la
door ladybug Oct 28, 2018 om 08:53
Geldzaken & recht
Kan ik een pup terugnemen die wordt verwaarloosd door het nieuwe baasje

Foto is van de hond!!
Ik heb in mei een nestje gekregen en bij 1 van de kopers is het nu zo dat ze de pup sneaky achter mijn rug wil verkopen. Zogezegd is zij en 1van der kids nu opeens allergisch en heb via-via begrepen dat het nu de 4/5de keer is dat zij dit dus doet. Ik wil het liefst zelf een nieuw huisje vinden. De pup staat nog steeds op mijn naam omdat zij het niet heeft overgezet. Ik had al duidelijk gemaakt dat ze de pup terug kon brengen maar ik blijf maar smoesjes horen. Ik heb geen contract of iets afgesloten maar via Facebook contact met haar gehad. Kan ik nog iets voor de pup betekenen?

5638 24 Rapporteer

Topantwoord

vd
door vdlieuw - Oct 28, 2018 om 09:13
211 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben niet bekend met de regels in deze tak van de dierenwereld maar u zegt dat de pup nog
steeds op uw naam staat, dus is de pup nog steeds van u. Als koper niet wil meewerken, kan koper bewijzen
dat de pup betaald is ? Of was het cash zonder getuigen ?
En als u vindt dat koper de pup verwaarloosd of dat zij u als verkoper heeft voorgelogen, dan zou ik eens met de
(dieren) politie gaan praten over aangifte.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2018 om 09:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Via via en Facebook. En hoe weet u of de pup verwaarloosd wordt?

la
door ladybug - Oct 28, 2018 om 09:42
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ik noch anderen zien haar lopen met de pup noch haar kinderen. Ze woont vlak in de buurt en heb een andere pup in de buurt die ik wel geregeld zie. We hebben gemeenschappelijke vrienden.De pup zit altijd in de bench want nu sloopt hij haar huis en 1van haar kids is doodsbang. Hij poept in die bench  hij is dun en ze heeft hem nog steeds niet laten enten. Ik krijg alleen oude foto's te zien.

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2018 om 09:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ze dan toch in de buurt woont, maar eens een vriendelijk bezoekje brengen en de zaak bespreken en aanbieden om de pup terug te nemen tegen geld terug. Ik neem aan dat als zij 'm verkoopt en de koper wil de pup van je naam afhalen dat je daar bij betrokken wordt, dus lijkt mij een goede reden voor de 1e koopster om de pup maar terug te geven.

Topantwoord

Ge
door Genee - Oct 28, 2018 om 10:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt erop dat de pup niet goed opgevoed wordt.
Maakt spullen stuk en één van de kinderen is bang.
Kan zijn dat de pup, die is nu al zo’n 5 maanden, niet goed opgevoed wordt, kent zijn rang niet en zal die ook niet goed weten als hij alsmaar in de bench zit.
Zou de koper hierop wijzen en proberen over te halen de pup terug te brengen.
De nieuwe koper zal niet blij zijn met een onopgevoede pup.
Geen idee welk ras het is en wat voor karaktereigenschappen daarbij horen.

la
door ladybug - Oct 28, 2018 om 10:11
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb aangeboden om langs te gaan meerdere keren maar ze heeft telkens een smoes klaarstaan. Nu is ze zogenaamd ziek en last van hyperventilatie, gister kwam een wasmachine daarvoor moest ze haar dochter halen. Heb 't haar aangeboden om hem terug te nemen maar nu kan ze zogenaamd niet reageren

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2018 om 10:12
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt iets voor  Sneaky betekenen door deze van de koper terug te kopen.

la
door ladybug - Oct 28, 2018 om 10:13
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja en daar maak ik mij dus ook zorgen over  het is een kruising stafford

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 28, 2018 om 10:23
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als u zeker van uw zaak bent, neem dan kontakt op met de dierenbescherming. Zij kunnen u behulpzaam zijn en bemiddelen zodat u mogelijk de pup terug krijgt.

la
door ladybug - Oct 28, 2018 om 10:33
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja heb 144 gebeld aan de hand van het gesprek ga ik haar nog 1x aanspreken en proberen te overtuigen om de pup te halen. Mocht dat niet helpen maak ik morgen nog een melding. Bedankt voor de tips!

