Ge
door Gerry20 Nov 7, 2021 om 13:50
Geldzaken & recht

Kan KPN zonder mijn toestemming incasseren voor een ons onbekende derde partij?

Ik heb een mobiel abonnement bij KPN met een maandelijkse automatische incasso.
Op de factuur van augustus staat ineens een afboeking van €10,- voor online aankopen. Ik heb geen online aankoop gedaan. In september wordt er weer een online aankoop à €10,- via KPN incasso afgeboekt en ook in oktober.
Kan/mag KPN zonder toestemming van mij een bedrag via mijn automatische incasso voor een derde partij incasseren. Op de factuur staat niet wie die derde partij is.

4077 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 7, 2021 om 13:53
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat is ongebruikelijk,  u zou eens contact moeten opnemen met KPN voor uitleg.

https://www.kpn.com/service.htm

getty
door getty - Nov 7, 2021 om 13:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Begin eerst eens bij kpn te vragen wat dit is, wellicht is het niet wat u denkt.

Donuts
door Donuts - Nov 7, 2021 om 14:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het meest logische is natuurlijk op het KPN forum uitleg vragen over deze incasso.

marita5
door marita5 - Nov 7, 2021 om 14:40
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerry20 ,

U bent niet de enige , plaats uw klacht op klacht.nl , ik lees daar dat het te maken heeft met Target Media , klik op de rode regels .

https://www.klacht.nl/targetmedia/

Lees ook hier ,

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/target-media-onterechte-betaling-552311

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 7, 2021 om 15:19
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Als ook al door collegae gesteld: u kunt dit toch het beste bij KPN vragen resp. daar voorleggen. Al of niet als klacht. Men zal u toch moeten kunnen vertellen waar die afboeking op is gebaseerd en dat het zonder uw medeweten en toestemming niet kan en mag. U kunt o.a. 1200 bellen en zie verder: https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm   Uw klacht indienen bij de gratis service van de consumentenbond is ook mogelijk https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/details en zo de reactie voor u onacceptabel is rest ook nog:
Wellicht ten overvloede: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

Afgezien daarvan toch een vraag: heeft u na de ontdekking gestorneerd?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 7, 2021 om 15:40
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het kan en het mag mits je toestemming gaf.

Er zijn dubieuze die hier misbruik van maken.

Dan denk ik aan de SMS diensten en  gelijkwaardige.

Of ben je gebeld door loterij?

1e keer gratis mee doen en daarna zeggen ze even niet.

KPN vragen waarvoor dat is en die moeten het  bij fraude terug draaien.

Wel is na 3 maanden beetje late reactie.

va
door vanlotjegetikt - Nov 7, 2021 om 17:10
809 Antwoorden / Vragen

Neem eens contact opmet KPN zelf. Zij kunnen nakijken voor wat er wordt geincasseerd en koppel het antwoord van KPN even terug. Wel zo netjes.

mi
door miennaamishaaz - Nov 7, 2021 om 20:03
725 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat mag niet.

Heeft u niet per ongeluk op een SMS-link geklikt?

indien JA, kan het zijn dat u per ongeluk een abbonement voor een of andere onbekende service hebt aangegaan,

het beste wat u kan doen is contact op nemen met KPN en dit ongedaan laten maken

mo
door mof - Nov 8, 2021 om 11:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

DAt hangt van de constructie af. Als de betaling over KPN loopt kan dat. De derde partij brengt kosten in rekening bij KPN die dat dan weer doorrekent aan u. Daarvoor moet u uw contract goed doornemen.

tucker
door tucker - Nov 8, 2021 om 14:12
136 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk even in de app store op je telefoon, misschien heb je je (onbedoeld?) ergens op geabonneerd wat via de provider wordt afgerekend. Mocht dat zo zijn, dan kan je dat daar zien en ook eventueel weer opzeggen.

1paul
door 1paul - Nov 9, 2021 om 08:53
3155 Antwoorden / 0 Vragen

als het goed is kun je dit uitzetten in de app....