2011, 14:03]Poltol,
Dat is het aanstaande dinsdag al.

@marcel, klopt!!
Maar dat kan ook alleen maar lukken als je DIGI D hebt.

Vr.gr. poltol

vladja
door vladja - Feb 23, 2011 om 14:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat is dan a.s. woensdag.

Dat is waarschijnlijk sneller dan het opvragen van een kopie, als die al verstrekt worden. Vaak staat op de jaargave dat deze maar éénmalig verstrekt worden.

Aangifte kan tot 31 maart 24.00 uur.

Vladja

vladja
door vladja - Feb 23, 2011 om 14:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het is niet moeilijk om een DIGID aan te maken.

Dat kan iedereen, staat netjes uitgelegd stap voor stap.

Vladja

druifje01
door druifje01 - Feb 23, 2011 om 14:30
1712 Antwoorden / 140 Vragen

N.B. Mocht je niet bijtijds over de nodige gegevens beschikken vergeet dan niet om bijtijds om uitstel van de aangifte te vragen. Dat wordt indien gewenst gewoon gegeven.

zo
door zoeker - Feb 23, 2011 om 18:33
78 Antwoorden / 3 Vragen

Over het algemeen bewaard de werkgever zelf ook een kopie van de jaaropgave in het dossier (deed ik zelf iig wel altijd). Is het niet mogelijk om dit bij HR na te vragen? Een kopietje mailen of per post sturen zou je vrijdag al binnen kunnen hebben.