Ge
door Genee - Oct 28, 2018 om 11:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u de dierenbescherming of andere instanties erbij haalt, zal de koper u dat niet in dank afnemen en kunt u het terug krijgen van de pup wel vergeten.

gerbera
door gerbera Oct 28, 2018 om 13:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

En waarom dan wel, als blijkt dat het dier verwaarloosd wordt kan zelfs beslag gelegd worden door de dierenpolitie op aangeven van de dierenbescherming. En of de koper dit niet in dank afneemt is niet belangrijk, het gaat om de gezondheid van het dier.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 14:01
10 Antwoorden / 8 Vragen

Je bedoelt hoe ik het haar niet in dank afneemt dat zij dus nu een 4/5de hond zo behandeld, zij die hond niet goed opvoedt, nog geen enkele keer naar een dierenarts heeft gebracht, last heeft van alles en nog wat en haar kinderen nu ook had ze die hond in 1ste instantie niet moeten nemen of mij gelijk het verhaal vertellen had ik haar nóóit mijn pup verkocht. Achteraf nog horen dat ze een hond die niet met kinderen kan express in huis heeft genomen en die heeft haar kind zijn hoofd gebeten.

Ge
door Genee Oct 28, 2018 om 15:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@ladybug
U heeft het allemaal van horen zeggen.
Ze had de hond niet moeten nemen zegt u, wanneer u zo begaan bent met uw pups moet u betere afspraken maken met de kopers of stoppen met fokken.

Maar u schakelt de dierenbescherming maar in, u krijgt alleen maar meer tegenwerking.
En wat u nu weer beweert over het expres in huis nemen van een kindonvriendelijke hond, u gelooft ook alles.

@gerbera
Wanneer de koper de pup wil doorverkopen zal het met die verwaarlozing wel meevallen, lijkt me dat ze voor een verwaarloosde hond minder krijgt dan ze er voor betaald heeft.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 16:05
10 Antwoorden / 8 Vragen

1 get of your high horse!! met je "horen zeggen, en dan? Zijn mensen die haar kennen denk jij nou echt dat ze daarover gaan liegen en dat ik nu zomaar deze vraag stel?!

2 als een dier niet wordt verzorgd naar behoren dan hoor je indd zoiets als de dierenpolitie of iets te bellen, een pup hoort niet in een bench. Dat jij nou geen hart voor dieren heb die het niet zo goed hebben.

3zij gaat die hond zwz wegdoen want zij en 1van haar kinderen is allergisch en waar ze het achter mijn rug om wou doen ben ik erachter gekomen en haar alweer duidelijk gemaakt dat hij terug kan. De vraag is nu waarom zij daar moeilijk over doet en daarbij niet eens info over die hond geeft. Ze klaagt alleen maar over hem.

4 Je praat NONSENS, niet omdat een hond wel/niet verwaarloosd is kan je hem niet verkopen.

5Ik geloof het omdat het uit haar eigen mond is gekomen en van haar kind nadat ik die hond al naar haar had gedaan. Ze wou der zelfs nog over liegen en hij vertelde de waarheid dat ze die hond in huis heeft gehaald zogenaamd zij.hewgt geen kinderen!!! Had ik dit allemaal eerder zo geweten had ik die pup NOOOOIT NAAR HAAR GEDAAN!

Ge
door Genee Oct 28, 2018 om 17:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Achter uw rug om de pup verkopen.
Moet zij u daarover dan informeren?
Biedt eens €100 meer dan de prijs die zij voor de pup betaald heeft of vraag wat de pup moet kosten. Moet ze soms geld ‘inleveren’ als ze de pup teruggeeft, anders begrijp ik niet waarom ze de pup niet laat terugkopen.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 18:26
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja ik heb een screenshot gekregen van het bericht wat zij op haar eigen pf heeft geplaats en wij zijn gewoon fb vrienden maar ik kan het bericht tot nu zelf niet zien. Nadat de pup weg was ben ik 1x op bezoek kunnen gaan en heb haar toen duidelijk gemaakt van als het niet gaat kan hij bij terugkomen of haar helpen, woon vlakbij! Zij heeft daar toen mee ingestemd en sindsdien blijf ik haar vragen hoe 't gaat om een foto maar krijg niks terug en nu dus dit. Dan heb ik zoiets van laten we erover praten 1ste instantie maar zelfs dan blijven de smoezen komen. En die pup staat op mijn naam nog steeds en is nog steeds niet naar een dierenarts geweest want heb ze vandaag gebeld. Ja 't kan dat ze naar een andere is geweest maar dat lijkt me sterk aangezien die dichtbij zit. En daarom ga ik haar ook geen geld bieden want ik weet ook niet in welke staat de pup is en daarbij durft ze het gesprek niet aan te gaan.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 18:28
10 Antwoorden / 8 Vragen

Dus ik weet zelf niet wat het verhaal is dat ze dan ook zo doet. En mocht er iets met die pup zijn of gebeuren daarna nog wil ik daar geen problemen mee krijgen omdat men die hond niet kan/wil opvoeden.

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2018 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Wij zijn gewoon nog vrienden”. Grappig, ik zou dan weleens willen weten hoe u over uw vijanden praat. Maar ja, “feestboek vrienden”.

U doet een pup weg, en vindt dat de nieuwe eigenaar steeds verantwoording aan u moet afleggen? Had hem dan gehouden.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 19:37
10 Antwoorden / 8 Vragen

Tijger1 ik zie dat begrijpend lezen een dingetje voor je is, ik wens liever geen reacties meer van je te lezen  Fijne avond verder!!!

aurora1
door aurora1 Oct 28, 2018 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ladybug, u gaat er niet over hoe en door wie gereageerd wordt en ook niet over óf gereageerd wordt. Stop met die broodfokkerij dan heeft u ook dergelijke "problemen" op basis van roddel en achterklap niet. U gaat verder ook niet over honden die verkocht zijn.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 06:43
10 Antwoorden / 8 Vragen

Aurora1 voor jou hetzelfde  ga lekker naar een opticien ofzo.!!

la
door ladybug - Oct 28, 2018 om 16:10
10 Antwoorden / 8 Vragen

Nou heb contact met een familielid gehad en die gaat nu proberen om te kijken of die pup weer naar mij kan komen. Hopelijk kan ik zelf deze x een écht goed huisje vinden want heb met de rest gewoon redelijk goed contact. En bij hun gaat het gelukkig wel goed.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2018 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zorgt u er eigenlijk voor dat er nestjes komen met honden die niet met kinderen kunnen zijn? Zijn er al niet genoeg gevaarlijke honden, die als het echt fout gaat, afgemaakt worden?

De asiels zitten vol met die beesten.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 16:51
10 Antwoorden / 8 Vragen

Pardon?!?! Misschien eerst beter lezen!!!NERGENS STAAT DAT DIE PUP AGGRESIEF IS NOCH PRAAT IK OVER MEERDERE NESTEN!! LEZEN VOOR JE REAGEERT!!

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2018 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is hier niet de bedoeling om te schelden. U schrijft zelf dat die hond niet bij kinderen kan. . Achteraf nog horen dat ze een hond die niet met kinderen kan express in huis heeft genomen en die heeft haar kind zijn hoofd gebeten.

la
door ladybug Oct 28, 2018 om 18:20
10 Antwoorden / 8 Vragen

Beter misschien naar een opticien gaan!! Fijne avond verder!!!

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2018 om 18:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een ordinair gedoe.

gerbera
door gerbera Oct 28, 2018 om 21:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mensen we maken er een puinhoop van met zaken die totaal niets met de originele vraag te maken heeft. Een pup die van nature een gevaar voor kinderen is bestaat niet. Het is de baas die de pup opvoed en met de wijze waarop  de betrouwbaarheid van het dier bepaald.

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2018 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die beesten worden afgemaakt. En niet hun baasjes. De dierenasiels zitten vol met die pitbulls en staffies.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 06:45
10 Antwoorden / 8 Vragen

Gerbera vind het aardig dat je reageert maar was niet nodig hoor. Tijger1 verwijs ik nogmaals naar een opticien want heb nergens gemeld dat de pup agressief is. Men heeft blijkbaar moeite met lezen!!

aurora1
door aurora1 - Oct 28, 2018 om 22:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u een broodfokker? En zelfs van (kruising) vechthonden?
En nu vinden dat 1 van die slachtoffers niet goed behandeld wordt, dwz volgens wat u van opvoeden en behandelen vindt. Dat hoort u dan via-via en op allerlei andere vage manieren? En het gaat ook nog via Facebok allemaal?
Stop de hand in eigen boezem en stop met die broodfokkerij en al helemaal van dat genre (vecht)honden. Dan bent u goed bezig. Het is nmm nu dat de pot de ketel verwijt.
Ik begrijp ook van e.e.a  dat u in honden handelt. Dit is een website voor consumentenvragen. U kunt vermoedelijk beter terecht op de site higher level, die is voor ondernemers.

sw
door swat1500 - Oct 28, 2018 om 23:11
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Een hond is net al ieder dier voor de Wet een goed. Een dier is geen registergoed. Van belang is dus op welke wijze het dier is verkocht. Als de dame in kwestie voor de pup heeft betaald is hij haar eigendom geworden. Als er verder geen overeenkomst is opgesteld met bepaalde voorwaarden voor de aankoop dan is er geen wettelijk recht om de hond terug te eisen of een verplichting voor de koper om de hond terug te geven.
Als er een vermoeden bestaat dat een dier verwaarloosd wordt kan dit bij de politie gemeld worden.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 06:39
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb niemand wat verplicht!! Laat dat duidelijk zijn!! Ik heb gewoon normaal met haar gesproken en achteraf kom ik erachter dat mevr veel liegt en dit soort dingen vaker heeft gedaan! En nee is geen broodfok is me 1ste en laatste nest, niet dat dat van belang is!!! Het gaat hier om een pup van nog net geen 6maanden die niet naar behoren opgevoed wordt als ik naar alles kijk. Hij poept nog steeds in de bench, haar dochter zie ik bijna altijd buiten en zij heeft telkens last van alles en nog wat  Dan lijkt het mij normaal dat ik aan haar vraag of het gaat en haar voorstel om die pup terug te nemen want zij verzorgt hem Nogmaals NIET NAAR Behoren! En dan achteraf van andere horen dat ze die pup dus wil verkopen maar mij zegt ze niks! En voor mij is dat gewoon verdacht en lijkt 't erop dat ze de pup gewoon niet wil. Kan, maar heb dan zoiets laat mij hem dan halen of iets maar nu wilt ze zogenaamd bang spelen terwijl zij en haar kind ook allergisch zijn.

sw
door swat1500 Oct 29, 2018 om 13:55
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U mag vragen of u de pup terug mag kopen van haar. Zij is niet verplicht de pup aan u terug te geven of te verkopen. Zij mag zelf beslissen aan wie en voor welke prijs zij de pup (door) verkoopt.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 19:37
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja dat kan allemaal maar dan zou het ook wel fijn zijn dat ze naar de dierenarts al gaat om hem dan nog te enten, hem daarbij van mijn naam afhaalt en mij als dat mogelijk is de kans geeft om met nieuwe eigenaar in contact te komen. Heb met de andere eigenaren geen enkele probleem. En heb 't aangegeven maar hoor nu dat ze bang is en dat ze boos is. Terwijl ze daar waarschijnlijk gewoon schuldig voelt want heb haar niet bedreigd niks en ik mag pissig zijn na alles wat ik achteraf heb geleerd. Want voel mij enigszins ook schuldig want hij had bij iemand kunnen zitten die hem net zo goed behandeld als de andere pups worden behandeld!

