sq
door squaw Oct 12, 2004 om 17:21
Geldzaken & recht

Kosten intrekking verkoopopdracht

Even een vraagje...

Mijn huis stond te koop een tijd lang en ik heb de makelaar gevraagd om te stoppen met de verkoop van de woning.Dus heb ik de verkoopopdracht laten ontbinden.Nu heb ik een rekening gehad voor de advertenties wat logisch is en de kosten van de intrekking.Is er iemand die mij kan vertellen wat een normaal bedrag is daarvoor, het huis heeft een jaar te koop gestaan via hun.

Is een bedrag van 700 euro redelijk. Ik vind het namelijk nogal erg veel, ik weet dat de advertentiekosten best veel zijn maar het totaal bedrag schrok ik nogal van.

Bedankt alvast groetjes squaw.

910 2 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 12, 2004 om 17:41
763 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de verkoopopdracht intrekt betaal je de advertentiekosten en intrekkingskosten hoe hoog deze kosten, je kan natuurlijk altijd een specificatie vragen van de kosten, voor intrekkingskosten rekenen ze een vast bedrag, adverteren kan inderdaad behoorlijk oplopen het is dan de vraag hoe vaak en waar zijn de advertenties geplaatst.

groeten tuinfreak

ho
door hope - Oct 15, 2004 om 18:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een jaar lang actief geprobeerd is om voor jou de boel te verkopen, en ze zijn regelmatig voor jou in de slag geweest met mogelijke kopers, zodat ze redelijk veel tijd hebben geinvesteerd, dan is € 700 niet gek. Bij anderhalf uur werk per maand is dat 18 uur op jaarbasis en dus een € 40,- per uur.

Als je echter de indruk hebt dat ze nooit iets voor je hebben gedaan en er nimmer een kijker is geweest, dan is dat een andere zaak. Ondernemen betekent voor hun ook dat ze een bepaald risico lopen. Als zij niet kunnen  presteren, dan kun je je afvragen of ze ook maar ergens recht op hebben.

Laat hun maar een specificatie opmaken. Als die redelijk lijkt, dan is het OK. Als zij niets willen of jkunnen laten zien, dan is een bedrag van € 20 per maand het maximum.