Fe
door Fethi Feb 20, 2016 om 14:18
Geldzaken & recht

Kan ik huurtoeslag terug krijgen van oktober en november ivm een huur achterstan

Ik heb mijn huur toeslag niet ontvangen van de maanden oktober en november ivm een huur achterstand maar die is inmiddels betaald krijg ik het nu terug met terugwerkende krachten ?

1670 6 Rapporteer

Fe
door Fethi - Feb 20, 2016 om 14:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kan iemand mij helpen met een antwoord

tappie
door tappie - Feb 20, 2016 om 14:41
289 Antwoorden / 82 Vragen

Je hebt geen huurtoeslag gehad ivm een huurachterstand, de belastingdienst heeft in principe toch niets met je woningbouwvereniging te maken.Kan het zijn dat je schulden hebt bij de belastingdienst en dat ze je huurtoeslag inhouden om je schulden te betalen?

Fe
door Fethi Feb 20, 2016 om 15:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb geen schulden mee ik had een achterstand op me huur en heb alles nu opgelost alleen mis ik mijn huurtoeslag van de maanden oktober en november kan ik dat terug krijgen ?

Topantwoord

getty
door getty - Feb 20, 2016 om 15:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Over welk jaar heb je het?

Fe
door Fethi Feb 20, 2016 om 15:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

2015 oktober en november

getty
door getty Feb 20, 2016 om 15:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als je tzt je definitieve afrekening/aanslag krijgt en deze maanden niet zijn uitbetaald vanwege je huurschuld, kan je bezwaar aantekenen met de betaalbewijzen.

Fe
door Fethi Feb 20, 2016 om 15:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok ik ga het proberen hartelijk bedankt voor uw antwoord.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2016 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft de WBV dan contact opgenomen met de belastingdienst om door te geven dat u een huurachterstand had? Wonderlijk. En hebt u dan de toeslag van december wel gehad?
U kunt natuurlijk ook gewoon even met de afdeling toeslagen bellen en vragen hoe het zit.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 20, 2016 om 16:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou maandag even bellen met de belastingdienst als ik u was. Misschien gaat het dan wat sneller.
0800 0543 (gratis)

ha
door halex - Feb 21, 2016 om 01:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De huurtoeslag stopt niet als u een huurachterstand hebt. Er is dus iets anders aan de hand. Of u had een betalingsachterstand bij de Belastingdienst en die is verrekend met de maanden oktober en november (kan alleen als de achterstand een toeslag betreft). Of uw verhuurder heeft beslag op de huurtoeslag gelegd omdat u een behoorlijke achterstand had. In beide gevallen is de toeslag met een schuld verrekend en krijgt u die niet ook nog eens uitbetaald.