Klachten Post Nl
Inmiddels heb ik zo'n 8 klachten verzonden naar Post Nl. Al maanden wordt post onbehoorlijk bezorgd op mijn adres. Zo heb ik nu al tweemaal een eerste, tweede en zelf eenmaal een derde aanmaning gemist van rekeningen. Eenmaal betrof het mijn hypotheek, die mij zeker per post op de hoogte zou stellen. Van mijn Feenstra abonnement heb ik echter bewijzen, dat zij mij tot drie keer toe de kans hebben gegeven te betalen, maar het na die drie keer bij de deurwaarde hebben gelegd. Ik heb al de brieven NIET ontvangen.
Dit zijn de belangrijke stukken die ik mis, maar ik mis ook geboortekaartjes, verjaardagskaartjes, een huwelijkskaart, kerstkaarten.
Het enige wat Post Nl kan doen is excuses aanbieden, maar zij kunnen niet achterhalen wat er mis is gegaan, dus houden het daarbij. De schade die het bij mij veroorzaakt loopt inmiddels flink op. Voor de deurwaarde mocht ik ineens 70 euro betalen. Ik heb inmiddels per PDF de verzonden brieven Feenstra ontvangen, dus zodoende weet ik zéker dat ik 3 poststukken volledig mis. Ik heb Feenstra verzocht om een klacht bij Post NL in te dienen, maar dit doen zij niet. Post NL geeft mij namelijk aan dat ik als ontvanger geen klacht kan indienen bij de geschillen commissie, dat kan alleen de verzender.
Ik heb contact gehad met het juridisch loket om mijn mogelijkheden hierin te bespreken. Er kan echter weinig, omdat PostNl zich verschuilt achter het beleid waarin zij stellen dat een bepaald percentage post inderdaad niet aankomt.
Een overkoepelende geschillencommissie zou ik kunnen inschakelen. Na heel veel getouwtrek met PostNl heb ik hier gegevens van gekregen. Het aangaan van een klacht bij de geschillencommissie gaat mij echter ruim 25 euro kosten!
Wat kan ik doen zodat Post NL mijn klachten serieus gaat nemen én zodat PostNL eens goed het traject van verzending tot aankomst langsgaat, om helder te krijgen welke postbode de post in de struiken gooit? (een andere verklaring kan ik écht niet meer verzinnen)
Is dit niet allemaal een beetje overdreven? Drie aanmaningen? En de nota voor de hypotheek gemist?
Ik zou maar eens wat machtigingen tot automatische incasso afgeven.
En ja, ik werk bij de post, ben de directeur en heb aandelen.
elk poststuk is voorzien van een een oranje TRIX code (vaak lastig zichtbaar) en grijze tekens met je postcode en huisnummer. bewaar die goed als het regelmatig mis gaat, indien de brief alsnog opduikt.
je klacht melden helpt wel degelijk, hier gaat het ook soms fout, de post wordt wel bezorgd op het juiste huis nummer maar in de verkeerde straat en vice versa. na een melding gaat het dan weer een tijdje goed. je moet echt postnl verzoeken om de postbode aan te spreken en dat doen ze ook.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:21]Is dit niet allemaal een beetje overdreven? Drie aanmaningen? En de nota voor de hypotheek gemist?
Ik zou maar eens wat machtigingen tot automatische incasso afgeven.
En ja, ik werk bij de post, ben de directeur en heb aandelen.
Volgens mij staat in mijn vraag niet ter discussie hoe ik mijn betalingen voldoe, maar of post wel of niet aankomt. Prettig dat u directeur bent, ik woon op Arnhem Zuid, wellicht kunt u wat met mijn probleem? Verder hoef ik van u geen advies of uitleg over werking van een automatische incasso.
Mvg,
Manon2410
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:42]Het voorkomt wel kosten wegens niet-tijdige betalingen.
Dank je voor je advies.
Kan je nog iets zinnigs zeggen over de inhoud van mijn vraag?
[quote=manon2410 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:43] Kan je nog iets zinnigs zeggen over de inhoud van mijn vraag?
Meer dan een klacht indienen, kun je niet doen. Post maakt er de laatste jaren nou eenmaal een zooitje van.