sw
door swat1500 Nov 2, 2018 om 01:44
3795 Antwoorden / 0 Vragen

De huidige eigenaar van de pup kan nergens toe verplicht worden door u. Na ontvangst van de koopsom is het beschikkingsrecht volledig overgegaan op de koper  Het feit dat uw naam nog op enig bij de pup geleverd document staat geeft u geen enkel (extra) recht.

gerbera
door gerbera - Oct 29, 2018 om 09:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

En dan achteraf van andere horen dat ze die pup dus wil verkopen maar mij zegt ze niks!

Misschien een tip, laat via een kennis van u de pup kopen zodat u deze weer terug krijgt. Probeer daarbij zo dicht mogelijk bij de prijs te blijven die de 1e koper aan u heeft betaald. Probleem dan misschien opgelost.

Ge
door Genee Oct 29, 2018 om 09:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

TS gaat geen geld betalen zegt ze, ze weet niet hoe de pup er aan toe is.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 10:03
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ts gaat geen geld betalen zolang zij niet weet hoe de pup eraan toe is!! "niet voor mij antwoorden aub!!
Aangezien ze het gesprek zelf niet eens durft aan te gaan heb ik iemand van haar kant kunnen spreken en later hoor ik hopelijk wat meer

Ge
door Genee Oct 29, 2018 om 10:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zie

DOOR  LADYBUG 28 OKT. 2018 OM 18:26
6 ANTWOORDEN / 8 VRAGEN

En daarom ga ik haar ook geen geld bieden want ik weet ook niet in welke staat de pup is en daarbij durft ze het gesprek niet aan te gaan.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 10:47
10 Antwoorden / 8 Vragen

Duhh  als mevr NOGMAALS HET GESPREK NIET AAN WIL GAAN VALT ER NIETS TE BIEDEN!

aurora1
door aurora1 Oct 29, 2018 om 12:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dergelijke reacties en een dergelijke toon lusten de honden geen brood van.
U bent een handelaar, dit is een consumentenforum.
U kunt terecht op het forum voor ondernemers.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 14:17
10 Antwoorden / 8 Vragen

Je lijkt me uit je reacties geen dergelijk persoon met een dergelijk leven. Leuk hé?! Internettrol!!

aurora1
door aurora1 Oct 30, 2018 om 00:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is een "dergelijk leven"?
Ga naar het forum voor ondernemers,  daar hoort dit verhaal thuis. U kunt daar dan ook beter een andere toon aanslaan als u iets wilt bereiken.

la
door ladybug Oct 30, 2018 om 01:13
10 Antwoorden / 8 Vragen

Oooh nu moest ik jou serieus nemen?! Heb jouw hulp niet meer nodig hoor!!

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2018 om 09:20
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@ladybug,
ik vind het fijn te lezen dat u na overdrage van een pup wilt weten hoe het dat diertje vergaat.
Misschien heeft u iets aan deze link:
https://hondenbescherming.nl/contact/

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 10:04
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja bedankt  is voor een paar mensen moeilijk te bevatten, geen wonder dat er spreekwoorden bestaan waarvan het dier beter is dan de mens!!

aurora1
door aurora1 Oct 29, 2018 om 12:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, broodfokken is echt niet diervriendelijk hoor en al helemaal niet van vechthonden. Die belanden meestal uiteindelijk in dierenasiels. Niets diervriendelijks aan. U lijkt het tegenovergestelde van uw eigen bewering te zijn. Gelukkig bent u slimmer dan de anderen hier op dit forum die moeilijk broodfokken en uw toon kunnen bevatten.
 Bent u al op het forum voor ondernemers geweest?

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 14:18
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ach, jij hebt zeker niet genoeg liefde gekregen in je jeugd! Het is triest wat je doet!!

Topantwoord

audb
door audb - Oct 29, 2018 om 14:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De pup is gechipt (wertelijk verplicht zo niet dan zit u goed fout) en dan moet er een paspoort zijn en als u die in bezit heeft dan kan u de pup terug halen.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 19:35
10 Antwoorden / 8 Vragen

De pup is inderdaad gechipt en geënt naar behoren door mij maar ik heb alles in goed vertrouwen meegegeven. Het is in feite niet mijn hond behalve nog op de chip.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 19:45
10 Antwoorden / 8 Vragen

Het ging mij er meer om dat zij zeg maar nu de koop een soort van wil terugdraaien maar op haar manier en hoe de pup nog op mijn naam staat en niet naar behoren wordt behandeld of ik daar wat aan kan doen.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 29, 2018 om 15:02
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mensen laten we nou eens ophouden met de discussie, en het uitlichten van zinsnedes uit het relaas van de TS.  Het zou ineens al een agressieve pup geworden zijn, de TS een broodfokker(ster) zou zijn en er geen geld voor over heeft de pup terug te nemen maar wordt e.e.a. wat verzorging van het dier betreft onderschat. Het risico dat een dier loopt wanneer deze op jonge leeftijd te weinig beweging krijgt is dat deze op latere leeftijd last van gewrichtsaandoeningen kan krijgen. Deze kunnen zodanig pijnlijk zijn dat de hond door de pijn agressief kan worden. Daarnaast is het onthouden van de nodige injecties zeer dom en zeker niet t.b.v de gezondheid van het dier. Kan mij daarom voorstellen dat de TS zich zorgen maakt over het welzijn van het dier. De lachende derde is straks de dierenarts die het dier steeds weer moet oplappen, wat voor de eigenaar dan weer te duur wordt en het dier naar het asiel wordt gebracht.

la
door ladybug Oct 29, 2018 om 19:43
10 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt, daarom ga ik er niet inhoudelijk op in. Men is brutaal om de achterste van me tong te willen zien. Met een gewone vraag was men veel wijzer geworden dan als lompe kippen proberen te blaten!

la
door ladybug - Oct 29, 2018 om 19:48
10 Antwoorden / 8 Vragen

Het ging mij er meer om dat zij zeg maar nu de koop een soort van wil terugdraaien maar op haar manier en hoe de pup nog op mijn naam staat en niet naar behoren wordt behandeld of ik daar wat aan kan doen. Helaas is voor een paar mensen begrijpend lezen een hele kunst!! En daarbij is het lekker makkelijk om interessant te willen doen maar als je gewoon fatsoen in je flikker had  had je me ook gewoon normale vragen kunne stellen zoals de meeste dat gedaan hebben!! Mensen met aannames krijgen de reactie die ze behoren te krijgen!! Hou niet van internetgangsters!!

la
door ladybug - Oct 29, 2018 om 22:16
10 Antwoorden / 8 Vragen

Nou heb ik gebeld maar blijkbaar moest ik anoniem bellen omdat we zogezegd een conflict hebben. Heb der een foto bijgezet hoe hij er nu uitziet.

gerbera
door gerbera Oct 30, 2018 om 11:13
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De lichaamstaal zegt mij genoeg, het dier komt weinig in beweging en heeft een "vaste" zithouding. Ook de "hangende" kop met platte oren en ingevallen schoft geeft mij te denken. Zou het dier wel eens in de flank losstaand willen zien.

la
door ladybug Oct 30, 2018 om 11:16
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja mevr is gaan liegen zogenaamd stuurde ze foto's maar dat waren foto's die ik naar iedereen heb gestuurd! Dus mevr gelooft haar zusje maar denk dat ze zelf wel inzag dat ze fout bezig was dus heeft ze de pup meegenomen. En mij nu ook geblokt want ze had 't lef om €300 te vragen!! En zij wil die pup zien en opeens had ze er geen zin meer in  Deze mensen wonen in delft bij 't rode dorp en de pup heet tyson!!

la
door ladybug - Oct 30, 2018 om 11:19
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja mevr is gaan liegen zogenaamd stuurde ze foto's maar dat waren foto's die ik naar iedereen heb gestuurd in 'tbegin (puppy foto's) ! Dus mevr gelooft haar zusje maar denk dat ze zelf wel inzag dat ze fout bezig was dus heeft de zus de pup meegenomen. En mij nu ook geblokt want ze had 't lef om €300 te vragen!! En ik wou die pup zien en opeens had ze er geen zin meer in Ojaa vooral nadat ze aangaf dat zij met die hond wel naar de dierenarts zou gaan en ik haar zei van "oooh dus ik had toch wel gelijk wat je zusje betreft en toe had mevr geen zin meer in het gesprek en zou ik gezegd hebben dat de hond van mij is  wat niet eens het geval is.. Deze mensen wonen in bij  en de pup heet tyson!!

[Redactie: adresgegevens verwijderd]

la
door ladybug - Oct 30, 2018 om 11:41
10 Antwoorden / 8 Vragen

Nuuu net net hoor ik dus dat zij die pup ook sloeg  ik ben zo fucking pissig en was zo een brutale wijf bij 144 ongelooflijk terwijl als ze mijn melding gewoon had aangenomen kon die pup nu een échte goed huisje hebbn

brainless
door brainless - Oct 31, 2018 om 09:58
324 Antwoorden / 0 Vragen

.....maar u zegt dat de pup nog steeds op uw naam staat, dus is de pup nog steeds van u.

Dit is niet het geval...
Registratie op naam (paspoort en/of chipinstantie) is in nederland geen eigendomsbewijs (zoals bij motorvoertuigen).
Het op eigen naam zetten van een dier is ook niet verplicht in Nederland.
Ik heb meerdere dieren (hond, 3 katten en 3 paarden) en alleen 2 katten staan op mijn naam.

la
door ladybug Oct 31, 2018 om 18:42
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ja bedankt voor het antwoord heb de pup inmiddels van mijn naam afgehaald en kan alleen maar hopen dat hij een betere plekje vindt  En pups geboren na 2013 volgens mij zijn verplicht om geënt te worden.

la
door ladybug Oct 31, 2018 om 19:43
10 Antwoorden / 8 Vragen

En heb nergens gezegd dat de pup van mij is omdat hij op mijn naam staat!!

brainless
door brainless Oct 31, 2018 om 19:54
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat u dat niet gezegd heeft, maar een andere reageerder (vdlieuw )  wel.
Vandaar dat ik dat verder wilde verklaren.

sira
door sira Oct 31, 2018 om 20:10
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Een pup enten is niet verplicht, alleen het chippen is vanaf 01-04-2013 verplicht gesteld. Ik wil nog wel iets kwijt over uw wijze van reageren naar forumleden hier. Als de antwoorden u niet aanstaan dan heeft u nog geen reden om, in mijn ogen, onbeschoft te reageren, ongeacht of de leden een goed of een verkeerd antwoord geven. Verloochen nooit uw afkomst! Vaak is het beter ergens niét op te reageren, dan er negatief op te reageren. Overigens vind ik het onverstandig om te gaan fokken met (x)staffords, wetende dat dergelijke rassen vaak in asiels terecht komen, maar ook een ras waar steeds meer mensen een aversie tegen krijgen. Sommige rassen hebben nu eenmaal een bepaald DNA. Al wordt er niet getraind met bordercollies, herders etc., toch zit het drijven in hun DNA. Een jachthondenras zal blijven jagen/apporteren. Zo zijn er nog vele andere rassen te noemen. En bij een vechthond zit helaas het aanvallen/doden in het DNA. Ze kunnen nog zo lief zijn, maar in bepaalde situaties kan hun oorsprong naar boven komen.