fr
door frusty Jun 24, 2016 om 19:28
Geldzaken & recht

Kan er bij kassa eens een uitzending gemaakt worden over GGN Master Credit?

In 2011 had ik een verschil van mening met Menzis over een vermeend opestaand bedrag. Ik kwam er met Menzis niet uit, zodat deze GGN Master Credit inschakelde. Omdat ik geen zin had in alle intimidatie en bijbehorende sores die GGN op je afschiet, heb ik destijds het bedrag (€93,85) overgemaakt op de rekening van GGN. Dit was in november 2013.

In oktober 2015 kreeg ik onverwacht een Email met opnieuw de rekening, die dus al betaald was. Ik moest lachen en deelde mee dat die bijna 2 jaar terug al betaald was.

Twee weken later lag er een dagvaarding. Ik meteen een advocaat genomen en alle betalingen aan Menzis en GGN op een rij gezet. Uitgerekend hoeveel premie ik moest betalen, hoevveel eigen risico ik betaald had en aangetoond dat de vermeende incasso van GGN al betaald was.

Hoewel alle correspondentie via de advocaat dient te verlopen stuurt GGN een intimiderende Email om toch maar zo snel mogelijk te betalen en zo extra kosten te voorkomen.

GGN opperde in haar repliek dat ik gestorneerd zou hebben. Dat bleek niet uit de rekeningafschriften, dus of GGN dan even wilde aantonen dat ik inderdaad gestorneerd zou hebben? Tevens even vermeld dat zij mijn berekening niet tegenspraken, dus of ze daar ook even op wilden reageren?

Nu, ruim een half jaar na de dagvaarding, blijkt dat GGN mijn betaling van de incasso inderdaad kon traceren. Er was een foutje gemaakt bij de administratie. Tevens beweert GGN dat mijn berekening niet klopt, want de maandpremie bij Menzis zou achteraf in rekening gebracht worden en niet vooraf, zoals ik suggereerde. Daardoor zou ik ruim €93,-- in mijn eigen voordeel gerekend hebben. (dit terwijl Menzis wel degelijk vooraf de incasso voor de volgende maand int)
GGN beweert nu dat er nog een rekening van €200,00 open zou staan aan eigen bijdrage, welke ik op een andere manier betaald heb vanwege te weinig saldo op mijn rekening.

Hoewel de laatste aantijgingen van GGN niet waar zijn en ook niets te maken hebben met de vordering uit 2013, wil men toch dat de rechter mij laat betalen voor de rechtsgang.
GGN stuurt onterecht dagvaardingen en beweert dat ik nog €443 moet betalen.

Wanneer ik naar 'Mijn Menzis' ga, dan zie ik dat er alleen maar een bedrag van €69,-- open zou staan. Het bedrag dat GGN bij mij gevorderd heeft (met extra kosten), maar nooit heeft afgedragen aan Menzis. Verder is alles betaald.

GGN insinueert van alles, maar levert nergens de bewijzen. Het meest lullige is, dat ik tegen de laatste aanteigingen geen verweer kan voeren, want de schriftelijke procedure is beeindigd.

Uitspraak in juli.

3811 17 Rapporteer

Topantwoord

chris74
door chris74 - Jun 24, 2016 om 19:38
564 Antwoorden / 44 Vragen

Voorcontact met de redactie....

contact kassa.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2016 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom kon u geen verweer voeren als u voor de rechter gedaagd bent? En wat doet of deed uw advocaat?

Premies dienen vooruit betaald te worden.

Uitermate onverstandig om aan een incassobureau te gaan betalen, als de vordering onterecht is.

ja
door jackyh - Jun 24, 2016 om 19:49
953 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft een Advocaat in de hand genomen dus laat deze persoon alles afhandelen. Geef schriftelijk door dat alle correspondentie naar uw Advocaat gezonden moet worden.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 24, 2016 om 20:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Laat het vonnis van 1 juli nog weten hier, ik ben wel benieuwd hoe het afloopt.

fr
door frusty - Jun 24, 2016 om 22:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster: voordat ik dat vonnis thuis heb zijn we zeker een maand verder, maar ik zal het hier publiceren.

@Jacky: ik heb dit ook gedaan, maar GGN heeft een bord voor de kop, ze doen wat hen uitkomt. Ze intimideren, dat werkt niet bij advocaten, dus sturen ze berichten om de advocaat heen.

@tijger1: je wordt gedagvaard, dan kun je verweer sturen, dan krijg je repliek op verweer, daar kun je nogmaals op reageren en vervolgens krijgt de eisende partij het laatste woord. Dit om een eindeloos heen en weer schrijven te voorkomen.
GGN deelt eerst niets mee, vuurt wat losse vlodders af, daar kun je dan verweer op afvuren.
Vervolgens als GGN het laatste woord heeft, toveren ze een uit de lucht gegrepen aanname uit de hoge hoed, puur om geen gezichtsverlies te leiden.

Ik heb niet om de dagvaarding gevraagd, GGN heeft toegegeven dat ze achteraf mijn betaling hebben teruggevonden, dus de dagvaarding was voorbarig en valt dus GGN aan te rekenen.
Het is dan vreemd dat GGN via slinkse wijze probeert om mij iets anders aan te rekenen, terwijl dat ook niet klopt, maar enkel en alleen met de gedachte dat de rechter mij moet laten opdraaien voor de gerechtskosten.

GGN voert een zeer slechte administratie, maar dat wordt verdoezeld. Wie de papieren en berekeningen van GGN niet goed checkt, die betaald teveel. Ik zou willen weten hoeveel geld GGN jaarlijks binnenhaalt met hun valse intimiderende praktijken.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2016 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet hoe een rechtzaak werkt. Maar het werkt al niet in uw voordeel dat u onterechte asnmaningen van een incassobureau gaat betalen.

En intimiderende mails? So what? En u hebt toch een advocaat, laat die zijn werk doen.

fr
door frusty Jun 25, 2016 om 19:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nu nog leren lezen! Ik schreef dus dat GGN intimideert om de advocaat heen! Hoe kan de advocaat zijn werk doen als de communicatie niet via hem verloopt? Mijn punt is, dat veel mensen te intimideren zijn, niet dat ik geïntimideerd word, want ik laat mij niet intimideren! Als je wat zwakker in je schoenen staat en niet zo'n uitvoerige administratie voert als ik, hetgeen bij de meeste mensen het geval is, dan betaal je gewoon dubbel. Doordat ik alles op een rijtje kon leggen, kon ik het ongelijk aantonen. Nu komt GGN opeens met leugens aanzetten zonder enig bewijs. Het draait ineens niet meer over de incasso waarvoor ik gedagvaard ben, maar over een totaal andere incasso die helemaal niet bestaat! Hoeveel mensen worden de dupe door onrechtmatig handelen van GGN? GGN hanteert de wet als het hun wel uitkomt, maar lapt de wet aan haar laars als het niet uitkomt. Ik weet uit ervaring dat menig rechter de stukken een beetje doorbladert, maar niet echt doorgrond. Bij het woord "betalingsachterstand" ontstaat een prikkel om niet verder te lezen, maar om meteen maar conclusies te trekken. Dit is hoe het menselijk brein met informatie omgaat. Met name als er overvloedige informatie verspreid wordt in een zaak die om een paar tientjes draait. Zou u, als rechter, serieus naar deze zaak kijken en alle ins en outs proberen te doorgronden? De meeste zaken gaan over mensen die daadwerkelijk achterstand met betalen hebben. Als rechter ga je dat niet telkenmale helemaal doorspitten, vrees ik. Dat worden hamerstukken!

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zo'n uitvoerige administratie voert u overigens niet, want u betaalde een onterechte aanmaning ook omdat u geen zin had in alle "intimidatie" van GGN. Dat schrijft u zelf. Dus blijkbaar stond u wel zwak in uw schoenen.

En als u nu nog intimiderende mails ontvangt, dan stuur u die toch door naar uw advocaat?

Maar u hebt dus ervaring met "bladerende rechters". En ook nog inzicht in het brein van rechters.

fr
door frusty - Jun 25, 2016 om 20:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nee tijgertje,
Ik was al geruime tijd aan het bakkeleijen met Menzis over een vermeende openstaande rekening. Op een gegeven moment zei de administratief medewerker van Menzis dat de incasso, via een geautomatiseerd proces, bij de deurwaarder was beland. Dit was begin 2012.

Door omstandigheden was ik niet in staat om deze slepende kwestie voort te zetten en heb ik in oktober van dat jaar maar betaald om er van af te zijn. Het is kiezen of delen: Of je betaalt gewoon de rekening en het is klaar, of je gaat voor een paar tientjes jezelf maandenlang lopen stressen met rechtszaken, mogelijke inbeslagname van spullen en een registratie bij de BKR. Ik ben een stijfkop, maar soms moet je nu eenmaal buigen vanwege je eigen gemoedstoestand. Het is het niet waard om jezelf zo lang te pijnigen.

Ik had bijna 2 jaar niets meer vernomen en toen kreeg ik te horen dat het bedrag nog steeds open stond en dat ik binnen 14 dagen moest betalen.
Dat schoot bij mij in het verkeerde keelgat en nu zit ik alsnog met de gebakken peren!

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De naam is Tijger1.

Dat schrijft u anders niet. U hebt dus een kwestie met GGN en komt hier met allerlei beschuldigingen aan en wilt dat Kassa daar aandacht aan besteedt.

Maar u betaalt dus zelf onterecht omdat u niet maandenlang wilt gaan lopen stressen voor een paar tientjes terwijl uzelf zo'n goede administratie voert.

Dus een ander moet voor u de kastanjes uit het vuur halen.

Blijkbaar gewoon een hetze.

fr
door frusty - Jun 27, 2016 om 15:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1,
Het ziet ernaar uit dat u een hetze voert tegen mij.
Heeft u er een belang bij om te zanikken over het al dan niet doen van een onterechte betaling?

Hoe dan ook, of die betaling onterecht is, of niet, het doet niet ter zake!
Het gaat er om dat ik betaald had en vervolgens nogmaals de rekening gepresenteerd kreeg vanwege een administratieve fout van GGN, die vervolgens, op zeer intimiderende wijze, er op aandrong om nogmaals te betalen.

Een half jaar na de dagvaarding kon GGN niet hard maken dat die rekening open stond, sterker nog, ze gaven toe dat ik betaald had.
Alsnog wil GGN dat ik opdraai voor de gerechtelijke kosten, wordt ik door GGN neergezet als wanbetaler, en wil men dat ik ga betalen voor een rechtsgang waar ik niet om gevraagd heb en waar ik geen schuld aan heb.
En dat alles voor een onterechte incasso van een luttele €93,00.

U heeft geen enkele positive bijdrage gegeven in deze kwestie.

Ik vind dan ook dat u uwzelf niet meer moet bemoeien met mijn zaak. Maar ja, op iedere fora lopen trollen rond, als u zichzelf graag bezig houdt als een trol, dan is dat aan u.

Kennelijk heeft u niets beter te doen dan mensen af te zeiken.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2016 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zet hier een lang verhaal neer over wat u aangedaan is en volgens uw idee nog aangedaan zal worden.

Blijkbaar mag u alleen beklaagd worden, maar mag er op uw aantijgingen niet ingegaan worden.

Prima hoor.

Maar ik ben niet zo van meehuilen in het bos.

fr
door frusty - Jun 27, 2016 om 17:17
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag was of kassa aandacht wilde schenken aan de praktijken van GGN, want ik denk dat veel mensen gedupeerd worden door de manier van handelen van deze deurwaarder.

De rest was alleen maar toelichting, want de zaak is al onder de rechter en er is een uitspraak op komst, dus kassa kan voor mij zelf niets betekenen. Dat u er een ander verhaal van maakt, daar kan ik niets mee.

Laat verder maar zitten, ik haak hier af.

Het laatste woord is aan u.

aurora1
door aurora1 - Jun 27, 2016 om 17:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een wonderlijke (en beledigende) reacties geeft u op hier geplaatste waardevolle reacties op uw stellingname.
Zoals al een paar keer is geadviseerd: laat de advocaat zijn werk doen.
En inderdaad: voor de vraag om een uitzending te wijden aan GGN moet u bij de redactie van Kassa zijn en daar was u ook al naar verwezen.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2016 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U "haakt" af? Zeer verstandig.

di
door dick zwager - Jan 17, 2017 om 22:27
4 Antwoorden / Vragen

https://www.facebook.com/GGN-mastering-credit-zijn-criminelen-267862356965400/?ref=ts&fref=ts

marita5
door marita5 Jan 17, 2017 om 22:34
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Dirk Zwager , kijk eens na de datum van de topics ,  heeft u ook problemen met GGN of hoe zit dit ? u bent oude topics naar boven aan het halen , is behoorlijk irritant .Daar heeft een vraagsteller niks meer aan .

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dick zwager

Blijkbaar hebt u een probleem met die deurwaarder dat u bij alle oude topics een reactie plaatst.

Compleet zinloos.

Wilt u uw eigen probleem voorleggen, open dan zelf een topic.

marita5
door marita5 Jan 17, 2017 om 22:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

ik schreef al hetzelfde , is irritant .

gerbera
door gerbera - Jan 17, 2017 om 22:37
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Dick Zwager, het zou wenselijk zijn als u niet steeds zéér oude topic's beantwoordt. Deze komen dan weer bovenaan te staan wat zeer hinderlijk is. Dit topic is van juni 2016 en zal best wel opgelost zijn.