Volgens mij is de beste oplossing om zo snel mogelijk te stoppen met zo'n archaisch systeem dat ooit bedacht is in de 16e of 17e eeuw. Papieren post is een best effort systeem zonder end-to-end controle (je gooit een poststuk in een rode brievenbus en als verzender heb je er geen controle meer over, en de ontvanger weet in veel gevallen niet dat er wat komt en kan dus ook geen feedback geven).
Gewoon gebruik gaan maken van moderne communicatiemiddelen is het meest betrouwbare. Als je papieren post een vergelijkbare betrouwbaarheid wilt geven als elektronische post dan gaat dat een veelvoud kosten en niemand kan checken of de keten echt 100% waterdicht is (dit is overigens niet iets van de laatste jaren, want het komt nog regelmatig voor dat er opeens post van tientallen jaren geleden boven water komt).
Kortom: gewoon afschaffen en normale systemen gaan gebruiken.
Kortom: gewoon afschaffen en normale systemen gaan gebruiken. Legt u eens nader uit wat u hiermee bedoelt. Een normaal systeem is (nog steeds) iets per post verzenden. Zelfs banken, zorgverzekeraars e.a. schrijven een brief per post. Dat e.e.a. automatisch afgeschreven kan worden weet de T.S. ook wel (reactie tijger1). Maar hoe verwacht u in de nabije toekomst de geboorte, overlijdens- en andere berichten dan? "Gezellig" elektronisch? Dat zal naar ik hoop nog lang duren. Rekeningen moeten "originele" rekeningen zijn die men doorstuurt aan b.v. de Zorgverzekering.
[quote=manon2410 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:43][quote=tijger1 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:42]Het voorkomt wel kosten wegens niet-tijdige betalingen.
Dank je voor je advies.
Kan je nog iets zinnigs zeggen over de inhoud van mijn vraag?
Als voorbeeld geeft U aan, dat u van Uw abonnement van Feenstra kunt bewijzen, dat zij u drie keer een kans hebben gegeven te betalen. Dus er is al een hele lange tijd over heen gegaan voordat het bij de deurwaarder is gelegd.
U weet toch dat u dat elke maand moet betalen, dus waarom daar steeds een factuur voor laten sturen. Uw hypotheek zal ook wel elke maand komen. Dus niet ontvangen? Trek even aan de bel. Vandaar mijn advies. En inderdaad de post is tegenwoordig een puinhoop, maar men kan wel voorzorgsmaatregelen nemen, zodat men niet op kosten gejaagd wordt.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:38][quote=manon2410 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:43][quote=tijger1 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 15:42]Het voorkomt wel kosten wegens niet-tijdige betalingen.
Dank je voor je advies.
Kan je nog iets zinnigs zeggen over de inhoud van mijn vraag?
Als voorbeeld geeft U aan, dat u van Uw abonnement van Feenstra kunt bewijzen, dat zij u drie keer een kans hebben gegeven te betalen. Dus er is al een hele lange tijd over heen gegaan voordat het bij de deurwaarder is gelegd.
U weet toch dat u dat elke maand moet betalen, dus waarom daar steeds een factuur voor laten sturen. Uw hypotheek zal ook wel elke maand komen. Dus niet ontvangen? Trek even aan de bel. Vandaar mijn advies. En inderdaad de post is tegenwoordig een puinhoop, maar men kan wel voorzorgsmaatregelen nemen, zodat men niet op kosten gejaagd wordt.
Feenstra betaal ik per kwartaal. Ik woon inmiddels net samen en we zijn wat aan het jokeren met de rekeningen, waardoor er een en ander fout is gegaan. Nogmaals, ik ben niet op zoek naar budget advies. Het gaat mij om de post. Wat ik daarbij ook kan vermelden, ik heb mijzelf als test vanaf mijn werk een week lang post verzonden. Daar komen 7 van de 8 brieven gewoon helemaal niet aan.
Ik vind het wel heel bijzonder dat u als zg. directeur bij post Nl aangeeft dat het er een puinhoop is. Ik zou uw aandelen verkopen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer