an
door annika_1 Sep 4, 2004 om 18:18
Geldzaken & recht

Kan hij een nieuwe eisen? HELP svp

Hoi,


Dit betreft een spoed vraag. Gekocht een navigatiesysteem Tom-Tom 4 dagen geleden i.v.m. nieuwe baan.Nu na 4 dagen is hij stuk, terug naar de winkel en hij wordt opgestuurd en ze hadden geen idee wanneer hij terug is.Zonder dit systeem geen weg te vinden in vreemde plaatsen dus doe voldoe niet aan mijn werk. Dit uitgelegd in de winkel en een nieuwe gevraagd, dit is afgewezen. HELP!!!


Wat nu, welke rechten zijn er? B.V.D.


 


 

612 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas lukt dit niet, volgens het consumentenrecht mag de winkelier in eerste instantie kiezen voor een reparatie, lukt dit dan moet winkelier u een nieuwe geven, mocht dit beide niet lukken dan heeft u vervolgens het recht om u geld terug te eisen.


succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Nogmaal de Tom-Tom zie mijn vorige vraag. Als ik de Tom-Tom in de doos had gestopt en gezegd had dat ik hem kwam ruilen (binnen 8 dagen) of geld terug was het akkoord geweest. Nu vertel je eerlijk dat hij kapot is en BEN JE STRAKS JE BAAN KWIJT.?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2004 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi anika,


Ik kan hier helaas niks anders van maken, zoals ik hierboven al beschreef dit zijn de rechten van de consument en de plichten waar de winkelier zich aan dient te houden.


Wil je meer weten (tevens vind je hier ook het consumentenrecht)
kijk dan eens op de site http://www.staiksterk.nl


tuinfreak

ve
door verwijderd - Sep 5, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag annika,


Het produkt dat je kocht blijkt binnen het eerste halve jaar kapot. Volgens de wet mag je dan als consument aannemen dat het artikel al defect was voordat je de koopovereenkomst sloot. Je mag dan als consument van de verkoper herstel of vervanging eisen. Nergens in de wet staat dat herstel voor vervanging komt. In principe kan, als dat mogelijk is, de koper een keuze maken tussen het laten herstellen of vervangen van een defect produkt. Ik baseer me op artikel 21 lid 1 c. Omdat daar in jouw geval ook nog bijkomt dat er geen sprake mag zijn van ernstige overlast voor de koper (artikel 21 lid 3) had de verkoper op jouw verzoek voor vervanging moeten zorgdragen. Ik zou zeker terug gaan naar de winkel en de verkoper wijzen op de nieuwe wet Koop en Garanties die op 1-5-2003 is ingegaan. De wettekst waarop ik mij baseer tref je aan op:


Wettekst Burgerlijk Wetboek Boek 7


www.wetten.overheid.nl


vink aan: wetten


zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7


Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heel hartelijk bedankt Ton, hier kan ik me heel goed mee redden dus......nogmaals bedankt!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry hoor maar ik zie het probleem niet! Vroeger, ik zeg 3 a 4 jaar terug, waren we heel blij met een STRATENBOEK! Ga een paar weken met dat ding op weg en je weet niet beter meer. Al die moderne techniek is wel leuk (kost ook een hoop centen) maar als het even niet werk is iedereen in alle staten.


Succes, Anita

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer