wa
door wanhopig Feb 9, 2004 om 14:58
Geldzaken & recht

K4lotto

begin vorig jaar heb ik op straat mijn handtekening gezet bij een verkoper van k4 loterij bij thuiskomst had ik eigenlijk al spijt en heb via een aangetekende brief mijn deelname stop gezet en machtiging tot autom.incasso ingetrokken bij de rabobank ook seletieve stopzetting laten doen nu krijg ik na 8 mnd een brief van incassoburo en moet408.00 euro betalen wat moet ik nu doen? mijn bewijsje van aantekenen kan ik na al die tijd nergens meervinden help a.u.b.

330 6 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:37
504 Antwoorden / 8 Vragen

heeft u in de afgelopen maanden nooit wat eerder vernomen van K4?
Het is wel erg vreemd dat ze pas naar 8 maanden en dan oon nog eens gelijk via een incasso bureau weer contact met u zoeken.
Belt u het incasso bureau eens over deze ganf van zaken, deze handelen slecht in opdracht van de klant (k4) en zullen moeten aantonen dat u vaker schriftelijk benaderd bent door k4 om tot betaling over te gaan, en u had dan reeds eerder stappen kunnen ondernemen.
Ik zou zelf nooit betalen als ik zeker wist dat ik in mijn recht stond, zeker met dit soort bedrijfen waar de laaste tijd veel ophef over is.
Misschien wel slim om ook het incassobureau te melden dat u niet bereid bent om te betalen en de redenen hiervan,algelopen zaterdag was een soort gelijk iets op de tv bij Kassa, en daar liet men zien dat dit soort zaken na aandringen van de klant vaak stopt wordt gezet, doe hier u voordeel mee..
Groet: Gery

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:37
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ook betreft het ook hier om een illegale loterij. Voor meer info kunt kijken op deze site of opwww.stichtingdeombudsman.nl Succes.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:37
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ook betreft het ook hier om een illegale loterij. Voor meer info kunt kijken op deze site of opwww.stichtingdeombudsman.nl Succes.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:37
504 Antwoorden / 8 Vragen

p.s. Omdat de meeste lorerijen een postbusnummer hebben en niet veel mensen weten dat je ook daarheen een aangetekende brief kan heen sturen, het volgende: Is het mogelijk een aangetekende te versturen naar een postbusadres? Ja, dit is mogelijk. De geadresseerde vindt dan een kaart in zijn/haar postbus dat er een aangetekend stuk is verkrijgbaar is bij de balie. Op vertoon van legitimatie of machtiging zal dit worden uitgereikt. Dit komt van www.tpgpostbusiness.nl/faq/Aangetekend/Algemene_Productinformatie.html Succes, Gery.

ar
door ariwo - Apr 16, 2004 om 12:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

De K$ lotto is een duitse lotto en die is in Nederland illegaal. Nog niet zolanfg geleden heeft kassa hier uitgebreid aandacht aan besteed. Op deze site staan zelfs de voorbeeldbrieven naar de loterijen en de bank.
Aangezien de loterijen illegaal zijn en dus misbruik hebben gemaakt van hun machtiging betaald de bank als het goed is de via hun betaalde bedragen terug.
Ik kan me niet voorstellen dat een incassobureau (wat trouwens slechts een vereldelde administratieve afdeling is, zij mogen iets zonder gerechtelijk becvel en een deurwaarder) hier risico's mee gaat lopen.of tijd aan gaat verspillen.

Mijn raad, lees de info op de site van kassa goed door (incl de voorbeeldbrieven. Dan heb je een stok om mee te slaan) en neem contact op met het incassobureau.

LEUKE TIP. ALS ZE JOU LASTIG BLIJVEN VALLEN EEN TEGENVORDERING INSTELLEN I.V.M. DE TIJD DIE JE ERAAN KWIJKT BENT AD € 50,00 PER UUR)

ARIWO

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:37
76 Antwoorden / 0 Vragen

Hello, 2 zaken zijn hier van belang. Gerri heeft gelijk dat ze moeten kunnen aantonen dat ze (meerdere malen) een poging hebben gedaan je te verzoeken tot betaling. Ik neem tevens aan dat K4 lotterij je geen contract heeft terug gezonden, of een deelname bevestiging. Mochten ze dit wel hebben gedaan dan nog moet je naar die voorwaarden eens kijken. Vaak is hun deelname bevestiging (of vaak het maand rijtje met nummers) een verkapte manier om te kunnen incasseren.
Vraag incassobureau eerst om de stukken en vraag dan evt hulp met een (gratis) 1ste consult bij een juridisch adviseur.