druif2010
door druif2010 Jun 24, 2007 om 17:45
Geldzaken & recht

Kinderalimentatie

een vraagje...

hoe kan ik erachterkomen of mijn ex vast werk heeft,zodat ik kinderalimentatie kan aanvragen? hij zelf zal mij dit niet zeggen!

406 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult gewoon naar de rechter moeten gaan, die bepaald de hoogte van de alimentatie, en of hij kan betalen.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

via uw advocaat.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, dat snap ik natuurlijk,maar ben ooit bij een advocaat geweest hiervoor en de sukkel wist me geeneens antwoord te geven hierop! dus gewoon via een andere advocaat dit navragen en hij/zij onderzoekt of mijn ex inmiddels een vaste baan heeft?

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een advocaat inzage heeft in dergelijke informatie lijkt mij persoonlijk stug, tenzij het daadwerkelijk waar is en dan zou ik wel eens willen weten waarom mijn advocaat die informatie destijds niet kreeg.

Inderdaad kun je via de rechter die informatie wel krijgen, maar dan mag je inderdaad met een advocaat in de arm naar de rechtbank, wat niet gratis is. Al krijg je een toevoeging, de maatschappij draagt dan de kosten. Als dan ook nog eens blijkt dat die persoon in kwestie géén vast werk heeft (of dat toevallig nét heeft opgezegd) dan is dat ook nog eens voor nop geweest. Veel efficienter is deze stap wanneer je een donkerbruin vermoeden hebt of concrete aanwijzingen.

Soms werkt observeren gewoon beter. Dat kun je zelf en dat kun je laten doen.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die advocaat onderzoekt niks, uw man is verplicht zijn inkomsten aan de rechter mee te delen in verband met het bepalen van de hoogte van de toe te kennen alimentatie.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dat aangaat is het Scandinavisch model weer eens veel vooruitstrevender dan het onze. Daar bepaalt de lokale overheid in hoeverre de ex-en elkaar alimentatie verschuldigd zijn en heeft deze lokale overheid zelf inzage in de relevante gegevens.

Werd 's een keer tijd dat dat hier ook werd ingesteld.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok, zal mij ogen en oren openhouden! maar het is moeilijk,dat verzeker ik je, en ja, idd...als het blijkt dat mn ex dadelijk zn baan al heeft opgezegd of ontlsagen is, is al die moeite voor niks. ik weet dus niks zeker! zeer zeker moet dit systeem veranderen! als mijn zoon bij zijn vader zou wonen, zou ik het niet meer dan normaal vinden om alimentatie te betalen!maar zo zijn we niet allemaal heb ik her en der al gelezen!

het is verdomde moeilijk om met een minimumloon rond te komen en een vader die niet thuis geeft en het steeds laat afweten! jammer, het kan ook anders! in ieder geval bedankt voor de snelle reacties! ;)

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Informeer eens hier naar je mogelijkheden;

--------Als de ex-partner niet vrijwillig de alimentatie voldoet, dan dient alsnog dit te worden afgedwongen via de rechter.---------

U wilt advies over een bepaald onderwerp? Dat kan, op Gratis Adviseurs krijgt u onafhankelijk, professioneel en snel antwoord op uw vragen

Hebt u een vraag over Kinderalimentatie - Gratis Adviseurs geeft online antwoord.

Onderwerpen;   Zoeken naar kinderalimentatie? Gevonden resultaat

Succes,

ve
door verwijderd - Jun 24, 2007 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt, zal morgen es kijken! ;)