me
door mevr. Blom Apr 24, 2017 om 12:00
Geldzaken & recht

Kan je een gerechtelijk bevel afdwingen om een inboedel te laten taxeren

Het gaat om een scheiding en verdeling van de woonwagen en de inboedel.
De wederpartij wil geen taxatie. Er is geen samenlevings overeenkomst of iets anders

1139 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2017 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt voor alles naar de rechter, dus ook om een taxatie te laten verrichten.

me
door mevr. Blom - Apr 24, 2017 om 12:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de advocaat niet? Alleen openbare verkoop? en dat is in nadeel van mijn zoon.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2017 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Openbare verkoop? Advocaat? Waar heeft u het over? Is dat spul van het stel samen, dan kan de een of de ander opdracht tot taxatie geven. Of de ander zich iets van die waarde aantrekt, is vers twee.

Topantwoord

ge
door gewicht - Apr 24, 2017 om 12:33
170 Antwoorden / 1 Vragen

Als de tegenpartij dwars blijft liggen kost een rechtsgang mogelijk meer dan het opbrengt. Ben bang dat dit een geval wordt van slikken of stikken.

Topantwoord

fa
door familyman - Apr 24, 2017 om 12:35
888 Antwoorden / 1 Vragen

De woonwagen kan je moeilijk in twee zagen. Dus zal verkoop de enige optie zijn. Of onderling of per openbare verkoop.
Of u gaat naar de kantonrechter en "gaat" voor een zaak, die geld kost, of u probeert er op een redelijke manier uit te komen in een gesprek door derden, of u gaat de wagen verkopen en de helft is voor elk van de strijdende partijen. En dat dàt dan in het nadeel is vaan één van de partijen, tja, waar gehakt wordt, vallen spaanders.

wi
door wilhelmina59 Apr 24, 2017 om 13:41
525 Antwoorden / 0 Vragen

Haha ken een stel waarvan manlief letterlijk alles in twee helften had gedeeld.
En het beelddenken? inderdaad alles dwars door midden.