ma
door maridrie Sep 3, 2009 om 18:24
Geldzaken & recht

Kan ik nog guldens (munten) inleveren?

Ik heb nog wat guldens in muntstukken, kan ik die nog ergens inwisselen?

20177 14 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 3, 2009 om 18:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Guldenmunten kunt u bij de Nederlandsche Bank niet meer omwisselen voor euro’s.

vladja
door vladja - Sep 3, 2009 om 18:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zilveren munten als rijksdaalders, guldens en herdenkingsmunten, kunt u hier evenmin omwisselen.

U kunt deze zilveren munten omwisselen bij de Koninklijke Nederlandse Munt in Utrecht of bij munthandelaren.

Opgave: Nederlandse Bank

http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vragen/vragen-over-guldens-inwisselen/auto148094.jsp

Vladja

kenwel2
door kenwel2 - Sep 3, 2009 om 18:44
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag, maridrie: guldens kun je alleen nog kwijt bij munthandelaren, verder kun je er (volgens mij)  nog mee betalen bij free record shop (als je tenminste van muziek of dvd houdt)

Mvgr. Henri

vladja
door vladja - Sep 3, 2009 om 19:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De Free Record Shop neemt geen guldens meer aan:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article1012455.ece/Free_Record_Shop_blijft_met_guldens_zitten

Gepubliceerd op 27 oktober 2005 00:00, bijgewerkt op 21 januari 2009 03:22

http://www.mr-online.nl/content/view/81/190/

Ze blijven er zelf mee zitten.

Vladja

kenwel2
door kenwel2 - Sep 3, 2009 om 21:08
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Vladja,betreffende FRS: duidelijk, thanx!

Gr. Henri

wi
door willes - Sep 4, 2009 om 12:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

U mag mij laten weten hoeveel guldens u nog heeft. Ik heb nl een jukebox die op de oude munten werkt. Ik zou er wel wat willen overnemen. Ik weet niet of u dat ziet zitten.
Ik zie wel een reactie op deze pagina.

ro
door robbievcr - Sep 4, 2009 om 13:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Maridrie,

ik heb ook oplossing: kweet niet hoeveel het er zijn maar ik heb nog een one-armed-bandit, een ouderwetse gokkast en ik mis nog een aantal guldens om de jackpot te vullen, hij werkt alleen op guldens, ik houd me aanbevolen

email: zemaria@live.nl

mvrgr, Robbie

br
door broeren_1 - Sep 4, 2009 om 16:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een hele zak vol.

j.broeren@tiscali.nl

pi
door pier46 - Sep 4, 2009 om 17:03
11 Antwoorden / 0 Vragen

Als het echte zilveren guldens zijn dan is de zilverwaarde hoog.

Laterr zijn de guldens van een nikkellegering gemaakt.

Ik adviseer u een expert te raadplegen.

vladja
door vladja - Sep 4, 2009 om 17:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De zilveren guldens zijn heel goed te scheiden van de nikkellegering guldens. Daar is geen misverstand over mogelijk en hoef je geen expert voor te raadplegen.

Vladja

ma
door maridrie - Sep 5, 2009 om 18:54
11 Antwoorden / 12 Vragen

bedankt allemaal voor de reacties.

ma
door maridrie - Sep 5, 2009 om 18:55
11 Antwoorden / 12 Vragen

willes,

wat voor een munten kunnen er in de jukebox ?

wi
door willes - Sep 19, 2009 om 15:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Maridrie
er kunnen kwartjes, guldens en rijksdaalders in.

wi
door willes - Sep 19, 2009 om 15:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Broeren,
hoeveel is een zak vol.