ab
door abcde Apr 24, 2013 om 22:31
Geldzaken & recht

Jasje

Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar is nergens terug te vinden. Wellicht is dit dus een dubbelpost:

Eergisteren kocht ik bij C&A een jasje speciaal voor een uitvaart (vandaag) en daarna te gebruiken bij sommige klanten.

Na afloop fluisterde mijn zus mij in dat het jasje veel te groot is, zij adviseerde mij dit jasje niet meer te dragen.

Ik heb welliswaar alle bonnen nog, maar het jasje is nu 1 dag gedragen en de dichtgenaaide zakken zijn geopend.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen? Het is natuurlijk zonde als dit jasje nu al achterin de kast komt te hangen :-(

777 9 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 24, 2013 om 22:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Flink gaan eten waardoor het jasje wat beter past? ;-)

Terugbrengen kan uiteraard niet meer. Het positieve is dan weer dat het nooit echt duur geweest kan zijn bij C&A. Volgende keer iemand meenemen als je gaat passen, of naar een winkel gaan waar ze je goed kunnen adviseren.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2013 om 22:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is toch niet serieus? Je bent geen onbekende hier op het forum, dus dan weet je best dat je niet meer terug naar C&A kunt met het jasje. De boel stiekempjes belazeren kan ook niet, nog afgezien van de geopende zakken, mag ik aannemen dat de prijskaartjes van het jasje zijn afgehaald.
Anders liep je vandaag pas echt voor gek.

Overigens is er 30 april vrijmarkt, daar kun je het altijd proberen te slijten. Of misschien ken je iemand die handig is met naald en draad wil die het jasje voor je innemen. Of anders er een zwaarlijvige vriendin blij mee maken. Zeg er dan niet bij dat het jasje jou veeeeel te groot is. Dat soort dingen ligt vaak gevoelig.

ltmvz
door ltmvz - Apr 24, 2013 om 22:48
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 24 apr 2013, 22:35]Flink gaan eten waardoor het jasje wat beter past? ;-)

Terugbrengen kan uiteraard niet meer. Het positieve is dan weer dat het nooit echt duur geweest kan zijn bij C&A. Volgende keer iemand meenemen als je gaat passen, of naar een winkel gaan waar ze je goed kunnen adviseren.

Dit lijkt me meer een antwoord voor een theekransje. NIet als antwoord op de vraag.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 24, 2013 om 22:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u er wijziging aan heeft gedaan dan zal u dat of herstellen zonder schade of in winker er op wijzen war u heeft gedaan en zij het daar mee eens dan kan er mischien wat aan gedaan worden, miscien ruilen of een tegoed bon maar dan blijft het toch coulantie want koop is koop. Misschien een tegoedbon?

stacey
door stacey - Apr 24, 2013 om 23:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=abcde schreef op woensdag 24 apr 2013, 22:31]
Na afloop fluisterde mijn zus mij in dat het jasje veel te groot is, zij adviseerde mij dit jasje niet meer te dragen
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen? (

Ik zou die zus zeggen zich met d`r eigen garderobe te bemoeien ;-)
Als zij hem past kun je hem haar cadeau doen.

Jij vond het goed zitten en goed staan dus snap niet dat je je er nu ineens druk over maakt dat het Volgens je zus te groot Zou zijn......

Even langs kleermaker en wat laten innemen als je het niet in de kast wilt laten hangen omdat je zus het te groot vind......

emcede
door emcede - Apr 24, 2013 om 23:15
960 Antwoorden / 4 Vragen

Is dit een serieuze vraag? Je hecht dus meer waarde aan de mening van je zus dan aan je eigen mening... Als dat werkelijk zo is, heb je een groter probleem dan alleen dit jasje.

Terugbrengen is geen optie, maar dat wist je natuurlijk best (wat zou je er zelf van vinden als je in de winkel een nieuw kledingstuk kocht dat al door iemand gedragen is?...). Dus blijft over:
- lekker blijven dragen
- verkopen, bv. via Marktplaats
- achter in de kast hangen
- in de kledingzak stoppen
- naar een tweedehandswinkel brengen

ab
door abcde - Apr 24, 2013 om 23:36
146 Antwoorden / 11 Vragen

Uiteraard is het niet mijn bedoeling om de boel te belazeren. Ik hoop alleen dat iemand wellicht een goed idee heeft, zoals bijvoorbeeld een kleermaker (dank voor het idee!).

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Nog even voor de goede orde: mijn zus is geen zeurpiet. Dat ze mij dit vertelde is omdat ze dit meende. Dit is eigenlijk voor het eerst sinds onze puberteit 25 jaar geleden :-)

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2013 om 00:14
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Een ietsje in laten nemen is een best idee en....we hebben tegenwoordig best veel Turkse kleermakers die heel handig zijn of zaken die zich de Gouden Schaar noemen. Talloze mogelijkheden.

@jorisw, wat een rare opmerking dat je bij C&A nooit echt duur kan zijn. Ze verkopen ook kleding van Nederlandse ontwerpers, weliswaar in kleine serie, maar hangt wel degelijk een prijskaartje aan, hoor. Ik bedoel dus "duur"; prijskaartjes hangen aan al de artikelen.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2013 om 09:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geef het eg, dan bent u er vanaf.